fbpx

Reklamy generujące połączenia telefoniczne na Facebooku to jedna z ciekawszych i popularniejszych form nawiązywania kontaktu z potencjalnymi klientami. Wiele razy pisałem Wam, że dzięki możliwości ustawienia zaawansowanej grupy odbiorców Facebook i Instagram są dobrymi środowiskami reklamowymi. Jeśli dodamy do tego możliwość targetowania reklamy do osób, które z większym prawdopodobieństwem zadzwonią do naszej firmy, to mamy szansę na stworzenie naprawdę ciekawej kampanii. Tym bardziej, że rozwiązania takie jak wirtualna centrala ułatwiają zarządzanie kampanią i pozwalają na jej pełne zautomatyzowanie.

reklama na połączenia telefoniczne

Reklama na połączenia telefoniczne

Reklama kierująca użytkownika do połączenia telefonicznego z firmą podobna jest w swoim schemacie do kampanii kierujących do strony internetowej. Różnica jest taka, że zamiast linku kierującego do konkretnej strony w internecie na końcowym etapie tworzenia reklamy zamieszczamy numer telefonu. Warto przy tym pamiętać o pewnych ograniczeniach. Kampanii, która kieruje na połączenia telefoniczne, nie możemy rozliczać za kliknięcie. Oczywiście, tak jak reklamy kierujące do stron internetowych, możemy optymalizować ją pod kliknięcie lub wyświetlenie strony docelowej. Jednak jeśli będziemy chcieli optymalizować koszty naszych działań pod kliknięcia, możemy natknąć się na błąd. Często tworząc facebookowe reklamy typu CPC zaznaczamy, że chcemy płacić tylko za kliknięcia. W tym wypadku wciąż mamy możliwość zaznaczenia tej opcji, ale po jej wyborze pojawi się błąd. Pamiętajcie, że błędy w reklamach na Facebooku uniemożliwiają start reklamy. Zatem jedyną możliwością optymalizacji kosztowej reklamy na połączenia telefoniczne jest wybór opłaty za wyświetlenia. Warto wspomnieć, że konta z dość krótką historią nie mają w ogóle możliwości wyboru opcji optymalizacji kosztów. W ich wypadku płacenie za kliknięcia jest widoczne, ale niemożliwe do wybrania.

Jak działa reklama na połączenia telefoniczne?

Reklama na połączenia telefoniczne pozwala na zamienienie linku na numer telefonu. Dzięki temu po kliknięciu w reklamę na telefonie użytkownika automatycznie ładuje się wgrany na etapie konfiguracji reklamy telefonicznej numer. Pamiętajcie jednak, że użytkownik musi jeszcze kliknąć symbol słuchawki! Są jednak na rynku aplikacje, które umożliwiają wywołanie automatycznego połączenia. Nie zmienia to faktu, że to, co będzie działo się później, zależy w dużej mierze od Was. Zatem przygotowując kampanię na reklamową na połączenia telefoniczne, warto skorelować ją z godzinami pracy handlowca lub osoby odpowiedzialnej za odbieranie telefonów. Możecie to zrobić bez problemu w ustawieniach zestawu reklam. W tym celu należy ustawić ich harmonogram i dostosować godziny emisji reklamy do czasu pracy osób odbierających telefon. Mam też klientów, którzy poprosili mnie o to, żeby reklama chodziła w trybie 24/7. Te osoby po prostu oddzwaniały na numery, z których połączenia przychodziły poza godzinami pracy. Wspomniałem jednak, że proces taki da się zautomatyzować. A pomóc w tym może wirtualna centrala, z której sam korzystam w swoich pracach.

Wirtualna centrala w reklamie social media

Wirtualna centrala to system pozwalający na zarządzanie przychodzącymi połączeniami telefonicznymi. To urządzenie multimedialne, które zastępuje tradycyjną, znaną Wam pewnie ze starych filmów, centralę. Wirtualna centrala pozwala na bardzo elastyczne zarządzanie tym, co dzieje się na zapleczu kampanii. Dzięki niej możecie na przykład podłączyć pod reklamę telefoniczną kilka numerów i zmieniać je swobodne między konkretnymi reklamami, bez potrzeby ingerencji w dobrze działającą kampanię. W przypadku dużego zainteresowania możecie też kolejkować połączenia. Jeśli zależy Wam na kontroli efektów lub chcecie zobaczyć, jak sprawdza się handlowiec, możecie nagrywać rozmowy, a także otrzymywać maile o każdym przychodzącym połączeniu. System można wyposażyć w rozwiązanie IVR, które z pewnością znacie z call centre. Chodzi o popularne „Jeśli chcesz połączyć się z…, naciśnij 1”.
Wirtualną centralę możecie wykorzystać w reklamie na połączenia telefoniczne na kilkadziesiąt sposobów. Jednym z nich jest przygotowanie dema produktu, innym – rozdzielenie przez IVR kolejki połączeń w zależności od zainteresowania klienta konkretną tematyką. Jeszcze innym sposobem jest po prostu nagrywanie wiadomości od klientów, którzy dodzwonią się na Waszą skrzynkę. Wszystko jak zwykle zależy od Waszych potrzeb oraz wyobraźni.

Czy reklama na połączenia telefoniczne działa?

Reklama na połączenia telefoniczne jest tak samo skuteczna, jak inne formy reklam na Facebooku. Czyli bardzo skuteczna! Moi klienci mają z nią same dobre doświadczenia. Do tej pory miałem okazję robić tego typu reklamy między innymi dla firmy ochroniarskiej, ośrodka wczasowego czy firmy IT. W swoim portfolio mam nawet telefoniczną reklamę rekrutacyjną. Z chęcią podzielę się z Wami moimi doświadczeniami, również tymi związanymi z automatyzacją reklam na połączenia telefoniczne przez centralę wirtualną. Zapraszam do kontaktu w sprawie konsultacji z tworzenia reklam w social media!

W opisanych kampaniach korzystałem z wirtualnej centrali Universe.


Michał Kropiński

Dzień dobry, ja tutaj jestem kierownikiem :) Ten i pozostałe artykuły napisałem sam, na podstawie prawdziwych przypadków, z którymi spotkałem się w pracy z moimi klientami. Jeśli chcesz zdobyć więcej wiedzy na temat poruszony w artykule, chcesz umówić konsultację lub potrzebujesz pomocy - napisz do mnie

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Konsultacje Social Media - elastyczny marketing online EST. 2017