Social media pomysły i inspiracje

Szukasz pomysłów na swoje social media?

A może inspiracji jak prowadzić media społecznościowe? Szkół i podejść do sposobu prowadzenia kanału na Faceboku i Instagramie są tysiące, ale wszystko wskazuje na to, że jesteś w odpowiednim miejscu, aby rozwiązać Twój problem z social media!

Social media inspiracje

Jak widać z nagłówka strony, prowadzeniem kont w mediach społecznościowych zajmuję się już od ponad dekady. W tym czasie miałem okazję zmierzyć się z przeróżnymi projektami i pracować w środowiskach tak różnych jak wolontariat studencki czy agencje eventowe i social mediowe. Od wielu lat pracuję jako freelancer i konsultant oraz trener social media.

>>INSPIRACJA SOCIAL MEDIA NA ZAWOŁANIE – SPOTKAJ SIĘ ZE MNĄ<<

W tym czasie prowadziłem projekty tak różne i odległe od siebie tematycznie, że nie wystarczyłoby dnia, żebym je wszystkie przedstawił. Od urodzin radia studenckiego, przez rebranding jednego z najstarszych magazynów w Polsce, komunikację wejścia na rynek nowej sieci stacji benzynowych, po rozwiązywanie problemu z „traceniem” ruchu na www przez producenta akwariów. Każde z tych doświadczeń nauczyło mnie, że nie ma jednej recepty na sukces w social media, a wiele zależy od tego, jak podejdziemy do pomysłu na nasz profil w mediach społecznościowych i gdzie będziemy szukali inspiracji do jego prowadzenia.

Skąd wziąć pomysł na prowadzenie social media?

Wydawałoby się, że pomysł leży na ulicy. W końcu social media to nic innego jak lustro, które wirtualnie odbija naszą rzeczywistość. Co prawda, cyfrowy świat wielu osobom zdaje się być krzywym zwierciadłem. Jednak nawet jeśli czasem obraz, który widzimy na ekranie komputera, wydaje nam się mocno karykaturalny, to i tak warto zagrać zgodnie z zasadami, jakie dyktuje internet. Na końcu poza lajkami, zasięgami i klikami czekają realny sukces biznesowy i zdobycie popularności w grupie docelowej, na której nam zależy!

Gdzie znaleźć inspiracje na swoje social media?

Gdzie jednak dokładnie szukać inspiracji do prowadzenia kanałów social media? Pierwszym etapem powinno być dokładne przyjrzenie się konkurencji. Choć samo „pozycjonowanie się na konkurencję” jest branżowym żartem, to właśnie obserwowanie poczynań innych firm/instytucji z branży jest niezłym pomysłem na start. Ten model w niewirtualnym świecie jest bardzo popularny w Azji Wschodniej. Kto był w tej części świata, na 100% widział rzędy sklepów i punktów usługowych oferujących dokładnie taki sam asortyment lub usługę w obrębie jednej ulicy czy dzielnicy. Należy jednak pamiętać o tym, że media społecznościowe to trochę inne środowisko i dokładne powielanie pomysłów konkurencji nie zda się na wiele w obliczu nieubłaganej walki z algorytmami na portalach społecznościowych.

Social media czy konkurencja robi to dobrze?

W związku z tym obserwacja konkurencji powinna dla nas być wyznacznikiem nie jak postępować, ale jak NIE postępować! Niby proste, prawda? Ale proste z pozoru „think outside the box” wydawać się może projektem nie do zrealizowania w obliczu pokusy zdobycia jak największych zasięgów i ilości klików. Niestety kluczem do prawdziwego sukcesu w social media jest poszukiwanie własnej drogi. I w poszukiwaniu tej drogi oraz inspiracji do prowadzenia mediów społecznościowym bardzo chętnie Wam pomogę podczas konsultacji, korepetycji czy spotkań doradczych z social media.

>>CHCESZ UMÓWIĆ SIĘ NA KONSULTACJĘ SOCIAL MEDIA? KLIKNIJ TU<<

Social media – obserwacja konkurencji i… co dalej?

Jak jednak szukać pomysłu na swoje social media, jeśli jesteśmy już po etapie analizy działań konkurencji? Jedną z podstawowych metod prac jest dokładne określenie tzw. „buyer persona” i rozważenie tego, jak rozumuje i działa w sieci osoba z naszej grupy docelowej. Kompletnie inaczej z sieci korzystają nastolatkowie i emeryci, a także ludzie biznesu czy np. osoby z zagranicy przebywające w Polsce. Zrozumienie schematów psychologicznych, jakimi kierujemy się podczas skorzystania z internetu, będzie kolejnym krokiem do budowania pomysłów na Wasze social media. W tym celu warto sięgnąć do literatury (kilka ciekawych książek z zakresu social media polecałem już na swoim blogu, bo jeszcze nie powiedziałem ostatniego słowa w tym wpisie).

Książki omawiające jak działał internet i jego użytkownicy to doskonałe źródło pomysłów na działania w social media. To jednak znów kolejny etap planowania działań w social media. Musimy pamiętać o tym, że kluczem do sukcesu w stworzeniu perfekcyjnego planu działania w mediach społecznościowych jest połączenie wielu pomysłów i czynników. Doskonałym narzędziem, które pomaga uporządkować działania w social media, jest stworzenie mapy myśli, która pozwala na jeszcze dokładniejszą analizę naszych pomysłów. Taką mapę możemy swobodnie stworzyć podczas spotkania doradczego z social media, gdzie przeanalizujemy wspólnie potrzeby i wyzwania, a na końcu stworzymy plan działania w social media.

Zapraszam do kontaktu ze specjalistą od social media. Jestem przekonany, że moje wieloletnie doświadczenie i wiedza zdobyta na dwóch kierunkach studiów będą doskonałą inspiracją dla Waszych działań w social media. Pomysły na media społecznościowe w hurtowych ilościach zdobyć od ręki, dzięki mnie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *