Skoro czytacie ten wpis, to pewnie zastanawiacie się, o czym możecie pisać na swoim fanpage. Nic dziwnego: Facebook podbił serca klientów i marketingowców na całym świecie. Profil firmowy na Facebooku ma już chyba każda firma i wiele osób założenie fanpage traktuje jako pierwszy krok w promowaniu swojego biznesu. Co jednak zrobić po założeniu strony? Od czego zacząć, kiedy już skonfigurujemy jej ustawienia i chcemy przygotować pierwszy post? Oto kilka porad na temat tego, o czym pisać na Facebooku!
Przedstawianie idei lub „misji” firmy w postach na Facebooku
Jeśli chcecie rozpocząć planowanie postów na Facebooku i nie wiecie od czego zacząć, może warto zacząć od… początku. Pierwszym typem postów, który warto rozważyć, jest seria, która przedstawi Waszym klientom ideę lub misję firmy. Chodzi o to, żeby trafiające do Was osoby wiedziały, czym wyróżnia się Wasza firma oraz jej oferta w porównaniu z konkurencją. Pamiętajcie (i będę o tym przypominać nie raz), że nie musicie od razu opisywać całego pomysłu na działalność w jednym poście. Co więcej, nie starajcie się zarzucić klientów serią kilku takich samych wpisów. Jeśli Wasza firma wyróżnia się czymś szczególnym, może warto przypominać o tym co jakiś czas. Czasem wystarczy jedno zdanie, zamieszczane w niektórych wpisach, które sprawi, że ważna dla Was informacja utrwali się w świadomości odbiorców.
Podkreślenie w postach na Facebooku, czym wyróżnia się firma lub jej oferta
Skoro jesteśmy przy wyróżnianiu się, to zerknijmy do mojego portfolio. Jeden z moich klientów to duże wydawnictwo prasowe, które oferuje zakup magazynów bezpośrednio od wydawnictwa za pośrednictwem sklepu online. Ważnym elementem, który staram się podkreślać w każdym poście sprzedażowym, jest fakt, że zamawiając online nigdy nie płacicie za dostawę czasopisma do domu!
Inny przykład: jeden z moich klientów sprzedaje wyjątkowe kolczyki zagranicznych projektantów (są naprawdę bardzo piękne!), które oferuje jako jedyny w Polsce. Moją propozycją na ulepszenie komunikacji na fanpage tej marki było stałe nawiązywanie do faktu, że tego typu produkty kupicie za złotówki tylko w tym konkretnym sklepie.
Porada eksperta
Skoro czymś się wyróżniamy, to możemy założyć, że jesteśmy w pewnym stopniu ekspertami w swojej dziedzinie, prawda? Pamiętajcie, że klienci wolą korzystać z usług osób, które serio znają się na swojej robocie (stąd tak duże zainteresowanie konsultacjami social media). Jeśli macie wiedzę ekspercką i umiecie poradzić w wyborze produktu czy rozwiązaniu problemu, to klienci powinni o tym wiedzieć! Doceniajcie siebie i swoje doświadczenie. Pochwalcie się nie tym, że macie dużo polubień pod postami czy fajnie zrobione przez fotografa zdjęcia. Pochwalcie się swoją wiedzą! Klienci na 100% to docenią i szybko zorientują się, że trafili na prawdziwych profesjonalistów. Pamiętajcie jednak, że wraz z takim podejściem idzie też odpowiedzialność! Ludzie będą pisali do Was w różnych sprawach, a Wy nie możecie ich zawieść. Jeśli nie macie możliwości zrealizowania usługi, to po prostu poinformujcie o tym klienta i nie pozostawiajcie żadnej wiadomości bez odpowiedzi!
Punkt informacyjny
Skoro już jesteśmy ekspertami, to bądźmy nimi „na maksa”! Nie tylko chwalcie się swoją wiedzą, ale też pokazujcie klientom ciekawostki oraz nowości z branży. Mogą to być po prostu linki do newsów czy udostępnienia postów (nawet tych, które przygotowała konkurencja). Pamiętajcie, że prawdziwy ekspert (którym w końcu jesteście!) nie boi się konfrontacji i ma zdanie na każdy temat ze swojej działki. Dlatego starajcie się, żeby posty na Facebooku, które zawierają linki z innych stron niż Wasza, zawsze opatrzone były komentarzem, opinią, a nawet polemiką. Jedyna zasada, jakiej powinniście się trzymać, jest prosta: bądźcie mili i kulturalni. Reszta zrobi się sama!
Zaangażowanie fanów na Facebooku
Jedną z nieśmiertelnych i najskuteczniejszych metod tworzenia postów na Facebooka jest pisanie ich w taki sposób, żeby w jak największym stopniu angażowały fanów strony i odbiorców treści. Tu znów posłużę się przykładem z mojego portfolio, który uważam za szczególnie wartościowy. O czym można pisać na Facebooku magazynu fotograficznego? O zdjęciach! Skąd jednak brać zdjęcia, które każdorazowo powinny być kupowane od fotografów (ewentualnie powinniśmy z twórcami zawierać odpowiednie umowy, co jest pracochłonne)? Od fanów, który też fotografują! Tak narodził się pomysł na cykl postów, który podbił serca czytelników magazynu Digital Camera Polska. Poniżej przykład jednego z ostatnich wpisów. Ilość komentarzy mówi sama za siebie.
Planowanie komunikacji na fanpage
Kilka powyższych pomysłów to zaledwie początek i odrobina inspiracji. Postarajcie sami zastanowić się nad tym, o czym możecie pisać na Facebooku lub na jaki temat tworzyć posty na fanpage. Na sto procent jesteście w stanie wymyślić coś oryginalnego. Pamiętajcie też o tym, że Facebook oferuje Wam różne rodzaje postów i możecie na nim udostępniać nie tylko linki do innych stron czy zdjęcia. Koniecznie weźcie to pod uwagę planując swoją komunikację na fanpage. Jeśli potrzebujecie pomocy w przygotowaniu planu komunikacji na Facebooku lub chcecie, żebym przygotował dla Waszego fanpage autorski plan postów, to umówcie się ze mną na konsultacje z Facebooka!
0 komentarzy