Wielu moich klientów poszukuje jednorazowej pomocy z zakresu social media. Spora większość zainteresowana jest jednak długofalową współpracą. Kilkukrotne konsultacje z social media czy marketingu online mogą rozwiązać wiele problemów sprzedażowych czy technicznych firmy w internecie. Jednak rozmowy z klientami jasno sugerują, że wiele firm, instytucji czy klientów indywidualnych poszukuje stałego i regularnego wsparcia w ich obecności online. Moją odpowiedzią na zapotrzebowania oraz pytania klientów jest usługa mentoringu social media.
Czym jest mentoring social media?
Mentoring social media to nic innego jak stałe wsparcie informacyjne, koncepcyjne i techniczne z zakresu obecności w internecie. Jeśli nie chcecie wiązać się umową z agencją social media lub boicie się niedoświadczonych freelancerów (tu napisałem więcej na temat różnic we współpracy z agencjami i freelancerami social media), to usługa mentoringu cyfrowego została stworzona właśnie dla Was. Dzięki niej nie tylko zdobędziecie ekspercką wiedzę bez potrzeby uczestniczenia w kursach i codziennego czytania blogów. Pracując ze mną będziecie mogli korzystać z moich oryginalnych pomysłów na kampanie czy posty. Inną zaletą mentoringu w mediach społecznościowych jest to, że jesteście pod stałą opieką eksperta od komunikacji online, który nie tylko pomoże Wam w kwestiach komunikacyjnych, ale także technicznych. Od problemów totalnie trywialnych po te serio poważne. Boicie się, że ktoś włamie się Wam na fanpage? Pracując ze mną jesteście bezpieczni!
Czym różni się mentoring social media od konsultacji z mediów społecznościowych?
Wiele osób uczestniczących w moich konsultacjach z zakresu mediów społecznościowych oraz marketingu online pyta, czym różnią się one od usług mentoringu. Otóż konsultacje social media to cykliczne spotkania z klientami, podczas których rozwiązujemy problemy czy przygotowujemy plany działania oraz kampanii. Tymczasem mentoring social media to formuła, która pozwala na stały kontakt ze mną i bieżące korzystanie z mojej wiedzy. Ci, którzy pracowali ze mną, wiedzą że poza doświadczeniem na rynku marketingu online (działam w internecie już 13 lat) posiadam bardzo dużą wiedzę w wielu dziedzinach. Pozwala mi to zastosować zaskakujące i nietypowe schematy, z których nie korzysta wiele agencji czy firm. Freelancerzy lub agencje social media bardzo często zamykają się w swojej bańce informacyjnej i są typowymi ofiarami klątwy wiedzy. Współpracujący ze mną klienci zawsze chwalą nieszablonowe podejście, które jest moim znakiem rozpoznawczym.
Jak wygląda mentoring z social media?
Mentoring z social media, jak wszystkie moje usługi, stworzony został, jako odpowiedź na potrzeby klientów. Tak naprawdę to właśnie problemy czy wyzwania moich zleceniodawców decydują o tym, jak wygląda nasza współpraca. Każdorazowo dokładnie omawiamy plan mentoringowy online, dostosowując go do specyfiki branży, pozycji klienta na rynku oraz oczywiście jego potrzeb. Sama praca to połączenie konsultacji z pomocą social media oraz wsparciem w zakresie prowadzenia kampanii czy komunikacji. W celu usprawnienia komunikacji wykorzystujemy narzędzia takie jak Zoom, Teams, Trello czy Jira. To jednak nie wszystko. Jeśli klient chce, to dołączam do jego zespołu na czas prowadzenia konkretnej akcji czy nawet jej części. Mogę też przygotować konkretne zadania lub pomysły, które zespół klienta lub on samodzielnie zrealizują w określonym czasie pod moją kontrolą. Bez obaw, na każdym etapie prac czuwać będę nad prawidłowym przebiegiem prac oraz ich wynikami. W końcu od tego jest mentor social media!
Mentoring social media – jak to działa w praktyce
Dobrym przykładem działania mentoringu social media jest historia mojego klienta. Pan Artur jest osobą pełną energii i pomysłów. Jego działalność gospodarcza z branży wydawniczej, według mnie, skazana jest na sukces. Problem w tym, że działania w social media, które prowadził wcześniej, nijak nie przekładały się na sprzedaż. I nie mówię tu nawet o reklamie tylko o samych treściach. Co z tego, że posty sponsorowane były za nawet 200 czy 300 zł, skoro oglądały je tylko przypadkowe osoby, a jedyną sprzedaż przyniosły dwa polecenia od znajomych. Działania mentorskie z początku miały na celu zmienienie sposobu komunikacji. Podzieliliśmy wpisy na konkretne grupy tematyczne i w obrębie grup „rozbiliśmy” tematy na mniejsze segmenty. Każdy z podtematów był omawiany w ramach konkretnej sekcji, a posty budowane były w taki sposób, żeby trafiały też do klientów, którzy widzą te treści po raz pierwszy. Wraz z nową formułą postów testowaliśmy też różne grupy odbiorców reklamy. W ramach działań mentoringowych zdopingowałem też pana Artura do odświeżenia jego strony internetowej. Uporządkowaliśmy „stajnię Augiasza” odświeżając cały wygląd, przygotowując nowe teksty, wdrażając bloga, a w końcu – przy pomocy współpracującego ze mną informatyka – wprowadzając niezbędne zmiany techniczne. Zaledwie miesiąc naszych prac przyniósł efekt w postaci pierwszego kontraktu. W tej chwili jesteśmy po kwartale działań, a klient ma coraz mniej czasu dla mnie, bo… musi zajmować się swoimi klientami!
Ile kosztuje mentoring social media?
Jak wszystkie moje usługi, tak i mentoring social media wyceniam indywidualnie. Osoby, które zainteresowane są współpracą ze mną w tym temacie lub po prostu mają więcej pytań na temat, jak wygląda mentoring social media, zapraszam do kontaktu.
1 komentarz
O czym pisać na blogu? - Konsultacje social media · 11 maja 2024 o 12:50
[…] jako jedyny w branży! Byłem zaskoczony, kiedy sprawdzałem wcześniej frazy takie jak „mentoring social media”, „pomysły na kampanie w social media” czy „sprzedaż przez Messenger”. W końcu są to […]