Czy da się promować w Internecie jeśłi nie pomaga w tym agencja social media? Oczywiście, że tak! Rynek marketingu online zawłaszczony został przez duże podmioty i mniejszych graczy, którzy usiłują budować profesjonalny wizerunek agencyjny. W związku z tym wiele osób zaczęło wierzyć w prawdziwość równania: dobre prowadzenie mediów społecznościowych = zatrudnienie agencji. Tymczasem to wcale nie musi być zasada! Z pracy polskich agencji social media wyszło trochę dobrych kampanii i… wielu niezadowolonych klientów. Część z nich trafiło do nas szukając alternatywy dla agencji reklamowych. W swoich poszukiwaniach sami przekonali się, że prowadzenie kanałów social wymaga ciągłego rozwoju, obserwowania trendów, sumienności, systematyczności i… uczciwości. A największym wrogiem na drodze do realizacji założonych celów jest rutyna. Jak jej uniknąć i nie wpaść w agencyjne pułapki? Zacznijmy jednak od diagnozy.
Agencje social media – co jest z nimi nie tak?
Na to pytanie nie da się odpowiedzieć jednoznacznie. Posłużymy się zatem przykładami, o których opowiadali nam klienci. Normą w pracy firm zajmujących się social media marketingiem jest nastawienie na wynik. Swój wynik! Dlatego podstawą działań jest za wszelką cenę sprzedanie usługi i tak zwane „dosprzedawanie”. „Been there, done that” można powiedzieć. Też pracowaliśmy w agencjach i jeździliśmy na spotkania z klientami. Też widzieliśmy, jak za wielkimi obietnicami na temat powierzenia kampanii reklamowych ekspertom kryła się praca studentów. Widzieliśmy niedoróbki wynikające z prowadzenia fanpage za 9,99 zł. Rozmawialiśmy z klientami, którzy nagle stracili całkowicie kontakt z przydzielonym im project managerem. „Po prostu nie odbiera ode mnie telefonu” – skarżyła się pani Hania, z którą współpracujemy już 3 lata. Problem z responsywnością i kontaktem to chyba niestety znak czasów. Szkoda tylko, że niemiła moda na ghostowanie przeniknęła także do tej branży. To jednak nie koniec grzechów popełnianych podczas agencyjnego prowadzenia social media.
Błędy i grzechy agencji marketingowych
Na co jeszcze skarżą się osoby zwracające się o pomoc do naszej agencji? Zdarzało nam się odzyskiwać źle skonfigurowane (a nawet skradzione!) przez pracowników agencji konta. Robiliśmy audyty kampanii Facebook Ads, które były absolutnie źle zaplanowane. Czytaliśmy rzekomo profesjonalny copywriting, który u nauczyciela polskiego w szkole nie dostałby oceny wyższej niż 2. Słyszeliśmy, że rzeczy, które zajmują nam jeden dzień roboczy, wymagają od innych firm dwóch tygodni przerzucania się mailami i planowania. Spotkaliśmy się nawet z tym, że jedna agencja social media opłacała z karty klienta reklamy swoich innych klientów (sprawa znalazła finał w sądzie, a my mieliśmy po raz pierwszy okazję do współpracy z policją). Przykłady można mnożyć właściwie w nieskończoność, a nowe pojawiają się średnio raz na kilka dni. Co jednak zrobić, żeby nie stać się ofiarą podobnych praktyk i nie stracić przy okazji pieniędzy i nerwów?
Przy okazji – jeśli interesuje Was ten temat, to zachęcamy do zapoznania się z tekstem „Czy agencja social media mnie oszukuje?”.
Konsultacje na temat prowadzenia social media, Facebook Ads i innych zagadnień
A może rzucić wszystko i samodzielnie poprowadzić swój profil fanpage na Facebooku oraz konfigurować reklamy na Instagram? Wiemy, że wiele osób chce sprawdzić swoje umiejętności w tym zakresie, ale wydaje im się, że nie mają wystarczającej wiedzy. Wszystkiego da się jednak nauczyć, a skuteczne kampanie można tworzyć już następnego dnia od otworzenia konta Facebook Ads. Wystarczy wsparcie eksperta i zwrócenie uwagi na szczegóły (bo to tam w końcu, według powiedzenia, tkwi diabeł). Pomysł konsultacji z zakresu mediów społecznościowych pojawił się właśnie w odpowiedzi na potrzeby zagubionych klientów agencyjnych, których spotkaliśmy na swojej drodze. Często osoby te mówiły, że jedyną przeszkodą na drodze do „wzięcia tego wszystkiego na siebie” była niepewność co do prawidłowości podejmowanych działań. Inni nie mieli pomysłów na kampanie, które mogłyby być atrakcyjne dla ich grupy docelowej. Zdarzali się też klienci, którzy nie umieli nawet obsługiwać komputera.
Kompleksowa nauka reklamowania profili social media
Wszystkie te osoby połączyły dwie rzeczy: trafiły do nas, a następnie nauczyły się jak mogą przygotować samodzielnie podstawowe (lub bardziej zaawansowane) posty, reklamy na Facebooku czy kreacje graficzne. O to chodzi w konsultacjach! Trzeba zrozumieć, a następnie rozwiązać problemy, które pojawiają się na drodze do dobrej promocji produktów lub usług w Internecie. I po to właśnie u boku klientów stawiamy eksperta, który analizuje konkretny case i skupia się tylko na tym, co potrzebne do ruszenia z miejsca lub rozwiązania problemu.
Każdy profesjonalny case jest inny
Zasada jest prosta: prowadzenie profili social media wymaga stanowczości i pomysłu. Internet nie lubi przestoju, a jeden dobrze przygotowany sprzedażowy post może dać lepszy efekt niż skomplikowane kampanie Pinterest Ads czy Linkedin. Na resztę przyjdzie czas, kiedy uda się zadbać o rozwiązanie podstawowych problemów i bolączek. Jeśli chodzi o zakres działań konsultacyjnych, to obejmuje on m.in. tak odległe pojęcia, jak generowanie ruchu na stronie firmowej, przygotowywanie formularzy leadowych, omawianie trendów, które królują na takich portalach jak TikTok, czy Twitter, a nawet obróbka i dostosowywanie wideo do formatu, który kocha potencjalny odbiorca.
Wsparcie projektowe w zakresie marketingu w mediach społecznościowych
Jeśli nie czujecie się na siłach, aby samodzielnie wdrożyć zaplanowaną przez nas strategię social media, to możecie posiłkować się naszą pomocą także projektowo. Do dyspozycji macie zespół specjalistów, dla których osiąganie celów biznesowych to codzienność. W naszej pracy przyzwyczailiśmy się do ciągłej zmienności oraz wielozadaniowości. Z wieloma klientami spotykamy się tylko jednorazowo. Niektórych obsługujemy raz na kilka miesięcy, albo raz w sezonie. Z innymi słyszymy się codziennie, przez wiele lat. Nie ma reguły, bo skuteczne prowadzenie biznesu nigdy nie podda się żadnym zasadom. Dlatego jeszcze daleka droga do tego, żeby Chat GPT i sztuczna inteligencja kompleksowo dbały o wizerunek marki online. Na razie pozostaje praca, nauka, ciągłe śledzenie trendów i dopasowywanie do nich swojej komunikacji oraz kampanii.
Freelancer, czyli social media marketing w wydaniu kreatywnego eksperta
Nasza firma, choć branduje się jako agencja doradztwa, tak na prawdę wyrosła z pracy freelancerów social media. Bogate portfolio i szeroki zakres usług od samego początku wyróżniały nas wśród konkurencji. Nas nie interesuje pozyskiwanie leadów i sprzedaż za wszelką cenę. Interesuje nas pomaganie klientom, rozwiązywanie ich problemów oraz dbanie o ciągły rozwój. Bo tylko dzięki niemu jesteśmy w stanie oferować prowadzenie i obsługę kanałów społecznościowych na najwyższym poziomie. Zresztą, tak zwyczajnie i po ludzku, przyznamy się do jednego: nie lubimy nudy. Wolimy przeanalizować bardzo trudny przypadek, którego nie podejmie się nikt inny w Polsce niż namawiać hurtowo kolejnych potencjalnych klientów na prowadzenie Facebooka pełnego memów i wtórnego contentu. Nie o to chodzi w tej zabawie (przynajmniej nam).
Kreatywne prowadzenie profili social media
Dlatego do każdego przypadku podchodzimy indywidualnie i oferujemy zestaw autorskich rozwiązań i pomysłów. Nie pracujemy na szablonach i każdemu klientowi mówimy to samo: „Pracę zaczynamy od poznania Twoich produktów, specyfiki pracy w Twojej firmie oraz potrzeb Twojej marki”. Dopiero potem przechodzimy do działania. Jesteśmy w stanie napisać prosty (lub bardzo skomplikowany) tekst reklamy, przygotować strategię czy kampanię. Stworzymy od zera landingpage czy spromptujemy AI, żeby wygenerowało zdjęcia do użycia w materiałach.
Jak pomagamy zadbać o kampanie, czyli nasz zakres usług
Szukacie alternatywy dla agencji social media? Chcecie stworzyć zaangażowaną społeczność wokół swojego produktu? Marzy Wam się nawiązywanie w postach do bieżących trendów, zwiększenie sprzedaży produktów i usług, czy wzrost ruchu wynikający z efektywnego prowadzenia kanałów komunikacji? To wszystko można osiągnąć bez wielkich i długotrwałych kontraktów agencyjnych. Udowodnimy Wam to. Dajcie nam tylko znać, co konkretnie możemy dla Was zrobić lub po prostu określcie, na czym mniej więcej polega problem, z którym się mierzycie. Jeśli szukacie alternatywy dla tradycyjnej agencji marketingowej, to zapraszamy do kontaktu!
0 komentarzy