fbpx

Jakie są najpopularniejsze tematy szkoleń social media w 2024 roku? Nie wiemy! Wiemy jednak, o co najczęściej pytają nas klienci i jakie tematy szkoleń oraz konsultacji zamawiają u nas. W tym sezonie, poza klasycznymi tematami wprowadzającymi w świat social media, króluje u nas kilka nowości. Najpopularniejsze są te związane z nieuniknionymi zmianami prawnymi oraz analitycznymi. Równie częstym zainteresowaniem cieszą się tematy faceless marketingu oraz User Generated Content. Szkolenie z social media w 2024 roku nie można odbyć się także bez poruszenia tematu AI. Przedstawiamy Wam najpopularniejsze wśród naszych klientów tematy, które wprowadziliśmy do programów szkoleniowych oraz konsultacyjnych w pierwszej połowie 2024 roku.

Szkolenie social media 2024

Czym jest i jak skonfigurować API META?

Temat API budzi chyba najwięcej kontrowersji, ale też często jest pomijany milczeniem. Zmiany w przetwarzaniu danych (także osobowych) sprawiły, że reklamodawcy muszą jeszcze bardziej starać się o to, żeby dowiedzieć się jak najwięcej o kliencie. Ułatwić ma to API META, które zastępuje powoli wysłużony Pixel META. O ile jednak Pixel jest już oswojonym zjawiskiem, o tyle API wciąż budzi nieufność. Czemu? Choćby z powodu konfiguracji, która jest o wiele trudniejsza i wymaga większej wiedzy. Na szczęście znamy metody, które pozwalają na wdrożenie API META w bezbolesny i bezproblemowy sposób. Na naszych szkoleniach i konsultacjach prezentujemy dwa niezależne sposoby, które powinny być zrozumiałe nawet dla laików. Co najważniejsze, ich implementacja wcale nie kosztuje 1000 zł (taka jest średnia cena za wdrożenie API META przez firmy deweloperskie).

User Generated Content

User Generated Content, zwany także UGC, to trend znany od początku internetu. Mamy wrażenie, że jednak dopiero w 2023 roku wszedł on do świadomości większej grupy. Tworzone przez klientów i obserwatorów treści potrafią być prawdziwą skarbnicą dla firm. Potrzeba jednak sposobu, żeby sprytnie oraz zgodnie z prawem wykorzystać takie materiały. User Generated Content jest obecny w strategiach naszych klientów od kilku lat. Na szkoleniach i konsultacjach z wykorzystania UGC opowiadamy o tym, jak z sukcesem używaliśmy tego typu contentu w promowaniu np. biura podróży czy magazynów drukowanych. Podpowiadamy także, jak w prosty i mało kosztowny sposób zachęcić klientów do mówienia o waszych markach!

Czym jest faceless marketing?

Jeśli regularnie czytacie naszego bloga, to temat faceless marketingu z pewnością nie jest Wam obcy. Wspominaliśmy o nim chociażby w artykule poświęconym sprzedaży ebooka. Popularność tej strategii wciąż rośnie i nic nie wskazuje, by miało się to prędko zmienić. Na naszych szkoleniach dokładnie analizujemy zjawisko faceless marketingu, odpowiadamy skąd się ono wzięło i co je zainspirowało. Prezentujemy także narzędzia oraz materiały, które można wykorzystać za darmo w budowaniu swojego „faceless” biznesu. Opowiadamy także o całym rynku usług, który powstaje dookoła tego zjawiska.

Personal branding i sprzedaż przez ekspertów

Trendem, który stoi w opozycji do faceless marketingu, jest oczywiście personal branding. Co ciekawe, w ostatnim czasie miejsce ma zjawisko, które w ogóle pomijane jest w branżowych dyskusjach. W internecie (np. na forach poświęconych podróżom) dużą popularność zdobywają mikroinfluencerzy. Dzielą się oni swoimi radami dotyczącymi podróży, a przy okazji sprzedają swoje usługi. Tacy mikro cyfrowi concierge rozgościli się zarówno w grupach na Facebooku, jak i na swoich prywatnych (często influencerskich) kontach na Instagramie. Wiedzieliście, że plan podróżny zrobiony na thatch.co może kosztować nawet 25 dolarów? Albo że osoba, która poradzi Wam, gdzie nocować na Koh Samui, pomoże Wam też z wynajęciem samochodu? Jak wykorzystać podobne schematy w sprzedaży – tego między innymi dowiecie się na naszych szkoleniach!

Sprzedaż przez komunikatory

Zastanawialiście się kiedyś, co może sprzedawać lepiej niż formularze kontaktowe? Jednym z trendów, które zostały w pewien sposób wymuszone przez klientów na firmach, jest sprzedaż przez komunikatory. O tym, jak sprzedawać przez Messenger, pisaliśmy już w 2021 roku. Chwilę później przewidzieliśmy trend promocji na WhatsApp . Strategie, o których pisaliśmy wtedy, są dziś absolutnym standardem. Przynajmniej z perspektywy klientów… Niestety wiele firm w ogóle nie zauważa potencjału i nie reaguje, gdy klienci piszą w komentarzach pod postami „proszę o ofertę”. Z powodu braku reakcji na takie wiadomości firmy tracą potencjalnych klientów i pieniądze! Tymczasem komunikacyjną i sprzedażową dziurę da się załatać dzięki automatyzacji wiadomości. O tym wszystkim opowiadamy na naszych szkoleniach oraz konsultacjach!

Wykorzystanie AI w social mediach

Czy w 2024 roku szkolenie social media może nie poruszać tematu AI? Oczywiście, że nie! Tym bardziej, że duzi gracze, jak Facebook czy Instagram, nadążają za trendami (to akurat zaskakujące) i wprowadzają oznaczenia „stworzone przy pomocy SI”. Czym AI różni się od SI? Na czym polega „karmienie” sztucznej inteligencji i czemu nie jest to wcale takie proste? Jak wykorzystać chaty takie jak GPT, Gemini czy Claude do tworzenia contentu? Czy używanie grafik wygenerowanych przez AI to dobra droga, czy może (jak to mówi młodzież) cringe? Jak użyć AI do optymalizacji contentu social media i ulepszenia tego, co powstaje w Waszych głowach oraz Wordach? Oraz jak skorzystać z funkcji, które nie kojarzą się w oczywisty sposób z AI, ale nim są i ułatwiają życie bardziej niż nawet płatny Chat GPT?

Szkolenie social media 2024 – inne tematy naszej ofercie

Wymienione przed chwilą tematy to zaledwie te, które dodaliśmy do naszej oferty w roku 2024. Ciągle możecie u nas skorzystać z konsultacji i szkoleń związanych z „ponadczasowymi” zagadnieniami, takimi jak pisanie postów social media, nauka robienia reklam META czy prowadzenie profilu na LinkedIn. 

Jeśli interesują Was nasze szkolenia z social media 2024, to odezwijcie się, podeślemy Wam plan z podziałem na poziomy zaawansowania. Pamiętajcie też, że każdorazowo możemy dla Was przygotować od podstaw indywidualny plan szkolenia czy konsultacji. Elastyczny marketing online to nasza główna specjalność!

szkolenie social media oferta


Konsultacje Social Media

Profesjonalnie pomagamy z mediami społecznościowymi i marketingiem online. Ten i pozostałe artykuły powstały, na podstawie prawdziwych przypadków, z którymi spotkaliśmy się w pracy z klientami. Jeśli chcesz zdobyć więcej wiedzy na temat poruszony w artykule, chcesz umówić konsultację lub potrzebujesz pomocy - napisz do nas

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Konsultacje Social Media - elastyczny marketing online EST. 2017