Szkolenie social media to jeden z najpopularniejszych sposobów zdobywania wiedzy na temat tego, co w świecie online marketingu piszczy. Brandujemy się jako eksperci od konsultacji i to właśnie one są naszym głównym zajęciem. Wiele osób poszukujących rzetelnej wiedzy z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego zgłasza się do nasz na szkolenia. W ofercie mamy programy zarówno dla osób początkujących, jak i doświadczonych social media managerów. Szkolimy firmy z różnych branży, klientów indywidualnych, organizacje pozarządowe czy samodzielnych przedsiębiorców. Wiemy, że 9 na 10 zgłaszających się do nas osób ma problem z wyborem programu i zakresu. Ten artykuł powstał, by być swoistym kompendium zagadnień, które powinno zawierać dobre szkolenie.
Szkolenie social media manager
Najczęściej poszukiwanym na rynku produktami szkoleniowymi są oczywiście te dla osób, które pragną związać się zawodowo ze światem online marketingu. Niezależnie od tego, czy interesuje Was praca na etacie czy zostanie freelancerem social media, program zajęć zawsze pokrywa konkretne tematy i zagadnienia. Wśród nich znaleźć muszą się następujące tematy:
- jak stworzyć strategię, analiza rynku, analiza potrzeb klienta, budowanie świadomości marki
- podstawy content marketingu
- aktualne trendy oraz nauka tego, jak działa algorytm na poszczególnych portalach
- jak zwiększać zasięgi w sposób darmowy i płatny
- przygotowywanie treści (contentu) na kanały social media (także z wykorzystaniem promptów AI)
- nauka przygotowania i optymalizacji treści wideo na potrzebę Instagram Reels czy TikTok
- nauka przygotowania treści graficznych z wykorzystaniem edytora Canva
- nauka przygotowania reklam (Facebook, Instagram. LinkedIn, TikTok, sieć Google), w tym kampanii sprzedażowych
- wszystko o działaniach marketingowych w internecie, których może oczekiwać potencjalny zamawiający lub pracodawca
Dla kogo?
Dla osób, które chcą rozpocząć pracę w branży mediów społecznościowych lub podnieść swoje kwalifikacje na tym stanowisku.
Korzyści:
- poznanie nowych trendów,
- podniesienie kwalifikacji,
- uaktualnienie lub zdobycie kompletnie nowej wiedzy,
- pozyskanie oryginalnych, autorskich rozwiązań i pomysłów na kampanie.
Czego się nauczysz jako Freelancer social media
Dla zwiększenia skuteczności każdorazowo istnieje możliwość wzbogacenia szkolenia o moduły związane z pracą na swój rachunek. W przypadku zajęć dla przyszłych freelancerów poruszamy też takie tematy:
- gdzie szukać zleceń na usługi social media
- jak zwiększać rozpoznawalność swojej marki osobistej
- jak wygląda polski świat social media
- sprzedażowy know how, czyli jak sprzedawać swoje usługi w zakresie social media
- jak dotrzeć ze swoim przekazem do marek i firm
- co zrobić, żeby otrzymać więcej zapytań z prośbą o oferty
- jak zaczepić na LinkedIn CEO startupu, który Was inspiruje
- jak rozliczać się w formule b2b
Dla kogo?
Osób marzących o rozpoczęciu przygody w digital marketingu. Dla chcących poszerzyć swoje kompetencje i rozpocząć przygodę jako wolni strzelcy. Dla marzących o łączeniu pracy z podróżą, jako digital nomads.
Korzyści:
Oferujemy nie tylko kompleksową wiedzę z zakresu działań w social media. Mamy dla Was kompleksowy program służący poznaniu tajnik pracy freelancera. Od pozyskiwania zleceń, przez rozliczanie swojej działalności, po narzędzia i systemy do pracy z różnych miejsc na świecie.
Kompleksowe szkolenie social media dla firmy
Całkiem inne potrzeby mają firmy, które wykupując kursy i szkolenia często poszukują rozwiązania konkretnych problemów. My zawsze zaczynamy od wywiadu na temat dotychczasowych działań firmy w Internecie. Zapoznajemy się z potrzebami, a dopiero potem przystępujemy do tworzenia programu szkoleniowego. Niestety bardzo często ten etap jest pomijany podczas zamawiania usługi. Wiele razy prowadziliśmy szkolenia, na których (czasem świadomie) absolutnie zignorowano ten proces. W sali szkoleniowej siedziała przypadkowa grupa osób, która nie miała doświadczeń związanych z marketingiem online. Część uczestników traktowało te dni jako przerwę od pracy. Inni jako możliwość zadawania przypadkowych pytań prowadzącemu: „A wie pan, kto to Artur Jabłoński?”.
Lubimy otrzymywać dużo informacji od uczestników szkoleń
Wróćmy jednak do meritum. Usługi szkoleniowe realizowane przez Konsultacje Social Media są w 100% „craftowe”. Za każdym razem staramy się jak najbardziej dopasować tematykę do potrzeb uczestników. Gwarantujemy Wam, że nie możecie oczekiwać od nas suchego opowiadania o tym, co jest na slajdzie. Zależy nam na tym, żeby nasze kursy nie przypominały nudnego wykładu, tylko były… społecznościowe! Nawet jeśli skorzystacie ze standardowego programu szkolenia, to i tak szkoleniowiec prędzej czy później postara się zwrócić uwagę na to, jak wygląda Wasz firmowy wizerunek online. Stawiamy także na ciągłą interakcję. To nie jest wykład, to są ćwiczenia w myśl zasady, że nie ma co czekać, tylko robić „social media now!”.
Dla kogo?
Firm, które pragną wyposażyć swoich pracowników lub działy promocji w najświeższe informacje z zakresu marketingu na portalach internetowych.
Korzyści:
- dopasowanie programu i tematyki do specyfiki działalności firmy
- dopasowanie treści do poziomu wiedzy szkolonych
- nietracenie czasu na omawianie popularnych rozwiązań, których odbiorca szkolenia i tak nie wykorzysta
- poznanie najnowszych trendów związanych z mediami społecznościowymi
- przygotowanie autorskich podpowiedzi, rozwiązań i pomysłów na kampanie, posty czy reklamy
Szkolenie social media dla klienta indywidualnego
Podobną metodologię przygotowania stosujemy na potrzeby kursów social media dla klientów indywidualnych. Wiele osób, które prowadzi swoje biznesy decyduje się też na samodzielne prowadzenie swoich profili. Ma to wiele plusów, jednak wymaga dodatkowej wiedzy. Reklamy, posty, grafiki, video, lejki sprzedażowe, WordPress, remarketing, OG Image, Google Tag Manager, API, Chat GPT. Ufff. Dużo tego, prawda? A to tylko część zagadnień, z którymi warto zapoznać się, by w 100% wykorzystać potencjał swój oraz swojej firmy. Dlatego niezależnie od tego, czy będziecie z nami pracować czy nie, mamy podpowiedź od trenera, który na sali szkoleniowej spędził wiele godzin: prowadząc samodzielnie komunikację online, warto najpierw zastanowić się nad krótkofalowymi celami. Najlepszym sposobem na to jest skupienie się na 2-3 pierwszych postach lub pozyskanie około 5 klientów, a potem wyciągnięcie wniosków ze swoich działań. Tylko takie podejście pozwala na stałe ulepszanie komunikacyjnej i reklamowej maszyny, którą stworzycie pod naszm okiem.
Dla kogo?
Każdego, kto poszukuje rozwiązania skrojonego na miarę niezależnie od wieku, wykształcenia i doświadczenia. A także dla osób, które potrzebują wsparcia ekspertów oraz wiedzy, aby przejść do kolejnego etapu rozwoju biznesu.
Korzyści:
Jako jedyni oferujemy w 100% indywidualnie skrojony program dopasowany do wcześniejszej wiedzy i umiejętności uczącego się. Każde szkolenie i konsultację poprzedza rozmowa mająca na celu poznanie potrzeb zamawiającego.
Szkolenie dla NGO – społecznościowy know how
Jednymi z naszych ulubionych odbiorców są organizacje pozarządowe. Tutaj w końcu możemy odejść od typowego przekazu „kup pan cegłę” i działać w obszarze, dla którego social media zostały stworzone. Portale społecznościowe to emocje, a gdzie szukać ich dużej dawki, jak nie w działalności fundacji czy w historiach ich podopiecznych? Wiemy, że w tym wypadku ważniejsza jest konsekwentna (często żmudna) codzienna praca nad budowaniem świadomości odbiorców. Zdajemy sobie także sprawę, że zasady gry obowiązujące w Internecie wymagają miksowania tematyki bardzo poważnej z treściami, do których odbiorców przyzwyczaił rynek konsumencki. Wszystko da się jednak pogodzić! Nawet jeśli na co dzień w swojej pracy zajmujecie się tematyką bardzo trudną.
Dla kogo?
Pracowników i wolontariuszy działających w ramach wszelkich organizacji pozarządowych. Niezależnie od doświadczenia i poziomu wiedzy.
Korzyści:
Mamy bogate doświadczenie w pracy dla NGO. Oprócz nowej wiedzy marketingowej oferujemy też pełne zrozumienie i odpowiednie wyważenie tematyki. Uczymy technik mających na celu nie tylko pozyskiwanie funduszy, ale także konsekwentne budowanie świadomości problemów czy promowanie konkretnych zagadnień wśród odbiorców przekazu fundacji.
Szkolenie social media – najczęściej zadawane pytania
Osoby piszące i dzwoniące do nas (jest ich bardzo dużo) w sprawie nauki marketingu czy konsultacji zadają wiele pytań, Postanowiliśmy zamknąć ten artykuł odpowiedziami na kilka z nich.
Czy szkolenie z social media przygotuje mnie do prowadzenia e-marketingu w moim sklepie online?
Tak, choć pamiętać trzeba, że sprawne prowadzenie sklepu internetowego wymaga wiedzy z różnych dziedzin. FB, Insta, Google i reklama w tych mediach to zaledwie jedna z nich. Klienci jednak chwalą nasze szkolenia i konsultacje, bo zawsze staramy się dostosować ich tematykę nie tylko do poziomu wiedzy, ale także cyfrowych kompetencji szkolonego.
Czy prowadzicie kurs online na temat reklamy na Facebooku?
Tak, oczywiście. Istnieje możliwość zamówienie szkolenia, które poświęcone będzie wyłącznie możliwościom, jakie dają reklamy w sieci META. W trakcie nauczycie się nie tylko obsługi reklam na FB, ale dowiecie się też, jak wykorzystywać potencjał reklamowy Instagrama. Taki kurs może odbyć się online, jako dedykowane szkolenie indywidualne lub dla grupy osób.
Czy da się poznać na takim szkoleniu podstawy LinkedIn?
Oczywiście. Mamy specjalny program szkoleniowy dedykowany tylko pod tę platformę. Przygotowaliśmy go z myślą o pracownikach korporacji oraz działów HR. Program obejmuje planowanie działań, codzienną pracę z postami i treściami (komentowanie jest podstawą tego portalu), personal branding (także dla osób mających Profil Twórcy na LinkedIn) czy tworzenie skutecznych kampanii reklamowych na LinkedIn.
Tworzenie contentu na Instagram – czy da się go nauczyć?
Tak, da się, ale nasze zajęcia skupiają się raczej na strategii social media, reklamie, komunikacji czy pracy z gotowymi materiałami. Samo ich tworzenie to m.in. fotografia i video, czyli działania typowo kreatywne. Content interaktywny rządzi się trochę innymi prawami i wymaga bardzo dokładnego przygotowania oraz skupienia się na szczegółach. Wiemy, co mówimy. W naszej pracy widzieliśmy więcej złych niż dobrych treści, a 90% materiałów, które pokazują nam klienci, najzwyczajniej w świecie nie nadaje się do publikacji. Jeśli poszukujecie eksperta od tworzenia treści foto i video, to polecamy Wam konsultacje np. u współpracującego z nami fotografa i twórcy video Marcina Klimczaka.
Marketing w internecie – na jaki kurs się zapisać?
Na nasz! W internecie są setki kursów stacjonarnych, online czy video. My jako jedyni oferujemy jednak rozwiązanie, które pozwala na pełną personalizację i możliwość konsultacji z ekspertem. Nie zostawiamy nikogo bez opieki. Jeśli zlecicie nam pracę nad poprawieniem swojego wizerunku i wyników w Internecie, możecie liczyć na nasze wsparcie oraz know how przez cały czas trwania projektu. Pamiętajcie, że u nas możecie prowadzić naukę social media online, czyli na video spotkaniach, które oszczędzają czas, ułatwiają komunikację i pozwalają na pracę na Waszych Menadżerach Reklam czy infrastrukturze. W trakcie takiej konsultacji możecie też liczyć na szybki serwis czyli poprawki techniczne, w których jesteśmy prawdziwymi specami!
1 komentarz
Jak wyglądają konsultacje z social media? · 11 maja 2024 o 12:51
[…] korepetycje z social media. Zdarzyły się jednorazowe konsultacje zakończone zamówieniem dużego szkolenia social media dla pracowników firmy. Przykłady można mnożyć. Jedno jest pewne: konsultacje z social media i […]