Pytanie o to czy profil na Facebooku jest dobrze prowadzony, jest chyba jednym z najczęściej pojawiających się w mojej korespondencji z klientami.
Postanowiłem zatem przygotować mały poradnik dla osób, które nie są do końca pewne, czy dobrze prowadzą swój fanpage. Poniżej znajdziecie odpowiedzi na pytania, które nieustannie pojawiają się w kontekście prawidłowego prowadzenia strony fanpage na Facebooku.
Jak często publikować na Facebooku?
Zacznijmy od czegoś prostego, czyli od częstotliwości publikowania treści na firmowym Facebooku. Na ten temat powstało już tyle materiałów i przeprowadzono tyle dyskusji, że po zebraniu wszystkich opinii i materiałów wyszłoby nam pewnie opracowanie grubości książki telefonicznej (o bardzo ciekawym przypadku użycia książek telefonicznych piszę we wpisie na temat pozyskiwania danych klientów).
>>DOWIEDZ SIĘ JAK DOBRZE PROWADZIĆ PROFIL NA FACEBOOKU<<
Sama częstotliwość publikacji treści na fanpage zależy tak naprawdę od tego, jaki rodzaj działalności się prowadzi. Więcej wpisów musi wrzucać portal informacyjny, a mniej np. lokalna restauracja. Minimalna ilość wpisów w tygodniu to, według obiegowej opinii, trzy wpisy. Ja jednak prowadziłem fanpage, na których zamieszczałem po jednym wpisie w tygodniu i nie wpłynęło to negatywnie na sprzedaż, co więcej firma ta zwiększyła ilość ruchu na swojej www!
Rodzaj contentu na Facebooku
Wiele zależy też od rodzaju contentu lub, jak kto woli, treści czy materiałów, które zamieszczamy na naszej stronie na Facebooku. Zdjęcie, film, link, wpis tekstowy. Każdy z tych rodzajów treści zamieszczanych zazwyczaj na facebookowym profilu wymaga innego nakładu pracy. Przykładowo szykując newsa na www musimy stworzyć nie tylko jego treść, ale także przygotować opisy SEO, odpowiednio skonfigurować go w naszym systemie CMS, przygotować i opisać grafiki, a następnie napisać jeszcze post i odpowiednio go zoptymalizować. Uwierzcie mi, że takie działania zajmują wprawnemu twórcy contentu przynajmniej 30 minut do godziny pracy. A co jeśli treści na firmową www i profil na Facebooku przygotowuje osoba bez doświadczenia?
Jakość contentu na profilu Facebookowym
Pamiętajmy więc o tym, że samo wyprodukowanie materiału pochłania bardzo dużo czasu, energii i pieniędzy. Kiedyś pracowałem z pewną dużą marką paliwową. Raz na jakiś czas grafik przygotowywał dla nich autorską animację. Jakość miała odbicie w czasie przygotowania (serio). W związku z tym sama ekspozycja tego filmu musiała być na tyle długa, żeby pieniądze w nią zainwestowane się „zwróciły” w zasięgach.
Każdy kij ma jednak dwa końce i doskonałe animacje przygotowywane przez grafika znalazły rywali w postaci… zdjęć gwiazd naszych skoków narciarskich. Wspomniany klient był jednym ze sponsorów cyklu zawodów w skokach narciarskich i dzięki temu pozyskał zdjęcia Kamila Stocha czy Dawida Kubackiego w akcji. Efekt? Top 3 rankingu Sotrender w swojej kategorii!
Jak zatem widać, czasem da się wytworzyć lub pozyskać content mało „zaawansowany” technicznie, który jednak jest w stanie pozyskać bardzo dużo zasięgów. Pamiętajmy jednak, że legalne pozyskanie „darmowego” conentu też ma swoja cenę, a jest nią nasz czas.
Czy użytkownik ma po co obserwować dany fanpage?
No właśnie… Po co obserwować dany fanpage? Jeśli zastanawiacie się, czemu ludzie nie nagradzają Was polubieniami za materiały, nad którymi pracowaliście długimi godzinami to może… Może po prostu te materiały nie trafiają w gusta i zainteresowania Waszych odbiorców. Zanim zabierzecie się do produkcji nowych treści na swój fanpage, postawcie sobie jedno pytanie: Po co fani lubią lub mają polubić Waszą stronę?
>>DOWIEDZ SIĘ CO PUBLIKOWAĆ NA FIRMOWYM FACEBOOKU<<
Porządne zastanowienie się nad tym tematem może Wam pomóc w takim rozplanowaniu tworzonych treści, że Wasze zasięgi zmienią się nawet o kilkadziesiąt procent!
Jaki portal społecznościowy zamiast Facebooka?
Spotkałem się też ze skrajnymi reakcjami swoich klientów, którzy rezygnowali z prowadzenia Facebooka na rzecz medium, które im bardziej odpowiadało np. Instagrama. Nie ma w tym nic złego, jeśli dzięki temu docieramy do naszych potencjalnych klientów, ale… No właśnie, jest jedno „ale”. Otóż według wszelkich badań, które dostępne są online, obecność marki na Facebooku klienci traktują jako wymóg, który (jakkolwiek dziwnie to zabrzmi) uwiarygadnia działania marki. Nie warto zatem rezygnować z prowadzenia profilu na Facebooku na rzecz innych kanałów. Nawet jeden wpis na jakiś czas pozwala dać znać klientom, że jesteśmy, żyjemy i dalej pozostajemy do ich dyspozycji.
Pamiętajcie też o tym, że w dzisiejszych czasach ludzie traktują facebookową skrzynkę z wiadomościami jak tradycyjnego firmowego maila! Nie zapominajcie zatem o regularnym zaglądaniu na swój profil na Facebooku, bo gwarantuję Wam, że każdy klient po kilku dniach bez reakcji na jego wiadomość powie Wam wprost, że Wasz profil na Facebooku nie jest dobrze prowadzony!
Jak dobrze prowadzić profil na Facebooku?
Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak dobrze prowadzić profil na Facebooku czy jak pozyskiwać nowych fanów lub jakie treści publikować na swoim profilu, to skorzystajcie z usługi konsultacji z social media.
0 komentarzy