fbpx

Odważę się zaryzykować stwierdzenie, że w 2020 sklepy internetowe przeżywają prawdziwie złotą erę. O ile koronawirus wpłynął bardzo negatywnie na wiele branży, o tyle sklepy internetowe i cały e-commerce weszły w fazę prawdziwego rozkwitu. Nic dziwnego. To najbezpieczniejsza metoda robienia zakupów, wprost idealna na pandemiczne czasy. Oczywiście wielu Polaków robi zakupy w internecie już od kilku (jeśli nie od kilkunastu) lat. Ale statystyki pokazują, jak wyglądają trendy. W 2020 roku Polacy rzucili się na zakupy online. Szum medialny, działania PR i opinie znajomych sprawiły, że popularność e-zakupów wystrzeliła w górę. Według raportu Geminus „E-commerce w Polsce 2020” z opcji zakupów w sieci w mijającym roku skorzystało 73% konsumentów. Aż 11% Polaków to klienci, którzy zakupów w sklepie internetowym dokonali po raz pierwszy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. Jak zatem sprawić, by dotrzeć z informacją o swoim sklepie internetowym do jak największej liczby osób?

jak reklamować sklep intrnetowy

Jak reklamować sklep internetowy?

W internecie, to proste! Co prawda, znam przykłady kampanii offline dla produktów typowo internetowych, ale to potwierdzające regułę wyjątki z portfolio największych światowych marek. Skuteczna reklama sklepu internetowego, to taka reklama, która emitowana jest w tej samej przestrzeni, w której użytkownik dokonuje zakupów. Nie chodzi wyłącznie o skrócenie drogi „do kasy”. Chodzi też także o pozasprzedażowe korzyści, o których początkujący właściciel e-sklepu może zwyczajnie nie wiedzieć, jak choćby zbieranie danych do remarketingu, opinii o produktach lub poziomie obsługi czy konsekwentne pozycjonowanie sklepu internetowego w Google.

Sposoby reklamowania sklepu online

Zacznijmy od podstaw. Jak powinniśmy reklamować się w internecie? Do dyspozycji mamy przynajmniej kilka sposobów:
reklama w social media
– działania remarketingowe
– pozycjonowanie sklepu w wynikach wyszukiwania Google
– zakup artykułów i tekstów sponsorowanych
– działania z influencerami
– działania online PR
Każde z wymienionych działań to zaledwie kawałek słynnego marketingowego tortu, którego wizualizacja królowała w branżowych prezentacjach kilka lat temu. Pamiętajmy jednak, że każdą kampanie powinniśmy mierzyć tak, żeby pasowała do naszego klienta i do naszych potrzeb oraz „spinała” się budżetowo. Reklamujmy się skutecznie, a niekoniecznie efektownie! No i nie traćmy czasu, bo czas to pieniądz. A czas w internecie działa trochę inaczej niżby się mogło wydawać!

Jak szybko założyć sklep online?

Serwer, domena, strona internetowa sklepu, najlepiej postawiona na jednym ze znanych silników (Shoplo itp.). Do tego fanpage sklepu internetowego na Facebooku (opcjonalnie konto na Instagramie), konto reklamowe na Facebooku i startujemy!
Oczywiście pamiętamy o założeniu działalności i zatowarowaniu. W końcu sklep zakładamy po to, żeby odnieść szybki sukces i działać profesjonalnie.

Jak najszybciej ruszyć z reklamowaniem sklepu online?

Jak najszybciej ruszyć z reklamowaniem sklepu online? Sam start działań promocyjnych wymaga wielu ustaleń, przemyślenia strategii, dobrania produktów, przemyślenia polityki cenowej itp. Kiedy już wiemy to wszystko, możemy startować z działaniami promocyjnymi. Oczywiście bardzo często pierwszymi klientami biznesu online są rodzina i przyjaciele. I bardzo dobrze, bo trzeba wspierać swoich najbliższych. Pamiętajcie, że zakupy dokonywane przez przyjaciół to doskonała okazja, żeby przetestować proces zakupowy i wypatrzeć ewentualne błędy oraz słabe punkty w systemie. Macie to za sobą? To pora odpalić pierwszą reklamę e-sklepu na Facebooku!
Pierwszą kampanię najlepiej przeprowadzić w środowisku Facebooka. Start z kampanią dla e-sklepu na Facebooku ma same zalety. Jest to najpopularniejszy portal świata, wyniki, które możemy osiągnąć, są na tyle miarodajne, że kampanię możemy potraktować jako swojego rodzaju „plebiscyt” i sposób rozeznania na rynku. Kampania na Facebooku jest bardzo elastyczna i może być edytowana oraz optymalizowana na wielu poziomach (od grupy docelowej po teksty i grafiki). W końcu reklama na Facebooku jest najtańszym sposobem generowania ruchu do sklepu internetowego (oczywiście pamiętajcie, że wszystko zależy od branży, ale w tym wypadku mam na myśli większość przypadków, z którymi miałem do czynienia w swojej karierze).

Jak uruchomić pierwszą reklamę sklepu online na Facebooku?

Kiedy mamy już aktywne konto reklamowe na Facbooku, możemy startować z reklamą. Strategii reklamowania sklepu online jest wiele. Jeśli potrzebujecie porady, jaką z nich wybrać, to chętnie pomogę. Na początek jednak warto zdecydować się na coś prostego i sprawdzić, jak w ogóle odbiorcy reklamy reagują na nasz pomysł oraz produkty. Skonfigurujcie reklamę przekierowującą na Waszą www i sprawdźcie, jaki efekt ona przynosi. Ta kampania będzie papierkiem lakmusowym, do którego porównywać będziecie swoje kolejne działania reklamowe. Oczywiście pomysł na kampanię jest dowolny, ale ja zazwyczaj namawiam klientów, żeby tworząc pierwszą reklamę swojego sklepu internetowego na Facebooku, nie komunikowali od razu promocji czy zniżek, ale sprawdzili, jak klienci w ogóle reagują na produkt i ofertę sklepu. Pamiętajcie przy tym, że kampania to nie tylko wyniki, które obserwować możecie w menedżerze reklam, ale też cały feedback, który zbieracie różnymi kanałami od komentarzy (pilnujcie tych pod reklamami, ich nie widać na Waszej tablicy!) po rozmowy bezpośredni z klientami. Nie przejmujcie się niepowodzeniami. Promowanie sklepu internetowego to zadanie na przynajmniej kilka miesięcy (choć ja uważam, że jest to nigdy niekończąca się praca). Z czasem wszystkie Wasze działania przyniosą skutki, a przemyślane połączenie kilku metod np. równoczesne pisanie bloga (przeczytaj o tym, po co pisać bloga!) sprawią, że spełnicie marzenie o własnym biznesie online!

Reklama sklepu internetowego – pomoc

Jeśli macie problem z reklamą swojego sklepu np. z powodu problemów technicznych, nie wiecie, jak reklamować swój sklep, szukacie pomysłu na skuteczne kampanie lub poszukujecie doradztwa w zakresie promocji sklepu internetowego, to jesteście w dobrym miejscu. Napiszcie do mnie, pomogę szybko, sprawnie i zdalnie!


Michał Kropiński

Dzień dobry, ja tutaj jestem kierownikiem :) Ten i pozostałe artykuły napisałem sam, na podstawie prawdziwych przypadków, z którymi spotkałem się w pracy z moimi klientami. Jeśli chcesz zdobyć więcej wiedzy na temat poruszony w artykule, chcesz umówić konsultację lub potrzebujesz pomocy - napisz do mnie

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Konsultacje Social Media - elastyczny marketing online EST. 2017