Szkolenia z social media dla fundacji

W ostatnich latach social media stały się jednym z ważniejszych, jeśli nie najważniejszym, pól działań wszelkich fundacji i tak zwanych NGO’s. Nic dziwnego, że równocześnie wzrosła popularność szkoleń z social media dla fundacji, a także konsultacji i warsztatów na temat marketingu online dla organizacji pozarządowych.

Dlaczego fundacja powinna działać w social media?

Komunikacja w mediach społecznościowych pozwala nie tylko na zdobywanie poparcia dla spraw, którymi zajmuje się fundacja oraz na zwiększanie rozpoznawalności samej fundacji. Social media to przede wszystkim doskonałe narzędzie wspierające zbiórki funduszy na działania statutowe. Z konsultacji social media, które przeprowadziłem z kilkoma fundacjami, wiem, że to właśnie pozyskiwanie środków pieniężnych oraz namawianie podatników do przekazywania na rzecz fundacji popularnego „jednego procenta” jest jednym z najważniejszych działań, jakie fundacje prowadzą w internecie oraz w portalach społecznościowych.

Co fundacji da szkolenie z social media?

Czy zatem szkolenie z social media pomoże fundacji w zwiększeniu skuteczności prowadzonych przez nią działań i sprawi, że na jej konto będzie spływać więcej pieniędzy? Nie gwarantuję, że stanie się tak dzień po zakończeniu szkolenia lub konsultacji z mediów społecznościowych, ale…

Dotychczasowe szkolenia z social media, które przeprowadziłem dla pracowników, wolontariuszy lub podopiecznych fundacji, pokazały, że już w trakcie szkolenia można zacząć wdrażać rozwiązania, które z czasem zaczną przynosić wymierne skutki, w tym te finansowe. Tym bardziej, że formuła szkoleń, którą oferuję, opiera się głównie nie na sztywnym trzymaniu się programu i przerzucaniu slajdów, tylko na odpowiadaniu na konkretne pytania uczestników!

Poza metodami pozyskiwania funduszy dla fundacji za pośrednictwem social media na moich szkoleniach uczestnicy poznają najnowsze trendy w branży, a także dowiadują się, jak poprawić i zoptymalizować bieżące działania oraz jak wykorzystać płatne metody promocji w mediach społecznościowych do zwiększenia zasięgu organicznego.

Jeśli nie szkolenie z social media dla fundacji to co?

Jeśli zastanawiacie się, czy nauka social media może przybrać inną formę niż klasyczne szkolenie, to jesteście w dobrym miejscu. Poza szkoleniami z mediów społecznościowych dla fundacji oferuję także konsultacje (również indywidualne, które na swoje potrzeby nazwałem korepetycjami social media) oraz warsztaty. Zresztą, formułę spotkania dostosowuję zawsze do adresatów, a w przypadku fundacji mogą być oni bardzo różni!

Dla kogo w fundacji przeznaczone są szkolenia z social media?

Dla każdego! A tak naprawdę to dla:

osób odpowiedzialnych w fundacji za promocję, marketing lub komunikację. Z dotychczasowych konsultacji social media dla fundacji wiem, że wiele z nich prowadzi tak szeroko zakrojone działania, że w szkoleniu często uczestniczą administratorzy kilku profili, którzy poza wrzucaniem postów mają kompletnie inne zadania;

wolontariuszy, którzy przy pomocy zaprezentowanych przeze mnie technik są w stanie stworzyć małą „armię” osób wspierających regularne działania fundacji w social media;

podopiecznych fundacji – tak, zdarzyło mi się szkolić też osoby, którymi opiekuje się fundacja np. osoby niepełnosprawne rozpoczynające działalność gospodarczą lub młodzież uczestniczącą w specjalnych programach edukacycjnych;

– osób reprezentujących fundacje publicznie np. prezesa – zdarzyło mi się kilkakrotnie prowadzić konsultacje dla osób publicznych (w tym prezesa znanej fundacji czy wicenaczelnego popularnego tygodnika).

W swoim dorobku mam szkolenia z social media m.in. dla Fundacji Viva, Szkoła z Klasą czy Instytutu Rozwoju Regionalnego.

Chcesz, żebym przeszkolił z social media ekipę lub podopiecznych Twojej fundacji? Napisz do mnie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *