Jak promować się w internecie w czasie epidemii koronawirusa? To pytanie zadaje sobie chyba każdy przedsiębiorca. Światowa pandemia jest wydarzeniem bez precendensu i jak każde tego typu zjawisko może sprawić, że wiele firm zacznie tracić dochody. Z drugiej strony odpowiednie podejście do tematu może spowodować, że zamiast tracić zaczniecie zarabiać! I nie mówię tu wcale o handlu płynami odkażającymi czy tworzeniu apokaliptycznych clickbaitów. Z punktu widzenia biznesu koronawirus to tylko kolejna sytuacja rynkowa, do której trzeba się przystosować. Warto przy tym wykorzystać mechanizmy, z których jeszcze nie zaczęła korzystać konkurencja.
Social media a koronawirus
Nie trzeba być ekspertem od zarządzania informacją, żeby zobaczyć, że w ostatnich dniach media zdominował jeden temat. Koronawirus króluje w social media i nikogo nie powinno to dziwić. W końcu to właśnie internet jest najważniejszym źródłem komunikacji w erze globalnej pandemii. Bez wahania można powiedzieć też, że koronawirus to największy mem, jaki widziała ludzkość. Mam tu jednak na myśli nie mem, jako śmieszny obrazek (tych namnożyło się ostatnio tysiące, a może i miliony), ale głównie jako element kultury, który opisywał Richard Dawkins. Koronawirus zmienił naszą rzeczywistość, a my, zmieniając nasze podejście do niektórych spraw, możemy dostosować sposób promowania się w internecie do obecnej sytuacji.
Zasięgi na Facebooku a kornawirus
Pamiętajmy też, że obostrzenia nałożone przez władze sprawiają, że miliony Polaków pozostają w swoich domach. Czas, który w taką pogodę wykorzystywaliby na spacery czy wyprawy do lokali, nasi rodacy spędzają oglądając seriale czy scrollując Facebooka. Ja widzę to po zasięgach dobrze skonfigurowanych pod temat postów na stronach, które prowadzę. Czyli ktoś czyta tego Facebooka w czasie pandemii!
>>UMÓW SIĘ NA ZDALNĄ KONSULTACJĘ Z SOCIAL MEDIA<<
Jak prowadzić komunikację w social media w czasie pandemii koronawirusa?
Planując komunikację w social media w czasie pandemii koronawirusa, należy pamiętać o tym, że nie wolno nam nijak lekceważyć sytuacji. Starajmy się otoczyć naszych klientów opieką, której tak potrzebują. Niech nasze reakcje będą jeszcze szybsze, a zarazem bardzo ludzkie. Unikajmy siania paniki, nie podawajmy dalej śmiesznych obrazków, tylko lepiej stwórzmy swoje nawiązujące do marki! Pamiętajmy o tym, czego w tak niecodziennej sytuacji potrzebować mogą ludzie. Zastanówmy się nad tym, czemu nasz produkt, z pozoru tak zbędny w tej sytuacji, może stać się atrakcyjny dla naszego odbiorcy. Jedna z firm, z którą pracuję, handluje promiennikami ciepła idealnymi na działkę. Ja tymczasem słyszę od kumpla, że jego rodzice „uciekli” przed koronawirusem na działkę, na której nocami marzną (wciąż mamy kalendarzową zimę). Współpracująca ze mną wokalistka przekłada premierę swojego singla i organizuje koncert z domu. Zaznajomiona indyjska knajpka już od tygodnia prowadzi promocje na zamówienia z odbiorem z lokalu. Ja zbieram coraz więcej zamówień na zdalną naukę marketingu online. Jak widać, z każdej sytuacji jest wyjście, dlatego chętnie doradzę Wam, jak promować się w social media w czasie koronawirusa.
>>UMÓW SIĘ NA ZDALNĄ KONSULTACJĘ Z SOCIAL MEDIA<<
Zdalne konsultacje z social media
Nie będę wielce nowatorski… w końcu zdalne konsultacje z social media oferuję swoim klientom już od bardzo dawna! Dodatkowo, od ponad dziesięciu lat pracuję zdalnie, więc mam przećwiczone wszystkie schematy i sposoby pracy zdalnej. W porównaniu z pracą ze smartfona na małej greckiej wysepce, praca z własnego komputera na szybkim łączu i biuro w domu to dla mnie niebywały komfort.
>>SPRAWDŹ JAK WYGLĄDA KONSULTACJA Z SOCIAL MEDIA?<<
Zatem jeśli chcecie, żebym w czasach kryzysu koronawirusowego pomógł Wam odbudować część zasięgów, odpowiednio przekierować budżety reklamowe, zmienić komunikację, to polecam zdalne konsultacje online z social media. Chętnie doradzę też, jak możecie zorganizować pracę zdalną dla swoich pracowników.
Zapraszam także na zdalne kursy oraz korepetycje z social media. Czas, który spędzacie w domu, można wykorzystać bardzo produktywnie, np. ucząc się rzeczy, które od wielu miesięcy odkładaliście „na jutro”. Mam w zanadrzu programy szkoleniowe, które możemy zrealizować razem w ciągu codziennych zdalnych lekcji z social media przez Skype lub inny komunikator. Niech środki walki z koronawirusem uzdrowią też Twój biznes online!
0 komentarzy