Godzina i dzień publikowania postów w social media to temat, który od lat poruszamy z klientami na szkoleniach i konsultacjach. Osobom, które poszukują jednoznacznej odpowiedzi, powiemy już na tym etapie: nie istnieje coś takiego, jak idealny czas dla publikacji postów w social media. Tak jak przygotowując strategię social media, tak planując terminy publikacji postów, trzeba wziąć pod uwagę bardzo dużo zmiennych. A finalnie może się i tak okazać, że wasz wielki plan nie wypali, bo stanie się coś, co sprawi, że nikt w danej chwili nie będzie myślał o postach (opowiemy Wam o tym w tekście). Dodatkowo pamiętajcie, że czas publikacji to tylko jedna z setek czynników, które wpływają na sukces, zasięg i liczbę reakcji pod postem. Niezmiennie twierdzimy, że to, kiedy publikujecie, jest mniej ważne od atrakcyjności i autentyczności contentu. Jeśli jednak czujecie, że Wasz content jest mocny i chcecie popracować nad jego lepszą ekspozycją, to z tego artykułu dowiecie się, kiedy publikować posty w różnych kanałach social media w 2025 roku.
O czym przeczytacie w tym artykule?
Dane:Najlepsze godziny do publikacji social media
Zanim przejdziemy do naszych własnych obserwacji, zerknijmy na niedawny raport firmy Sprout Social. Do jego stworzenia wykorzystano dane od ponad 30 000 klientów firmy. Dane w raporcie przeanalizowały prawie 2,5 miliarda interakcji z 600 000 profili społecznościowych. Analizowano najlepszy czas publikacji postów dla platform Facebook, Instagram, TikTok, LinkedIn, Pinterest, YouTube i X (dawniej Twitter).
Kiedy publikować posty na Facebooku?
Według raportu Sprout Social najlepsze dni do publikowania postów na Facebooku są od poniedziałku do piątku. Z kolei najgorszy dzień do postowania na Facebooku to niedziela. Najlepsze godziny publikacji na Facebooku są codziennie rano, bo wtedy odbiorcy sięgają po telefon i przeglądają aplikacje lub scrollują feed po włączeniu komputera w pracy. Zauważyliśmy tę zależność i szczególnie polecamy ją do postowania newsów w przypadku portali informacyjnych lub magazynów. Wiele osób ogląda Facebooka w drodze do pracy (kto jeździ komunikacją miejską, ten wie). Dlatego dobrym pomysłem jest wyjść poza schemat opisany w raporcie i zaplanować publikację o 20-30 min wcześniej niż sugeruje raport. Dzięki temu post dotrze do najwierniejszych fanów i zdąży zebrać odpowiednie reakcje, które poniosą go dalej.
Najlepsze godziny do publikacji na Facebooku to:
• Poniedziałki: 9:00–12:00.
• Wtorki: 9:00–12:00.
• Środy: 8:00–11:00 i 15:00–17:00.
• Czwartki: 8:00–12:00.
• Piątki: 9:00–10:00.
• Soboty: 9:00–10:00.
• Niedziele: 8:00–13:00.
Kiedy publikować posty na Instagramie?
Według raportu najlepsze dni do publikowania na Instagramie są od poniedziałku do czwartku, a z kolei najgorsze dni do publikacji na Insta to soboty. Posty na Instagramie najlepiej publikować od poniedziałku do czwartku w godzinach od 10:00 do 15:00. Warto tutaj zwrócić uwagę na jeszcze jeden niedawny raport Buffer, z którego wynika, że częstsze postowanie na Instagramie podnosi szansę na organiczny wzrost konta. Ile postów publikować na Instagramie, żeby konto rosło? Od trzech do pięciu postów w tygodniu! Taka częstotliwość może zdublować liczbę obserwujących i podnieść zasięg o 12% w porównaniu z postowaniem jeden lub dwa razy w tygodniu. Generalnie, im więcej się postuje, tym lepiej. Sześć do dziewięciu postów w tygodniu na Instagramie może podnieść liczbę obserwatorów o 3,7 raza, a ponad 10 postów w tygodniu może oznaczać ponad pięciokrotny wzrost obserwatorów profilu Insta.
Najlepsze godziny do publikacji na Instagramie to:
• Poniedziałki: 10:00–16:00.
• Wtorki: 10:00–14:00.
• Środy: 10:00–16:00.
• Czwartki: 10:00–15:00.
• Piątki: 11:00 i 14:00.
• Soboty: 9:00–16:00.
• Niedziele: 10:00–12:00 i 15:00.
Kiedy publikować posty na TikTok?
Raport podaje także najlepsze dni do publikowania na TikToku. Według danych filmy na TikTok najlepiej wrzucać w środy, najgorsze dni do publikowania na TikToku to z kolei niedziele. Jeśli chodzi o godziny, to najlepsze są w środy między 14:00 a 17:00. Ogólnie najlepsze godziny do publikacji na TikToku to dni powszednie od 12:00 do końca dnia roboczego. Pokazuje to ewidentnie, że odbiorcy platformy poświęcają jej czas w przerwach od pracy czy nauki i TikTok jest swojego rodzaju socialmediową kawą czy papierosem.
Najlepsze godziny do publikacji na TikToku to:
• Poniedziałki: 12:00–17:00.
• Wtorki: 17:00.
• Środy: 14:00–17:00.
• Czwartki: 15:00–17:00.
• Piątki: 17:00.
• Soboty: 9:00–11:00 i 17:00.
• Niedziele: 8:00–17:00.
Kiedy publikować posty na LinkedIn?
Najlepsze dni na publikację na LinkedIn są od wtorku do czwartku po godzinie 10:00. Może być to związane z faktem, że wiele osób traktuje wchodzenie na portal, jako swoisty obowiązek zawodowy. Pisaliśmy już w innych artykułach na temat LinkedIn, że część korporacji i firm wymaga od pracowników zaangażowania na portalu. Jak widać po przeglądzie najlepszych godzin publikacji na LinkedIn, obowiązek ten realizowany jest pewnie na samym końcu porannych zadań, jakim jest odpowiedzenie na maile czy uczestnictwo w porannych spotkaniach.
Najlepsze godziny do publikacji postów na LinkedIn to:
• Poniedziałki: 10:00–13:00.
• Wtorki: 10:00.
• Środy: 10:00–11:00.
• Czwartki: 9:00–13:00.
• Piątki: 10:00.
• Soboty: 9:00.
• Niedziele: 7:00–17:00.
Analiza:Kiedy nie publikować postów w social media?
Przejdźmy do naszych obserwacji, ale zacznijmy przewrotnie. Bo powiemy Wam kiedy nie publikować postów. Jest kilka dni w roku, a raczej wydarzeń, podczas których publikowany content może kompletnie zostać pominięty przez odbiorców. Powód? Są zajęci czymś innym! Treści opublikowane w tym czasie osiągną minimalny zasięg i szybko zginą w zalewie innych postów z wcześniejszych dni mających większą popularność. Jest to związane z tym, że spory wpływ na popularność postów w social media mają pierwsze reakcje uzyskane po publikacji. Dzięki temu algorytm „zauważa” zainteresowanie postem i pokazuje go kolejnym osobom. Na szybkie reakcje pod postem nie możecie jednak liczyć, jeśli ludzie zajęci są czymś innym.
Stąd odradzamy publikowanie w social mediach oraz angażowanie dużych budżetów reklamowych w:
– Wigilię i pierwszy dzień Świąt Bożego Narodzenia,
– Niedzielę Wielkanocną,
– Sylwestra po godzinie 18:00,
– majówkę i wszelkie dni wolne, które składają się na długie weekendy, np. weekend Bożego Ciała.
Warto zwrócić uwagę na często mniejszą aktywność odbiorców w internecie na kilka (a nawet kilkanaście – w przypadku Świąt) dni przed tymi wydarzeniami. Oddzielnym tematem jest też letni okres urlopowy (szczególnie od połowy lipca do drugiej połowy sierpnia), który co prawda nie zabija całkowicie zasięgów, ale ma realne przełożenie na zasięgi postów i skuteczność kampanii reklamowych.
Dodatkowo niższe zasięgi organiczne i reklamowe postów w social media można odnotować w czasie:
– dużych wydarzeń sportowych z udziałem reprezentantów Polski, np. mecz na Mundialu czy walka o złoto na Igrzyskach Olimpijskich (chyba, że post dotyczy bezpośrednio wydarzenia lub tego, co dzieje się na stadionie, wtedy jednak musicie być gotowi z materiałami wcześniej lub bardzo szybko reagować),
– wydarzeń o znaczeniu krajowym czy światowym (chyba, że posty dotyczą ich bezpośrednio). Tutaj dobrym i świeżym przykładem są wybory prezydenckie 2025, których obie tury całkowicie zawłaszczyły feed social media na dwa dni przed i po dacie głosowań i „wchłonęły” dużą ilość zasięgów w tygodniach przed wyborami.
Uwaga:Wydarzenia, na które nie da się przygotować
Pamiętajcie też, że nawet planując wszystko dokładnie nie jesteście w stanie ustrzec się przed zaskoczeniem. Przykład z naszego portfolio to seria postów, która co miesiąc zbiera u klienta ponad 300 komentarzy, a w dniu inwazji Rosji na Ukrainę zebrała ich około 10. Świeższym przykładem nagłego wydarzenia, na którym skupiła się uwaga odbiorców, była śmierć Ozzy’ego Osbourne’a. Treści na temat kultowego wokalisty na ponad tydzień po prostu zasłoniły inne posty w branży muzycznej i „rozrywkowej”. Doprowadziło to do tego, że wiele osób i fanpage’y specjalnie tworzyło posty pod ten konkretny temat (czasem nawet wykorzystując grafiki AI), tylko żeby wykorzystać chwilowy „trend” i nie tracić zasięgów. Wróćmy jednak do tematu postowania w konkretne dni.
Czy publikowanie postów w dni wolne ma sens?
Podążając za tym tropem rozumowania można zadać sobie pytanie: czy publikowanie w social mediach w dni wolne jest dobrą strategią? Tak, publikowane w dni wolne ma sens! Na podane powyżej zestawienie z raportu spojrzeć trzeba z innej strony. Publikowanie nie ma sensu, w czasie kiedy Wasi potencjalni odbiorcy zajęci są innymi tematami, czyli np. przygotowywaniem do Świąt, oglądaniem wydarzenia sportowego czy emocjonowaniem się wyborami. Co do ostatniego punktu, związanego z polityką, warto zwrócić uwagę, że od 10 października 2025 META, podążając za wytycznymi Unii Europejskiej wyłącza możliwość emisji reklam o charakterze politycznym, społecznym i wyborczym. Cała siła politycznej dyskusji w wyborach 2027 przeniesie się pewnie do działań organicznych i na TikToka (o ile ten też nie dostosuje się do wymogów UE). Wracając jednak do tematu zerknijmy na ciekawą zależność.
Publikowanie postów i ustawianie reklam META w sobotę i niedzielę
Publikowanie w weekendy to może być dobra strategia. Pod warunkiem, że nie są to długie weekendy, kiedy większość odbiorców zajęta jest korzystaniem z wolnego czasu. W strategiach dla naszych klientów sugerujemy postowanie w weekendy: w sobotę rano lub w niedzielę wieczorem. Szczególnie, jeśli posty są elementem większej strategii i wcześniej są w jakiś sposób zapowiadane lub wspierane kampaniami płatnymi.
Przykład: komunikowanie zmiany cen biletów na festiwalu
Ciekawym przykładem są tutaj imprezy masowe (np. festiwale lub koncerty). Wykorzystujemy ten schemat do ustawiania progów cenowych. Publikujemy post kilka dni przed datą podniesienia cen (która wypada w niedzielę o północy). Następnie sponsorujemy go, tak żeby trafiał do osób, które były już na stronie zakupu, ale nie kupiły. Dzięki takiemu zabiegowi konwersje z niedzieli mają o wiele niższą cenę i większą wartość niż te z poniedziałku kilka dni wcześniej.
Skuteczność reklamy social media w weekendy
Także w e-commerce u naszych klientów najwięcej sprzedaży odnotowujemy w niedzielę i to najczęściej wieczorem. Potwierdza to jeszcze jeden przykład, tym razem z branży prawnej, w której prowadzimy kampanię generowania leadów B2C. Także tutaj najwięcej konwersji odnotowujemy w niedzielę. Z konsultacji wiemy, że podobną zależność widzą u siebie inni nasi klienci. Co ciekawe, także wiele osób, które zamawiają u nas usługę konsultacji, wysyła maile i czyta nasze teksty w niedzielę wieczorem. Pod tę wiedzę dostosowujemy budżety kampanii oraz strategię planowania i promowania postów. Więcej o budżetowaniu kampanii przeczytacie w naszym poprzednim artykule.
Publikowanie w social media a pogoda
Planując publikację postów lub emisję reklam w social media warto także zwrócić uwagę na pogodę. Niedziela w sierpniu nie jest nigdy równa niedzieli w listopadzie. Pogoda, tak jak święta czy wydarzenia, ma realny wpływ na zachowania potencjalnych klientów, a co za tym idzie na zasięgi i decyzje zakupowe. Ciekawą zależność zauważyliśmy na przykład w reklamach biura podróży, które obsługujemy. Im bardziej słoneczna pogoda, tym reklamy konwertują lepiej. Rozmawialiśmy o tym z właścicielem, który także widzi tę zależność i podobno jest to związane z tym, że w ładną pogodę ludzie „przypominają sobie” o tym, że pora planować wakacje. Co ciekawe, w branży e-commerce jest odwrotnie. Im gorsza pogoda, tym więcej konwersji lub reakcji pod postami. Jak najprościej zabić nudę i poprawić sobie humor w deszczową jesienną niedzielę? Oczywiście zakupami!
Poradnik:Sugerowany czas publikacji postów w Meta Business Suite
Będąc w tym miejscu trzeba wspomnieć o wskaźniku, jakim jest sugerowany czas publikacji, który od jakiegoś czasu widoczny jest terminarzu w Meta Business Suite. Klienci pytają nas czy korzystać z podpowiedzi META dotyczących godziny publikacji. Nie! Jeśli macie kilka stron, to łatwo zauważycie, że jedyne sugerowane godziny publikacji to 14:00, 19:00 lub 20:00. Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie zrobili związanego z tym eksperymentu. Kilka razy publikowaliśmy różne typy postów o sugerowanej godzinie na różnych stronach i nigdy nie miało to żadnego pozytywnego przełożenia na zasięgi i reakcje.
Uwaga: Niepublikujące się zaplanowane posty
Niestety terminarz Meta Business Suite nie jest narzędziem, któremu można ufać. W ostatnim czasie spotkaliśmy się z tym, że posty zaplanowane w terminarzu Business Suite nie ukazywały się! Posty nieopublikowane trafiały do zakładki „Zawartość” i dalej tkwiły w zakładce „zaplanowane” z komunikatem „Publikacja nie powiodła się”. Jak widać po screenie poniżej, była to awaria, która trwała prawie miesiąc! Tego typu awaria ma miejsce kilka razy w roku i może porządnie namieszać jeżeli chodzi o działania komunikacyjne. My tutaj rozmawiamy o dobieraniu godzin i dni publikacji, a tymczasem META pozwalając sobie na tego typu amatorskie błędy psuje całą strategię. Nie ufając temu, jak działa system planowania postów Facebooka, od dawna poszukujemy alternatywnego rozwiązania, które pozwoli na skuteczne planowanie i lepszą kontrolę treści.

Problemy z planerem Meta Business Suite? Ta lista to dowód, że nawet po zaplanowaniu posty na Facebooku mogą nie zostać opublikowane.
Poradnik: W czym planować posty META?
Przez dłuższy czas korzystaliśmy Hootsuite, ale ta aplikacja stała się z biegiem czasu irytująca oraz nienadążająca za zmianami. Poza tym praca w social mediach to nie tylko planowanie postów na Facebooka czy Instagram, ale także na inne platformy. W ten oto sposób trafiliśmy na platformę ContentPaul, która jest szwajcarskim narzędziem do zarządzania treścią w social mediach. Nam szczególnie spodobało się, to że narzędzie obsługuje bardzo dużą liczbę portali. A co ważne, trwają prace nad dołączeniem do aplikacji planera postów TikTok! Fajna jest także opcja generowania obrazów w AI na podstawie wcześniejszych postów. A także, zachwycająca z naszego punktu widzenia, opcja grupowej pracy nad treścią posta. Od jego napisania, przez kolejne edycje, aż do przekazywania postów do akceptacji, na publikacji kończąc!
Czy to wszystko ma jakieś znaczenie?
Na koniec ważna uwaga, która już pojawiła się w tekście. Jeśli poszukujecie najlepszych godzin publikacji, lub szef suszy Wam głowę, że powinniście publikować, wtedy kiedy zalecają to eksperci, i Wasze zaplanowane w tych godzinach posty mają takie same, albo nawet gorsze, wyniki niż inne posty (a co gorsza, treści konkurencji), to najpewniej okaże się, że problem leży w innym miejscu! Skupcie się na treści, przekazie, contencie, budowaniu grupy fanów i jej zaangażowaniu. Czas publikacji postów w social media będzie miał znaczenie dopiero wtedy, kiedy inne elementy Waszej promocyjno-komunikacyjnej maszyny będą pracować prawidłowo!
0 komentarzy