fbpx

Ile kosztuje prowadzenie fanpage’a na Facebooku?

Pytanie o cenę za prowadzenie fanpage lub konta na Instagramie to jedna z najczęstszych kwestii, na które muszę odpowiadać.

Rozrastający się rynek social media oraz nagromadzenie ofert sprawiają, że odpowiedź na pytanie: „Ile kosztuje prowadzenie fanpage’a?” lub „Ile kosztuje opieka nad kontem na Instagramie?” nie jest jednoznaczna.

prowadzenie facebooka cena

Cena za prowadzenie konta na Facebooku – co na nią wpływa?

Tym, co komplikuje wycenę, jest fakt, że samo prowadzenie firmowej strony facebookowej obejmuje wiele czynności i zadań, których istnienia bardzo często nie jest świadomy zamawiający. Potencjalny klient, który chce zlecić prowadzenie fanpage’a na Facebooku i zainteresowany jest wyceną takiej usługi ma zazwyczaj na myśli określenie ceny za regularne zamieszczanie treści na swoim profilu. Taka osoba ma oczywiście 100% racji. Nie zmienia to jednak faktu, że już tutaj pojawia się pierwsza istotna do rozważenia kwestia. Chodzi nie tylko o częstotliwość zamieszczania wpisów, ale też o rodzaj materiałów, jakie mają być publikowane na firmowej stronie na Facebooku. W swojej pracy spotkałem się zarówno z prośbami o zamieszczanie 2-3 wpisów w miesiącu jak i 12(!) wpisów dziennie. Jak zatem widać na tym przykładzie (swoją drogą, dotyczy on firm, z którymi negocjacje prowadziłem dosłownie dwa miesiące temu, więc jest bardzo aktualny), chodzi o różnice w ilości pracy, które sięgają nawet kilkuset procent! Jednak to tylko jeden z elementów składowych mających wpływ na koszt prowadzenia fanpage’a na Facebooku.

Co wchodzi w cenę prowadzenia strony na Facebooku?

Zatem jakie czynności i zadania składają się na całkowitą cenę prowadzenia firmowego profilu na Facebooku? Spróbujmy ustalić w miarę kompletną listę.

Na cenę kompleksowego prowadzenia fanpage’a na Facebooku składają się:

– liczba wpisów na fanpage’a na Facebooku (dzienna, tygodniowa lub miesięczna)
copywriting, czyli fakt czy wpisy mają być tworzone od podstaw czy opracowywane na podstawie dostarczonych przez zamawiającego materiałów
– rodzaj materiałów zamieszanych na fanpage’u na Facebooku oraz to, czy klient sam dostarcza materiały, czy mają one być tworzone lub wyszukiwane zleceniobiorcę
– rodzaj i jakość materiałów graficznych przeznaczonych do publikacji na Facebooku oraz to, czy mają być one tworzone od podstaw lub optymalizowane w celu wykorzystania w mediach społecznościowych
moderacja komentarzy czyli bieżąca kontrola tego, czy firma nie jest atakowana negatywnymi opiniami na swój temat
odpowiadanie na komentarze, czyli po prostu animowanie dyskusji lub rozwiązywanie problemów komentatorów w porozumieniu z wyznaczoną w firmie osobą
odpowiadanie na wiadomości prywatne przysyłane na fanpage
– bieżące sponsorowanie postów pojawiających się na profilu
– tworzenie zaawansowanych kampanii reklamowych na Facebooku (o tym procesie napiszę jeszcze nie raz, ale składają się na niego między innymi opracowywanie grup docelowych, optymalizacja kosztów czy tworzenie materiałów tekstowo-graficznych).

>>ZOBACZ CZYM NAPRAWDĘ ZAJMUJE SIĘ SPEC OD SOCIAL MEDIA<<

Jak zatem widać, liczba czynników wpływających na cenę, którą zamawiający musi zapłacić za prowadzenie fanpage’a na Facebooku, jest spora. Jeśli dodamy do tego prowadzenie strony w języku obcym (mam w swoim portfolio pracę z marką Libertist, gdzie materiały tworzymy w trzech językach), współpracę z innymi podmiotami, akcje specjalne (np. konkursy) lub prowadzenie kilku stron na raz, to okazuje się, że cena za prowadzenie Facebooka może wahać się od…

Ile najmniej można zapłacić za prowadzenie fanpage’a na Facebooku?

Dobre pytanie prawda? Spotkałem się na rynku z cenami 99 PLN netto miesięcznie za prowadzenie strony na Facebooku. Oczywiście, na 100% można znaleźć jeszcze tańsze oferty. Pamiętajmy jednak o tym, że cena determinuje jakość i jeśli zależy nam na tym, żeby firma była należycie reprezentowana na pierwszym froncie kontaktu z klientem, to nie powinniśmy oszczędzać na jakości. Tym bardziej, że badania pokazują, że to właśnie pierwsze wrażenie jest najważniejsze w dalszym procesie sprzedażowym. Zastanawiając się zatem nad tym, ile kosztuje prowadzenie fanpage’a na Facebooku, pomyślmy też o tym, jak cenne jest dla nas skuteczne pozyskiwanie nowych klientów, bo pomiędzy tymi dwoma pytaniami można właściwie postawić znak równości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *