fbpx

Jak pisać firmowego bloga?

Pisanie bloga – to od tego między innymi rozpoczęła się rewolucja Web 2.0. Pierwsze blogi (wtedy jeszcze pisane z żelazną konsekwencją prywatne pamiętniki) to dla dzisiejszych trzydziestolatków piękne wspomnienia z pierwszych przygód z internetem.

Wydawałoby się, że moda z „początków” internetu musi przegrać z trendami social media i odejść w niepamięć. Tymczasem algorytmy Google i potrzeby marketingowe przedsiębiorstw sprawiły, że pisanie firmowego bloga stało się jednym z najważniejszych elementów nowoczesnej strategii marketingowej. Jak zatem pisać firmowego bloga? Oto kilka porad dla osób, które nie wiedzą, jak się do tego zabrać.

pisanie firmowego bloga

Podstawy pisania bloga firmowego

W pierwszej kolejności należy zastanowić się, czy blog firmowy jest w ogóle potrzebny. Jeśli firma zajmuje się niszową działalnością, a nie narzeka na przypływ klientów, którzy generowani są na przykład z poleceń znajomych, to pisanie firmowego bloga może być tylko stratą czasu. Jeśli z kolei firma poszukuje taniego i skutecznego sposobu pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania Google, a zarazem chce pozycjonować się na eksperta w danej dziedzinie to tworzenie blogowych artykułów w imieniu firmy jest najlepszym możliwym rozwiązaniem.

>>DOWIEDZ SIĘ JAK PISAĆ BLOGA FIRMOWEGO<<

Inną kwestią pozostaje (o czym napiszę jeszcze później) to, czy wśród pracowników firmy znajdzie się chętny do pisania bloga. Z marketingiem online, social media, tworzeniem wpisów na Facebooka czy pisaniem firmowych artykułów blogowych jest tak, że na pierwszym spotkaniu rąk do pracy jest więcej niż samych zadań. Zapał jednak stygnie bardzo szybko, a ja podczas swoich konsultacji i szkoleń z social media nie raz przekonałem się, że firmy, które postanowiły samodzielnie tworzyć bloga, odzywały się do mnie z prośbą o pomoc w tworzeniu eksperckich treści blogowych. Czemu? Okazuje się, że pisanie firmowego bloga nie jest takie proste!

Jak rozpocząć pisanie bloga firmowego?

Jeśli zatem pojawia się pomysł, żeby pisać firmowego bloga, to samo podjęcie prac najeży rozpocząć od opracowania strategii lub konsultacji z ekspertem od marketingu online. Konsultacja taka pozwoli na dobranie odpowiedniej strategii słów kluczowych dla firmowego bloga, ustalenia harmonogramu prac, doboru tematów, a także skonfrontowaniu ich z tym, czego poszukują potencjalni klienci marki. Po spełnieniu warunków technicznych (blog firmowy musi stać na oddzielnej subdomenie lub podstronie, a także posiadać czytelny nawet dla mniej zaawansowanych użytkowników CMS) można rozpocząć przygodę z blogowaniem!

>>DOWIEDZ SIĘ JAK PISAĆ BLOGA FIRMOWEGO<<

Jak wszystkie działania z zakresu social media czy online marketingu blogowanie wymaga jednego (proszę wybaczyć capsa) – KONSEKWENCJI. To do niej, tak naprawdę, sprowadza się sukces całego projektu zatytułowanego „skuteczne pisanie firmowego bloga”. Chcąc zdobywać klientów dzięki tekstom blogowym, trzeba regularnie dostarczać robotom ustalającym kolejność wyników wyszukiwania w wyszukiwarce wartościowe treści, które sprawią, że blog (a wraz z nim cała strona, którą ma pozycjonować) pojawi się jeszcze wyżej w wynikach wyszukiwania. Stąd już tylko krok do otworzenia nowego kanału promocyjnego i dotarcia do świadomości osób, które poszukują konkretnych produktów czy interesują się opisywanym na blogu zagadnieniem.

Czy blog firmowy jest skuteczny?

Z doświadczenia pracujących ze mną firm wiem, że pisanie bloga firmowego może wpłynąć realnie na wzrost pozycji strony w wynikach wyszukiwania, a następnie na zainteresowanie firmową ofertą już w… sześć miesięcy od pojawienia się pierwszego tekstu! Wszystko zależy jednak od wspomnianej konsekwencji i systematyczności, która niestety bardzo często jest piętą achillesową większości z nas. Niech przykładem będzie to, że ponad 2/3 osób, które konsultowały się ze mną z zakresu pisania bloga firmowego, wróciło do mnie z prośbą o pomoc w tworzeniu treści! Czemu? Bowiem pisanie firmowych tekstów blogowych czy tworzenie postów do social media nie może być dodatkowym zadaniem, które brzydko mówiąc „wciśniemy” praktykantowi czy osobie z działu marketingu. Jeśli chcemy, żeby działania online zwiększały rozpoznawalność marki, a co za tym idzie sprzedaż, to musimy podejść do tematu poważnie, a bloga i profile w social media traktować jak prywatną przestrzeń reklamową, której w przeciwieństwie do billboardu nikt nam nigdy nie zabierze. Blog firmowy musi być pisany z pasją, znajomością tematu, a także zgodnie ze znajomością zasad pozycjonowania i doboru słów kluczowych oraz tematów. Jeśli chcecie poznać szczegóły dotyczące profesjonalnego pisania waszego firmowego bloga, to zapraszam na konsultację (nie tylko z zakresu social media), która sprawi, że w kilka godzin poznacie podstawy profesjonalnego blogowania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *