fbpx

Pytanie o to, czym jest Portfolio firmowe META, zadaliśmy sobie około kwietnia 2024 roku. Spowodowane było ono rozmową z agentem META Support Concierge, który użył dokładnie tego, wtedy nowego jeszcze, określenia. Ta nazwa na moment wywołała u nas lekką konfuzję. Jednak wkrótce skojarzyliśmy fakty i… okazało się, że Portfolio firmowe META to w sumie nic nowego, przynajmniej dla osób, które w facebookowych meandrach są obeznane tak jak my. Pora zatem, żebyście także Wy zdobyli trochę wiedzy, która, choć wydaje się oczywista, jest kluczowa dla prawidłowego zarządzania Waszymi firmowymi zasobami META.portfolio meta

Portfolio firmowe META a Business Manager

Nie przedłużając, wyjaśniamy. Portfolio firmowe META to nic innego, jak nowa nazwa dla zasobu znanego do kwietnia 2024 roku jako Business Manager. W sumie na początku myśleliśmy, że to zaledwie „kosmetyczna” zmiana nazwy. Bo poza potrzebą komunikowania klientom dwóch nazw w naszej pracy nie zmieniło się wiele. Ostatnio okazało się jednak, że zmiana nazwy być może pociągnie za sobą także inne konsekwencje. Nie jest jeszcze jasne, w jaką stronę pójdą zmiany, ponieważ META nie ma w zwyczaju dokładnego informowania o swoich krokach. Warto dlatego mieć świadomość tego, jak zmienia się ekosystem META, bo dzięki temu można uniknąć wielu problemów. Zacznijmy jednak od wyjaśnienia kilku kwestii, które zdecydowanie wprowadzają klientów w błąd. Zanim wyjaśnimy, czym jest Portfolio firmowe (lub Business Manager), opowiemy Wam o innym zasobie. Przed wprowadzeniem zmiany w nazwie klienci bardzo często mylili bowiem Business Managera z Business Suite. Tymczasem to są dwa zupełnie oddzielne twory.

Czym jest META Business Suite?

Business Suite to nic innego jak swoiste centrum zarządzania Waszymi materiałami w META. To tutaj dodacie, usuniecie, zaplanujecie oraz zedytujecie posty, Reels i Stories. Zarówno dla profili na Facebooku (fanpage), jak i dla biznesowych kont na Instagramie. Pamiętajcie jednak, że żeby działać w tym miejscu z oboma zasobami musicie spełnić dwa warunki: przekształcić konto Insta w profesjonalne, a następnie połączyć ze sobą fanpage i firmowy Instagram. Oczywiście META nie byłaby sobą bez odrobiny absurdów. Dlatego samo łączenie zasobów nie odbywa się w Business Suite (zrobicie to w ustawieniach prywatności [sic!] po przelogowaniu się na fanpage). Po drugie wiele funkcji, które oferuje Busines Suite, jest niepełnych. Przykładowo Story dodane na Instagramie ma o wiele więcej opcji, jak choćby naklejki. Podobnie jest z Reelsami, a nawet postami publikowanymi bezpośrednio na Facebooku (po przelogowaniu się na fanpage). Nie zmienia to faktu, że Business Suite to najlepsze według nas narzędzie do planowania i kontrolowania zawartości oraz odpowiadania na wiadomości przychodzące na firmowy Messenger. Co z odpowiedziami na komentarze pod postami? Cóż… tutaj najlepiej jest korzystać z mobilnej wersji Facebooka i przelogować się na fanpage. Business Suite, pomimo wyświetlania komentarzy w zakładce Wiadomości, często nie pozwala się do nich „doklikać” w celu odpowiedzi, ukrycia czy usunięcia. Podobnie dzieje się, gdy chcecie przelogować się na fanpage w wersji desktop, bo… system kieruje Was do sekcji komentarzy w Business Suite.

Jaka jest różnica między Business Manager a Business Suite?

Tak jak wspomnieliśmy, klienci, z którymi pracujemy, bardzo często mylą Business Manager (od teraz Portfolio firmowe META) z Business Suite . Wynika to z podobnych nazw i może właśnie to była jedna z przyczyn zmiany, o której pisaliśmy na początku. Skupmy się jednak na różnicach. O ile Business Suite to miejsce do zarządzania treściami, o tyle Portfolio firmowe META to miejsce, w którym zarządzacie dostępami oraz wszystkimi newralgicznymi dla firmy kwestiami. Tutaj także pomożecie sobie z uwiarygodnieniem w oczach META swojej firmy lub organizacji. Wiele, z pozoru banalnych czynności, które można tam wykonać, ma realny wpływ nawet na odzyskanie fanpage oraz udowodnienie, że firmowe zasoby należą do Waszej organizacji. Warto wiedzieć, że od roku 2022 META wspiera odzyskanie fanpage’y tylko w przypadku, gdy należały one do Business Managera/Portfolio firmowego META. Warto pamiętać o jeszcze jednej rzeczy. Business Suite funkcjonuje jako oddzielna aplikacja na telefony. Business Manager/Portfolio firmowe META to element ekosystemu META dostępny najprościej z poziomu komputera.

Dostęp do Portfolio firmowego META – dlaczego jest tak ważny?

Dlaczego w ogóle o tym mówimy? Wielu klientów, którzy umawiają się z nami na konsultacje techniczne, w ogóle nie wie o tym, że istnieje coś takiego jak Portfolio firmowe. Poza tym, że w tym miejscu znajdziecie wszystkie narzędzia pozwalające na weryfikację firmy, weryfikację domeny czy zarządzanie dostępami do zestawów danych, posiadanie szczegółowych informacji o tym zasobie jest kluczowe z jeszcze jednego powodu. Chodzi o problem z dostępem do fanpage: jeśli ktoś ukradnie Wasz fanpage lub nastąpi jakaś blokada, to podstawą odzyskania dostępu jest znajomość dokładnej nazwy oraz identyfikatora Portfolio firmowego META. Bez tych szczegółów wniosek złożony do supportu META może być odrzucony. Co więcej, porządek w Portfolio pozwoli Wam uniknąć wszelkiego rodzaju wpadek związanych z włamaniami czy utratami dostępów. W Portfolio możecie ustawić dodatkową blokadę przed włamaniem (wymaganie uwierzytelniania dwuskładnikowego dla Portfolio). Posiadanie Portfolio pozwala Wam też na rozdzielenie dostępów do fanpage w taki sposób, żeby do newralgicznych działań, takich jak usunięcie strony, miały dostęp tylko osoby uprawnione.

Portfolio firmowe META a zmiany w dostępach do fanpage w 2024 roku

Jak widać, wiele wskazuje na to, że Portfolio firmowe META będzie wkrótce obowiązkowym komponentem. Nie wiemy, w jaki sposób META chce zmusić użytkowników do zakładania tego zasobu. Wiemy jednak, że taki oto komunikat pojawiać się zaczął w Business Suite (to bardzo ciekawe, że akurat tam) na kontach naszych klientów:

„Osoby, które pracują nad stronami, zaczną otrzymywać zaproszenia do Portfolio firmowego [tu pojawia się nazwa Portfolio] od 2 lipca 2024
• Zapraszamy osoby, które pracują nad Twoimi stronami, do Twojego Portfolio firmowego, aby umożliwić Ci zarządzanie wszystkimi współpracownikami w jednym miejscu.
• Kliknij Sprawdź osoby, aby wyświetlić listę osób, które zostaną zaproszone. Możesz zaprosić te osoby teraz albo uniemożliwić im dostęp do strony.
• Jeśli nie podejmiesz żadnych działań, osoby te zostaną automatycznie zaproszone do dołączenia do Portfolio firmowego i otrzymają te same uprawnienia, jakie obecnie mają na stronie”.

Jak zatem widać, szykują się spore zmiany. Najprawdopodobniej skończy się epoka, którą znamy od początku Facebooka. Pożegnamy się z administratorami na fanpage, a całe zarządzenie dostępami i prawami do strony przeniesione zostanie do Portfolio firmy.

Portfolio firmowe META

Takie komunikaty pojawiły się w Business Suite naszych klientów w lipcu 2024

 

Co z tego wynika i co dalej z Portfolio firmowym META?

Jak duże zmiany czekają Portfolio firmowe META dowiemy się pewnie w ciągu kilku najbliższych miesięcy. Technicy META pracują stale nad zmianami i jest ich tyle, że niektóre potrafią zaskoczyć nawet nas. Jedno jest pewne: jeśli chcecie spać spokojnie i mieć gwarancję dostępu do Waszych stron firmowych na Facebooku czy kont reklamowych, to musicie, jak najszybciej, sprawdzić czy choć jedna osoba z Waszej organizacji ma pełny dostęp do Portfolio. Co więcej, musicie sprawdzić czy w ogóle macie takie coś jak Portfolio! Jeśli Wasza strona nie ma Portfolia firmowego, to jeszcze w 2024 roku możecie stracić dostęp do swojego fanpage. Podobna akcja w 2022 roku wycięła dostępy dużej liczbie osób, których strony były zarządzane tzw. szarymi kontami. Pilnujcie swoich zasobów, a jak nie umiecie poradzić sobie z tym bałaganem, zgłoście się do nas na konsultację!


Konsultacje Social Media

Profesjonalnie pomagamy z mediami społecznościowymi i marketingiem online. Ten i pozostałe artykuły powstały, na podstawie prawdziwych przypadków, z którymi spotkaliśmy się w pracy z klientami. Jeśli chcesz zdobyć więcej wiedzy na temat poruszony w artykule, chcesz umówić konsultację lub potrzebujesz pomocy - napisz do nas

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Konsultacje Social Media - elastyczny marketing online EST. 2017