fbpx

Czy prowadzić social media w czasie pandemii koronawirusa?

Czy prowadzić social media w czasie pandemii koronawirusa? To pytanie zadaje sobie pewnie każdy przedsiębiorca. Czy bezprecedensowa sytuacja, jaka nas spotkała, wymaga szczególnych reakcji? A może trzeba tylko przeczekać i za jakiś czas wrócić do prowadzania komunikacji w social media? Postaram się doradzić Wam, jak działać w social media w dobie koronawirusa.

czy prowadzić firmowe social media w czasie koronawirusa

Czy prowadzić firmowy fanpage w czasie epidemii koronawirusa?

Od początku wprowadzenia przez rząd obostrzeń związanych z walką z koronawirusem dostałem już przynajmniej kilkanaście pytań o treści: czy prowadzić firmowy fanpage, kiedy na świecie szaleje koronawirus? Aż prosi się, żeby odpowiedzieć na to pytanie pytaniem. A czy z okazji pandemii koronawirusa rezygnujecie z prowadzenia biznesu? Jeśli odpowiedź brzmi „tak”, to znaczy, że możecie także wyłączyć komputer i zapomnieć o promocji w internecie. Jednak jeśli firma wciąż działa, to źródłem komunikacji z Waszą firmą, które wybiorą klienci na 100%, będzie internet, a jeszcze bardziej prawdopodobne że Facebook i media społecznościowe. Tym bardziej, że nie trzeba być wielkim ekspertem do spraw promocji, żeby zobaczyć, że życie i komunikacja Polaków przeniosła się do internetu. Zdalna praca z domu, koncerty online, webinaria, korepetycje online z social media. Przykłady można mnożyć!

Ciągłość komunikacji w social media w czasie epidemii koronawirusa

Jak zatem zachować ciągłość komunikacji w czasie epidemii koronawirusa? Podstawą jest dokładne przemyślenie i przeanalizowanie sytuacji. Nie ma sensu rzucać się z przysłowiową motyką na słońce. Lepiej czasem nawet stracić dwa dni, a porządnie przemyśleć działania firmy w social media oraz ustalić strategię komunikacji w czasie pandemii. Tym bardziej, że sytuacja kryzysowa potrafi być także świetną okazją do zwrócenia uwagi na produkty i usługi, które do tej pory nie cieszyły się aż tak dużym zainteresowaniem. Brzmi to trochę coachowsko , ale przyjrzyjmy się sytuacji.

>>UMÓW SIĘ NA ROZMOWĘ DORADCZĄ Z SOCIAL MEDIA<<

Przykładem mogą być restauracje, które w bardzo zgrabny sposób przeniosły ciężar zamówień na dostawy online. Oczywiście nic nie zniweluje strat wynikających z braku możliwości serwowania posiłków w lokalach, ale nie oznacza to, że trzeba się poddawać i zamknąć biznes na cztery spusty. W końcu można znaleźć inne sposoby na zarabianie, a nowoczesne technologie nam to tylko ułatwiają. Kolejny przykład? Producenci gier, puzzli, rozrywek logicznych i zabawek zintensyfikowali działania, bo wiedzą, że teraz nastać może dla nich kolejny okres zwiększonej sprzedaży. A pokazanie atrakcyjności gry na Facebooku jest jeszcze prostsze niż reklamowanie pięknego hotelu.

Produkty sezonowe – komunikacja w social media w dobie epidemii koronawirusa

Co z produktami sezonowymi? Czujniki czadu, lampy na owady, obozy młodzieżowe czy kolonie… Właściciele biznesów oferujących tego typu usługi lub produkty przyzwyczajeni są to tego, że cały rok pracują na trwające kilka miesięcy żniwa. Koronawirus wbrew pozorom może im jednak pomóc w zdobywaniu zasięgów na Facebooku. Branża mówi, że zasięgi spadają. Ja tymczasem widzę odwrotny trend. Ze względu na wprowadzenie sporych cięć na reklamę w internecie w największych firmach na rynku pojawiła się luka, która wymaga zagospodarowania.

>>UMÓW SIĘ NA KONSULTACJĘ Z SOCIAL MEDIA<<

Zuckerberg od dawna mówił, że feed nie jest z gumy, ale teraz ten feed wypełniony newsami o koronawirusie aż prosi się także o innego rodzaju treści. Może zatem zamiast reklamować się i sprzedawać na siłę lepiej podziałać informacyjnie i porządnie zapoznać potencjalnych klientów z produktami, które kupią za jakiś czas?

Komunikacja medialna online w czasie pandemii koronawirusa

Zobaczcie, jak działają media! Te, dla których pracuję, komunikują w internecie możliwość dostarczania do domu magazynów w formie papierowej i elektronicznej i na bieżąco prowadzą komunikację z fanami, która z tematów związanych z pandemią powoli przechodzi na tematy bardziej „rozrywkowe”. Wspominki, podsumowania, top 5 tematów, DIY, hobby, przegląd najlepszych wywiadów. Sam zaproponowałem czytelnikom Digital Camera Polska pochwalenie się zdjęciami, które zrobili w czasie #zostańwdomu. Efekty możecie sprawdzić w poniższym poście.

Zdalne doradztwo z social media i marketingu online

Jeśli poszukujecie pomysłów na to, jak wyciągnąć swoją firmę z kryzysu spowodowanego koronawirusem, to pozostaję do dyspozycji. Zapraszam na zdalne konsultacje i rozmowy doradcze dotyczące komunikacji w mediach społecznościowych oraz prowadzenia biznesu w internecie w okresie pandemii koronawirusa. Tu znajdziecie kontakt do eksperta od social media.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *