fbpx

Zdalne konsultacje z social media to rozwiązanie, które jest moją odpowiedzią na potrzeby i oczekiwania klientów. Już od dawna pytano mnie o to, czy swoich spotkań doradczych z zakresu marketingu online nie chcę przenieść do sieci. To, o co prosili klienci, szybko stało się faktem i tak powstały konsultacje online z marketingu internetowego.

konsultacje z social media przez internet

Konsultacje online z social media

Konsultacje przez internet nie różnią się właściwie niczym od konsultacji 1:1. Jedyną różnicą jest to, że nie siedzimy w jednym pokoju. Można to uznać za minus, można uznać za plus. A plusów zdalnego doradztwa w zakresie marketingu online jest o wiele więcej. Jednym z nich jest to, że w konsultacji może brać udział właściwie dowolna liczba osób. Do tej pory miałem okazję prowadzić telekonferencję doradczą z social media, w której po drugiej stronie monitora zasiadło aż 8 osób. Liczba jednak nie gra znaczenia, bo aplikacje takie jak Zoom pozwalają na swobodne zarządzanie spotkaniami online dla dużo większej liczby osób.

>>ZAPYTAJ O ZDALNE KONSULTACJE Z SOCIAL MEDIA<<

Podobnie jest z miejscem. Zdalne konsultacje z marketingu online świetnie sprawdzą się, jeśli działamy z dala od siebie. Rezyduję na warszawskim Natolinie, ale zdarzyło mi się już wielokrotnie prowadzić doradztwo online przez Skype czy inny komunikator dla osób z Raszyna, Nowego Sącza, Trójmiasta, a nawet Dubaju czy Francji. Sam zresztą od lat pracuję zdalnie i kontakt z klientami nawiązywałem z jeszcze bardziej egzotycznych i nietypowych miejsc.

Doradztwo biznesowe online

Doradztwo biznesowe online ma jednak jeszcze inne zalety. Jedną z nich (choć podobnie postępuję też podczas konsultacji „face to face”), jest fakt, że zawsze pracujemy na przykładach klienta. Tym właśnie różnią się doradztwo i konsultacje od szkoleń lub warsztatów. W czasie rozmowy doradczej skupiamy się na konkretnych problemach biznesowych i promocyjnych i poszukujemy ich rozwiązań zamiast odhaczania kolejnych punktów programu szkolenia.

Jak wygląda konsultacja online z marketingu oraz social media

Sama konsultacja to po prostu rozmowa przez wybrany komunikator lub platformę. Aby jednak jej efekty były satysfakcjonujące, zawsze przyglądam się ofercie, stronie internetowej i profilom w mediach społecznościowych zamawiającego konsultację. Przeprowadzam także krótki mailowy wywiad na temat sytuacji firmy w internecie. Mailowo przesyłam także fakturę proforma, po której opłaceniu realizujemy usługę (jeśli zależy Wam na czasie, to podstawą do realizacji konsultacji jest przesłanie mi potwierdzenia przelewu). Po skończeniu naszego spotkania lub serii spotkań przesyłam już właściwe faktury w celu zaksięgowania.
Więcej na temat tego, jak wyglądają konsultacje z social media, przeczytacie, klikając w link zaszyty kilka słów wcześniej. Tymczasem zapraszam Was do pisania maili lub wysyłania mi wiadomości na Messengerze za pośrednictwem profilu Konsultacje Social Media na Facebooku.


Michał Kropiński

Dzień dobry, ja tutaj jestem kierownikiem :) Ten i pozostałe artykuły napisałem sam, na podstawie prawdziwych przypadków, z którymi spotkałem się w pracy z moimi klientami. Jeśli chcesz zdobyć więcej wiedzy na temat poruszony w artykule, chcesz umówić konsultację lub potrzebujesz pomocy - napisz do mnie

6 komentarzy

Adam · 30 marca 2021 o 17:58

Czy mogę prosić o kontakt w sprawie konsultacji?

    michal.kropinski · 30 marca 2021 o 18:00

    Dzień dobry, dziękuje bardzo za odwiedzenie mojej strony. Oczywiście już kontaktuję się z Panem mailowo!

O czym pisać na Facebooku? - Konsultacje social media · 31 maja 2021 o 21:05

[…] z usług osób, które serio znają się na swojej robocie (stąd tak duże zainteresowanie konsultacjami social media). Jeśli macie wiedzę ekspercką i umiecie poradzić w wyborze produktu czy rozwiązaniu problemu, […]

Jak sprzedawać przez Messenger? - Konsultacje social media · 19 czerwca 2021 o 11:16

[…] nie wierzę w to, że metody opisywane na takich szkoleniach działają. Zaproszę Was za to na konsultacje indywidualne, podczas których przedstawię Wam strategie komunikacji sprzedażowej, które stosują moi klienci […]

Grupa odbiorców reklamy na Facebooku – porady - Konsultacje social media · 2 grudnia 2021 o 15:47

[…] Niezależnie od tego, jaką chcecie utworzyć grupę odbiorców, zastanówcie się nad tym, czemu ona ma służyć. Nie musicie „przyklejać” się do jednej grupy na całe życie! Możecie równocześnie emitować 5 reklam skierowanych do 5 różnych grup odbiorców. Pamiętajcie, że grupa definiuje nam cel reklamy, a ten powinien współgrać z przekazem marketingowym (więcej o tym piszę w poście Co zrobić, żeby moja reklama na Facebooku była lepsza?). Pamiętajcie też, że grupa to nie tylko demografia. Samo targetowanie po danych demograficznych może sprawić, że grupa będzie gigantyczna. A to trochę jak strzelanie armatą do mrówki. Wykluczajcie, zawężajcie! I starajcie się robić to sprytnie. Pamiętajcie, że Facebook zmienił wiele doskonałych opcji (kiedyś mogliśmy np. targetować po markach polskich piw – tak przygotowywałem w 2012 roku kampanię dla znanego producenta żywności – teraz do wyboru mamy głównie światowe marki). Nie ma tego złego… w katalogu w menadżerze reklam znajdziecie wiele opcji, które pozwalają dotrzeć do osób, które mają dzieci w konkretnym wieku, do użytkowników konkretnego sprzętu, a nawet do właścicieli zakładów pogrzebowych (tak, takie kampanie też robię!). Wiele osób narzeka, że w przypadku tworzenia reklamy nie ma możliwości targetowania po wysokości zarobków odbiorców (ta opcja dostępna jest w USA), ale ja mam metodę i na to… Warto zwrócić uwagę na fakt, że w niektórych przypadkach wpływ na wielkość grupy odbiorców ma też umiejscowienie reklamy! Przed Świętami 2020 przygotowywałem dla jednego z moich klientów reklamę skierowaną do osób zainteresowanych tak zwanym baby shower. Jakie było nasze zdziwienie, kiedy okazało się, że po wyłączeniu umiejscowienia Instagram grupa z kilkudziesięciu tysięcy osób zmalała do tysiąca, co właściwie wykluczyło sens promowania posta tylko na Facebooku! Takich niespodzianek czeka na Was wiele na każdym etapie tworzenia grupy odbiorców reklamy. Tworząc grupę odbiorców, pamiętajcie, że ma ona korelować z tym, co chcecie osiągnąć. Osoby, które znają pojęcie lejka marketingowego, wiedzą że proces generowania leadów rozpoczynamy od stworzenia przekazu, który ma dotrzeć do konkretnej grupy i ją zainteresować. Tworząc reklamy promujące obozy młodzieżowe, które organizuje mój klient, przygotowywałem różne grupy odbiorców (te wymienione poniżej to przykład czysto modelowy, w rzeczywistości tych grup jest o wiele więcej): – grupę, w której znajdowały się osoby, które jeździły już na imprezy z biurem (tę grupę stworzyłem na podstawie mailowej bazy klientów), – grupę, w której znajdują się osoby potencjalnie zainteresowane taką ofertą (młodzież w wieku 13-19 – choć od razu zaznaczę, że w poszczególnych reklamach jeszcze bardziej zawężałem wiek), – grupę, w której znajdują się rodzice dzieciaków w odpowiednim wieku (w końcu ktoś za ten obóz musi zapłacić, prawda?). Do każdej z tych grup skierowany jest zupełnie inny przekaz marketingowy. Reklamy różnią się zarówno tekstem, jak i obrazem oraz samym komunikatem. Jak zatem widać proces tworzenia reklam w social media jest mocno złożony, a na końcowy sukces składa się wiele czynników, jednym z najważniejszych jest dobrze stworzona grupa odbiorców reklamy na Facebooku! O kolejnych opowiem na moim blogu już wkrótce. Spragnionych wiedzy i niecierpliwych zapraszam na spotkanie ze mną w ramach konsultacji z mediów społecznościowych! […]

Mentoring social media - Konsultacje social media · 27 marca 2022 o 16:28

[…] oraz marketingu online pyta, czym różnią się one od usług mentoringu. Otóż konsultacje  social media to cykliczne spotkania z klientami, podczas których rozwiązujemy problemy czy przygotowujemy plany […]

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Konsultacje Social Media - elastyczny marketing online EST. 2017