fbpx

Social media freelancer kurs

Jak zacząć jako freelancer social media? To pytanie stawia sobie coraz więcej osób, które chcą rozpocząć karierę w branży mediów społecznościowych. Ja zajmuję się mediami społecznościowymi od 2008 roku. Ciekawa ścieżka zawodowa, skończone dwa kierunki studiów, praca w agencjach social media oraz wieloletnie działania jako freelancer sprawiły, że mam bardzo szerokie doświadczenie. Od kilku lat dzielę się swoją wiedzą z klientami podczas konsultacji z social media. Osoby, które zgłaszają się do mnie, wielokrotnie wspominały jednak o tym, że poszukują kursu dla freelancera social media. Nie miałem zatem innego wyjścia niż taki kurs stworzyć!

praca freelancera social media

Kurs freelancer social media – dlaczego akurat u mnie?

Kurs dla freelancerów social media to nie tylko nauka poruszania się w świecie mediów społecznościowych, ale także wprowadzenie do świata biznesu online. W internecie pracuję od 14 lat. Konsultacje Social Media to jeden z wielu autorskich projektów, które realizowałem i na 100% nie moje ostatnie słowo w branży. W swojej karierze pracowałem z klientami z całej Polski, od korporacji i mediów, po klientów indywidualnych z tak „egzotycznych” branży, jak szlifowanie diamentowe czy systemy WMS. Obsługiwałem też klientów z całej Europy oraz Azji i Afryki. Sam pracowałem nie tylko z Polski, ale także podróżując i dostosowując swoje konsultacje do stref czasowych, w których znajdowali się moi klienci. Jak zatem widzicie, mam doświadczenie nie tylko w promowaniu marek online, ale także w prowadzeniu swojej pracy w sposób przemyślany i efektywny. Takiej wiedzy nie zdobędziecie nigdzie indziej.

Kurs freelancer social media – co zawiera?

Na moim kursie nie dowiecie się wyłącznie, jak pisać posty na Instagramie i ustawiać reklamy na Facebooku. Dowiecie się także, jak i gdzie szukać zleceń w branży social media, jak kształtować cenę, żeby klient został z Wami, a nie uciekł do konkurencji, co robić, żeby zarobić więcej wykonując te same czynności. Dodatkowo w trakcie kursu opowiem przyszłym freelancerom, jak negocjować z klientami i podwykonawcami i na co zwracać uwagę w procesie zamawiania usług u podwykonawców. Poświęcę też kilka słów temu, jak prowadzić działalność i rozliczać się w początkowym etapie kariery. Sam kurs nie będzie zatem dotyczyć wyłącznie nauki profesjonalnej obsługi social media, ale także monetyzowania swoich umiejętności i wiedzy. Z chętnymi podzielę się także trickami związanymi z pracą zdalną. Nie liczcie jednak na tanie frazesy o skupianiu się, czy pracy w słuchawkach (choć akurat słuchawki to mój ulubiony gadżet), ale realne rady na temat korzystania z internetu za granicą, narzędzi, które pomagają w pracy, oraz sposobów unikania blokad na portalach społecznościowych podczas podróży.

Kurs freelancer social media – dla kogo?

Kurs freelancer social media, który Wam proponuję, przeznaczony jest dla osób, które:
– chcą nauczyć się, jak zarabiać na social mediach,
mają doświadczenie w marketingu offline i chciałyby zacząć pracę w promocji online,
– chcą otworzyć działalność gospodarczą, która przyniesie im realne dochody,
szukają ścieżki zawodowej, która pozwoli im się odnaleźć we współczesnej rzeczywistości gospodarczej,
– chcą pracować przy nowoczesnych projektach z każdego miejsca na świecie.

Kurs tak elastyczny jak praca freelancera social media

Być może już zauważyliście, ale mam do wielu spraw podejście mocno nieszablonowe. Właśnie dlatego klienci kochają pracę ze mną. Zamiast przeglądać grupy na Facebooku i kopiować pomysły innych wymyślam swoje autorskie kampanie. Czytam książki, które wielu osobom kompletnie nie kojarzą się z marketingiem online, a zdobytą w nich wiedzę skutecznie wykorzystuję w swojej pracy. Ważnym obszarem jest dla mnie także kulturoznawstwo. Poza rozwojem „technologicznym” i korzystaniem z nowych narzędzi wciąż stawiam na takie planowanie kampanii i komunikacji, które rozpoczyna się od dokładnego rozpoznania grupy odbiorców. Dzięki temu kampanie, które robię, nie tylko docierają do odbiorców, ale też są dla nich po prostu interesujące. I tak jest też z tym kursem. Chciałem Wam zaproponować formułę otwartą, w której to Wy decydujecie o tym, czego się uczycie. W końcu część z Was ma już jakąś wiedzę i nie ma sensu płacić za jej powtarzanie. Jak to w takim razie rozwiążemy?

Kurs freelancer social media – program

Program swojego kursu podzieliłem na moduły, a te z kolei na tematy. Wy wybieracie tylko te kawałki, które Was interesują, i konfigurujecie samodzielnie kurs pod swoje potrzeby i oczekiwania. Każdy z tematów to jedna godzina (60 minut spotkania), kurs docelowo może trwać zatem ponad 25 godzin, ale jego realna długość zależy od zamawiającego. Kurs odbywa się online, bo w końcu, tak jak pływania uczycie się w basenie, tak profesjonalnej obsługi internetu uczyć się musicie w sieci.

1. Moduł techniczny

– Jak stworzyć stronę internetową w prosty sposób.
– Jak dokonywać zmian i rozbudowywać swoją stronę w WordPress.
– Z jakich narzędzi korzystać do pozyskiwania klientów.
– Z jakich narzędzi korzystać w codziennej pracy w social media.
Jak pozycjonować samodzielnie stronę internetową.
– Jak zabezpieczyć konta w social media, konta e-mail oraz stronę internetową.

2. Moduł komunikacja

Jak pisać posty w social media z uwzględnieniem specyfiki konkretnych portali.
– Jakie materiały graficzne i multimedialne przygotować dla postów social media.
– Jak pisać teksty na bloga i na co zwrócić uwagę przy tworzeniu bloga firmowego.
– Jak pisać teksty pozycjonujące pod SEO.
– Jak pisać teksty PR i promocyjne.
– Jak przygotować newsletter lub informację prasową.

3. Moduł reklamowy

Reklama na Facebooku i Instagramie – podstawy.
– Przygotowanie kampanii reklamowej na Facebooku i Instagramie.
Reklama na Linkedin – podstawy.
– Przygotowanie kampanii reklamowej na Linkedin.
Reklama w sieci Google w tym na YouTube – podstawy.
– Przygotowanie kampanii reklamowej w sieci Google.
– Jak wdrożyć remarketing na Facebooku i w Google.
Jak przygotować grupy odbiorców reklam w tym grupy odbiorców niestandardowych.
– Jak zaplanować budżet na reklamy w internecie.

4. Moduł biznes

– Jak pozyskiwać klientów na usługi social media.
– Jak prowadzić rozmowy sprzedażowe z klientami.
– Gdzie szukać zleceń w branży social media.
– Jak wyceniać usługi w branży social media.
– Jak prowadzić biznes social media: forma działalności, rozliczenia, jakie PKD wybrać.

Dlaczego warto zostać freelancerem social media?

Wolność, nowoczesność, możliwość pracy z każdego miejsca na świecie za pieniądze o wiele większe niż na etacie − tak podsumowałbym korzyści wynikające z pracy jako freelancer do spraw mediów społecznościowych. Mój kurs automatycznie nie zagwarantuje Wam niestety niczego z powyższej listy. Da Wam jednak możliwość poznania pracy w social media od kulis oraz wyposaży Was w wiedzę, którą pozyskiwałem przez ostatnie czternaście lat swojej zawodowej ścieżki. Dzięki temu oszczędzicie swój czas i od razu dowiecie się, nad jakimi obszarami powinniście pochylić się, żeby odnieść szybki sukces w branży social media.

Interesuje Cię ten kurs? Napisz do mnie maila na michal@konsultacjesocialmedia.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *