Jak wygrać głosowanie, konkurs lub plebiscyt w internecie? To pytanie, nad którym nie zastanawia się nikt dopóki… nie zostanie nominowany lub sam nie zgłosi się do internetowego głosowania! A głosowania i plebiscyty internetowe to coraz popularniejszy sposób wyróżniania i promowania różnego rodzaju inicjatyw, osób czy marek. Czasem benefity związane z zebraniem największej ilości głosów są tak duże, że warto zewrzeć szyki, zainwestować trochę czasu i środków, by wygrać internetowy plebiscyt.
Plebiscyty i głosownia w internecie
Jeśli zastanawiacie się, czy moi klienci wygrali kiedyś jakiś plebiscyt lub internetowe głosowanie, to oczywiście mogę pochwalić się dość świeżym sukcesem. Latem 2020 odbył się organizowany przez Miasto Stołeczne Warszawa plebiscyt na „Ulubioną Księgarnię Warszawy”. W szranki stanęło kilkadziesiąt księgarni z całej stolicy, a wśród nich między innymi Wrzenie Świata, związane z Mariuszem Szczygłem i innymi znanymi reporterami, popularny jazzowy klub Pardon, To Tu, czy Big Book Cafe znane z organizacji hitowego Big Book Festivalu. W głosowaniu oddano ponad 21 tysięcy głosów, a zwycięzcą okazała się Księgarnia Artystyczna Bookoff przy Muzeum nad Wisłą, dla której mam przyjemność pracować przy różnych projektach z zakresu marketingu online. Księgarnia Bookoff zdobyła 3 579 głosów, tytuł Ulubionej Księgarni Warszawy oraz nagrodę w wysokości 20 tysięcy złotych. Za nagrodą stoi nie tylko popularność Bookoffu i lojalność jego fanów, ale także ciężka praca włożona w informowanie klientów o plebiscycie i jego zasadach. Warto było się starać! Tylko jak to zrobić?
Jak wygrać plebiscyt online?
Plebiscyt plebiscytowi nierówny, dlatego przygotowania warto zacząć od analizy konkurencji, czyli innych nominowanych lub biorących udział w konkursie online, a także od przyjrzenia się tak zwanej mechanice głosowania (o tym za moment), a przy okazji regulaminowi głosownia. To pozwala ‒ już na najwcześniejszym etapie ‒ zaplanować działania, a także zastanowić się nad tym, jakich narzędzi oraz kanałów promocji użyć w celu zwiększenia prawdopodobieństwa, że to właśnie my będziemy zdobywali najwięcej głosów! Pamiętajmy przy tym, że konkurencja może użyć innych, o wiele bardziej „mocarnych” narzędzi. Przykład to przegrany przez mojego innego klienta plebiscyt na najpopularniejszą aplikację mobilną. W tym wypadku odpowiadałem tylko za kampanię postów sponsorowanych. Głównym strategicznym błędem było jednak to, że konkurencja (znany ogólnopolski bank) lepiej skonfigurowała powiadomienia push przekierowujące klientów do formularza do głosowania z poziomu aplikacji. Jak zatem widać, diabeł tkwi w szczegółach.
Głosowanie lub plebiscyt online – na co zwrócić uwagę
Niezależnie od Waszych ambicji, pozycji względem konkurencji czy atrakcyjności internetowego głosowania zawsze powinniście rozważyć następujące kroki:
– Analiza regulaminu – co wolno, czego nie wolno. Pamiętajcie też, ze regulamin chroni Wasze interesy, dlatego warto dokumentować ewentualne próby jego łamania.
– Mechanika konkursu – czyli jak wygląda proces głosowania. Trzeba rozbić go na kilka bardzo prostych kroków i ocenić, jakie warunki musi spełnić głosujący, żeby oddać głos, np. czy musi posiadać maila lub aktywne konto na Facebooku.
– Skrócenie lub maksymalne uproszczenie drogi głosowania dla użytkownika – oczywiście organizatorzy konkursów często nie myślą o UX, dlatego to Wy powinniście, na podstawie tego, co opisałem punkt wyżej, stworzyć dla osób mogących głosować na Was swoistą „mapę” lub instrukcję szybkiego głosowania.
– Podzielenie osób, które mogą na Was głosować, na odpowiednie grupy – np. znajomi pracowników, przyjaciele biznesu, współpracujące podmioty, byli klienci, aktualni klienci, czy potencjalni klienci. Pozwoli to na skuteczne dobranie rodzaju komunikacji, przygotowanie treści komunikatów czy harmonogramu działań.
– Narzędzia, jakich możecie użyć do posłania w świat informacji o Waszym starcie w internetowym plebiscycie – profile w social media, strona www, newsletter, a może jeszcze coś innego?
– Skąd można pozyskać głosy, których nie zdobędzie konkurencja – to najtrudniejsze zadanie, uwierzcie mi jednak, że legalnych sposobów zdobycia głosów jest więcej niż Wam się może wydawać!
Metody pozyskiwania głosów w konkursach online
Wiem, że najbardziej chcielibyście poznać odpowiedź na pytanie: jak zdobywać głosy w głosowaniach online. Kilka ze sposobów opisałem powyżej. Ważne jest oczywiście zaangażowanie całego zespołu i znajomych, a także zwrócenie się o pomoc do fanów i klientów firmy lub instytucji. Istnieją także metody mniej „etyczne”, bowiem niektóre firmy oferują sprzedaż głosów. Cena? Ta zależy od ilości, jaką chcecie kupić, ale generalnie zawsze jest to kilka PLN/głos. To jednak nie koniec, bowiem walka o zwycięstwo w plebiscycie to prawdziwa bitwa, w której zaangażować należy różnego rodzaju „siły”. Chcecie dowiedzieć się, jak wygrać konkurs lub plebiscyt, w którym jesteście nominowani? Napiszcie do mnie i dowiedzcie się, jak wygrać plebiscyt online!
43 komentarze
Ada · 7 kwietnia 2021 o 19:41
Czy mogę prosić o kontakt w tej sprawie?
michal.kropinski · 8 kwietnia 2021 o 15:45
Oczywiście, odzywam się do Pani mailowo 🙂
Beata Paradnia · 26 stycznia 2023 o 23:25
Witam jestem zainteresowana proszę o pilny kontakt
Konsultacje Social Media · 27 stycznia 2023 o 10:46
Dzień dobry. Dziękujemy za skontaktowanie się z nami, przesłaliśmy do Pani maila 🙂
Mała Mi · 15 września 2024 o 15:56
Poproszę o info
KasiaSylwia · 18 maja 2021 o 06:07
Poproszę o kontakt
michal.kropinski · 18 maja 2021 o 09:29
Dzień dobry, przesłałem do Pani maila 🙂
Konkurs · 23 czerwca 2023 o 17:18
Proszę o kontakt 🙂
Konsultacje Social Media · 23 czerwca 2023 o 18:49
Dzień dobry, dziękujemy za kontakt, przesłaliśmy do Pani maila.
Alicja · 17 lipca 2024 o 17:33
Mogę prosić o kontakt?
Konsultacje Social Media · 17 lipca 2024 o 18:15
Jak najbardziej, przesłaliśmy do Pani maila 🙂
xxx · 11 września 2024 o 00:11
proszę o kontakt
Martyna · 2 czerwca 2021 o 08:38
Witam proszę o pomoc jak wygrać plebiscyt w internecie
michal.kropinski · 2 czerwca 2021 o 09:43
Dziękuję za komentarz, kontaktuję się z Panią mailowo 🙂
tomsz · 20 czerwca 2021 o 10:18
Wyslalem mejla prosze o kontakt
michal.kropinski · 20 czerwca 2021 o 11:35
Dzień dobry, dziękuję bardzo za kontakt. Odzywam się mailowo.
Kamila · 12 lipca 2021 o 18:00
Proszę o kontakt
michal.kropinski · 12 lipca 2021 o 21:41
Dziękuję za komentarz, kontaktuję się z Panią mailowo.
Dorota · 14 listopada 2021 o 02:30
Prosze o kontakt
michal.kropinski · 14 listopada 2021 o 18:57
Dzień dobry, kontaktuję się z Panią mailowo.
mm · 20 grudnia 2023 o 09:59
Proszę o kontakt pozdrawiam Marcin
Konsultacje Social Media · 20 grudnia 2023 o 10:36
Dzień dobry, dziękujemy za kontakt, przesłaliśmy do Pana maila.
Reni · 2 kwietnia 2022 o 06:59
Proszę o kontakt
Potrzebuje porady
Jakub · 11 kwietnia 2022 o 22:43
Witam, poproszę o kontakt
Michał Kropiński · 12 kwietnia 2022 o 10:31
Dziękuję za komentarz, kontaktuję się z Panem mailowo w sprawie pomocy w plebiscycie.
Cegielski · 14 lipca 2022 o 21:23
dzień dobry,
poproszę o kontakt.
chciałbym kupić głosy w konkursie.
Konsultacje Social Media · 22 lipca 2022 o 17:47
Dzień dobry, dziękujemy za kontakt. Zajmujemy się doradztwem i strategią, nie nabijaniem głosów konkursowych 🙂
Magdalena · 28 sierpnia 2022 o 17:46
Proszę o kontakt
Konsultacje Social Media · 29 sierpnia 2022 o 13:05
Dziękujemy za kontakt, przesłaliśmy do Pani maila.
Grzegorz Winkler · 7 grudnia 2023 o 16:21
Witam
Proszę o kontakt
Konsultacje Social Media · 7 grudnia 2023 o 16:28
Dzień dobry, dziękujemy za znalezienie nas w internecie i kontakt, przesłaliśmy do Pana maila 🙂
Bycmozemnieoszukali · 17 listopada 2022 o 13:11
Proszę o kontakt
Konsultacje Social Media · 17 listopada 2022 o 13:25
Dzień dobry, dziękujemy za kontakt. Przesłaliśmy do Pani maila.
Nati · 4 czerwca 2023 o 23:56
Poproszę o kontakt
Iwona · 22 grudnia 2022 o 07:18
Proszę o kontakt
Konsultacje Social Media · 22 grudnia 2022 o 11:21
Dziękujemy za komentarz, przesłaliśmy do Pani wiadomość mailową.
Nat · 9 lutego 2023 o 08:41
Potrzebuje porady i proszę o kontakt
Konsultacje Social Media · 9 lutego 2023 o 11:49
Dzień dobry, dziękujemy za kontakt, napisaliśmy do Pani maila.
Nati · 4 czerwca 2023 o 23:57
Proszę o kontakt
Konsultacje Social Media · 5 czerwca 2023 o 10:54
Dziękujemy za kontakt, przesłaliśmy do Pani maila 🙂
Nati · 27 czerwca 2023 o 11:43
Nie dostałam żadnej odpowiedzi od Państwa
Łukasz Nowak · 2 stycznia 2024 o 22:12
Proszę o kontakt
Konsultacje Social Media · 3 stycznia 2024 o 10:39
Dziękujemy za komentarz, przesłaliśmy do Pana maila 🙂