fbpx

Od czego zacząć promocję i reklamę w social media?

Od czego zacząć promocję firmy w social media i internecie? Założenie fanpage, utworzenie firmowego konta na Instagramie, założenie konta reklamowego, stworzenie firmowej strony internetowej, a może utworzenie firmowego maila? Jak zacząć promocję i sprzedaż w internecie? Dziś opowiem o narzędziach i portalach, które są konieczne w promocji w social media oraz internecie. Przedstawię też czynności niezbędne do prawidłowego i bezpiecznego startu firmy w social media. Wszystkie uwagi, które pojawią się w tym tekście, spisałem w kolejności chronologicznej. Ułatwi to Wam zachowanie porządku i pozwoli na prawidłowe skonfigurowanie swoich kont na Facebooku czy Instagramie.
jak zacząć w social media

 Social media podstawy – założenie fanpage na Facebooku

Dla wielu osób początkiem działań promocyjnych online jest założenie fanpage. Jest to wciąż słuszny krok. Facebook, pomimo wszystkich negatywnych opinii, nie starzeje się aż tak szybko, a do tego jest nadal najpopularniejszym medium. Dodatkowo, zakładając fanpage, otwieracie sobie automatycznie drogę do tworzenia reklam w środowisku META oraz korzystania z firmowego Messengera, który na przykład dla mnie jest jednym z głównych kanałów komunikacji z klientami. Zakładając fanpage, pamiętajcie o tym, żeby jego nazwa była zgodna z prowadzoną przez Was działalnością. Zresztą, pisałem już o tym, jak nazwać firmę w celu jak najlepszej widoczności online. Dobra nazwa fanpage pozwoli Wam także na zwiększenie widoczności firmy w wynikach wyszukiwania Google.

Konfiguracja i ustawienia na fanpage

Poza nazwą fanpage’a warto także ustalić tak zwaną nazwę użytkownika. Dzięki temu zajmiecie dla swojej firmy unikalny link np. Facebook.com/konsultacjesocialmedia. Nazwę użytkownika wygenerujecie zazwyczaj dopiero po uzyskaniu odpowiedniej liczby polubień lub obserwujących. Dlatego jednym z pierwszych kroków powinno być także zaproszenie do polubienia znajomych lub klientów. Oczywiście nie zapomnijcie o dokładnym podaniu wszelkich danych w sekcji informacje o firmie. Jeśli zależy Wam na tym, żeby klienci bez problemu się z Wami kontaktowali to koniecznie wypełnijcie całą metryczkę używając słów kluczowych, a także podajcie na fanpage numer telefon, adres e-mail i link do firmowej strony internetowej. Jedną z opcji, z których możecie skorzystać jest także CTA na fanpage. Możecie w nim zalinkować wiele opcji. Z doświadczenia wiem jednak, że przycisk CTA na firmowym Facebooku nie jest czymś co konwertuje w zachwycający sposób.

Bezpieczeństwo social media – dodanie administratora do konta na Facebooku

Błędem, który popełnia wiele osób, jest posiadanie tylko jednego konta administrującego fanpage. W przypadku ewentualnej awarii utrudnia to proces odzyskania dostępu do fanpage. Pamiętajcie, że dodając administratora dajecie mu automatycznie najwyższe z możliwych uprawnień. Dlatego ważne, żeby rolę administratora na fanpage przyznawać tylko osobom, którym ufacie oraz których profil skonfigurowany jest zgodnie z regulaminem Facebooka.

Założenie firmowego konta na Instagramie

Założenie firmowego Instagrama to krok, który interesuje głównie osoby, których biznesy są „instagramowe”. Krótko mówiąc: profil na Instagramie o wiele lepiej sprawdzi się dla salonu fryzjerskiego czy małej kawiarni niż dla warsztatu samochodowego lub kancelarii prawnej. Pamiętajcie jednak, że jedynym ograniczeniem jest Wasza wyobraźnia. Ja bez zmian uważam, że przy odrobinie zaangażowania i pomysłu każdy biznes da się pokazać w internecie w sposób atrakcyjny. Zakładając firmowego Instagrama, pamiętajcie oczywiście o tym, żeby utworzyć mu dobrą nazwę użytkownika, najlepiej, żeby była zgodna z tym, co wybraliście na Facebooku, i z Waszą domeną. Dodatkowo koniecznie przygotujcie sobie zdjęcie profilowe, może być to użyte na Facebooku, oraz ładne bio. Pamiętajcie, że w bio na Instagramie zamieścić możecie tylko jeden link. Metodą na obejście tego ograniczenia są takie aplikacje, jak np. Linktree.

Social media zasięg – połączenie fanpage z Instagramem

Jeśli zdecydowaliście się na założenie Instagrama dla swojej firmy, to warto połączyć go z fanpage. Nawet jeśli skupiacie się głównie na obecności na Insta, to taki krok pozwoli Wam na jeszcze skuteczniejsze konfigurowanie reklam. Połączenie Instagrama z fanpage pozwala także na swobodniejsze tworzenie stories i automatyczne repostowanie ich na Facebooku. W tym celu najpierw musicie połączyć te dwa zasoby firmowe w Business Suite. Ale to nie koniec. Jeśli chcecie, żeby materiały publikowane na Instagramie pojawiały się także na FB, to musicie połączyć konta w Centrum Kont. Tylko to pozwoli Wam na automatyczne (zdecydujecie o tym każdorazowo dla oddzielnych materiałów) publikowanie postów na dwóch portalach na raz. Uwaga, ten sposób połączenia możecie wykorzystać tylko raz! Oczywiście możecie go zmieniać, ale docelowo nie możecie połączyć w centrum kont więcej niż jednego zasobu. Pamiętajcie także, żeby nie popełnić błędu i nie połączyć konta firmowego z kontem prywatnym. Bo wtedy posty z Instagrama udostępnicie na swoim profilu prywatnym. Żeby tego uniknąć, połączcie wcześniej fanpage z Instagramem w Business Suite.

Tworzenie konta reklamowego na Facebooku

Kolejnym, w miarę prostym krokiem, powinno być założenie konta reklamowego na Facebooku. Mało osób wie o tym, że docelowo każdy z nas ma już założone konto reklamowe na Facebooku! Wystarczy je aktywować i możemy działać. Pamiętajcie jednak, żeby przed rozpoczęciem wykupowania reklam odpowiednio skonfigurować konto. Jedynym wymogiem jest tak naprawdę podpięcie metody płatności. Jednak pełne i profesjonalne skonfigurowanie konta reklamowego na Facebooku wymaga jeszcze trzech rzeczy. Po pierwsze osoby prowadzące działalność i wykupujące reklamy do celów biznesowych powinny dodać dane do rozliczeń (te dane pojawią się na fakturze za reklamy na Facebooku). Pozwolą one na generowanie faktur, a co za tym idzie rozliczanie faktur za reklamy z Facebooka w kosztach. Na ten temat więcej dowiecie się u księgowego, ale już teraz mogę Wam powiedzieć, że o wiele łatwiej będzie osobom, które są VAT-owcami. Konieczne jest też ustawienie strefy czasowej konta. Wydaje się to mało istotne, ale nie raz spotykałem się z kontami, na których ustalono strefę czasową dla San Francisco. Strefa czasowa ma wpływ na to, o której startować będą Wasze reklamy. O wiele łatwiej Wam będzie, jeśli strefa ta będzie zgodna z tą, w której rezydujecie. Podobnie jest z walutą. Widziałem wiele kont, które docelowo miały ustawione dolary amerykańskie czy funty. Po co płacić za przewalutowanie i komplikować sobie sprawy księgowo? Uwaga, te dwa elementy w ustawieniach konta reklamowego są później nieedytowalne! Możecie zmienić metodę płatności czy dane do rozliczenia, jednak waluta i strefa czasowa są przyznawane na koncie „dożywotnio”.

Jak założyć drugie konto reklamowe na Facebooku?

Co jeśli waluta lub strefa czasów na Waszym koncie są nieodpowiednie? Tak, jak napisałem, nie ma możliwości edycji tego ustawienia. Nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. Możecie założyć kolejne konto reklamowe. W tym celu jednak będzie konieczne założenie Business Managera. Tylko jego posiadanie pozwala na stworzenie dodatkowych kont reklamowych. Więcej na ten temat opowiem Wam w kolejnym wpisie, w którym kontynuować będę temat od czego zacząć promocję w internecie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *