fbpx

WordPress ze wsparciem marketingowym

Ile kosztuje strona internetowa na WordPress? Dobre pytanie, bo ceny na rynku wahają się od 500 do 30 tysięcy złotych. Problem jednak w tym, że zamawiając taką stronę bardzo często kupujecie coś, o czym nie macie pojęcia, i… nie kupujecie tego, na czym Wam zależało. Dlaczego? Bo strona internetowa jest jak samochód albo gadżet. Może być piękny, lśniący, wyróżniać się w tłumie i Wam się podobać. Co jednak z tego skoro nie umiecie nim jeździć tak, żeby pokazać jego wspaniałość innym. Właśnie dlatego strony internetowe powinno się robić na WordPress ze wsparciem marketingowym. Tylko takie rozwiązanie pozwala na pełne wykorzystanie funkcjonalności, jakie oferuje najpopularniejszy system do robienia stron internetowych na świecie.

wordpress pomoc

Strona internetowa na WordPress

WordPress to najpopularniejszy silnik do tworzenia stron internetowych. W3Techs szacuje, że około 64,2% stron internetowych na świecie działa właśnie na tym silniku. Oznacza to, że nawet co trzecia strona, którą odwiedzacie to właśnie popularny WPS. Jeśli zestawi się to z danymi z kolejnych miejsc, to dominacja WordPressa wydaje się tym większa. Zerknijmy.

Najpopularniejsze silniki stron www udział procentowy w rynku (miejsca 2-5 – dane W3Techs, maj 2022):

– Shopify – 6,40%
– Wix – 3,40%
– Squarespace – 3,00%
– Joomla – 2,50%

Na WordPressie stoi strona internetowa Białego Domu, ale także strony sprzedażowe, CV, portfolio, landingpage oraz strona, którą właśnie odwiedzacie. Na WordPress można uruchomić sklep internetowy (umożliwia to WooCommerce) czy platformę z kursami (tu z kolei pomoże Wam WP Idea). WordPress jest trochę jak Facebook tylko dla stron internetowych.

Czemu strona akurat na WordPress?

Jak zatem widzicie, WordPress może być i jest sercem wielu firm! Jednym z decydujących czynników jest to, że własna strona internetowa zapewnia pełną niezależność. Nikt Wam jej nie zablokuje, jak może się stać ze stroną na Facebooku. Trudniej ją ukraść niż profil na Instagramie. Nie jest ona zależna od prawie żadnych, poza SEO, algorytmów. Jednak SEO (nie tylko pozycjonowanie w Google, ale także w innych silnikach, takich jak Bing czy Yandex) to jeden z najmocniejszych oręży dla biznesu online. To właśnie dzięki SEO najprawdopodobniej trafiliście na ten tekst. Dzięki pozycjonowaniu możecie budować też swoją bazę wiedzy i udoskonalać content, który wciąż pozostaje najważniejszym sposobem przyciągania klientów.

Dlaczego strona internetowa nie sprzedaje?

Nagłówek powyżej wyraża jeden z problemów, z którym stykają się właściciele nawet najdroższych stron internetowych. Często inwestycja kilku (lub kilkunastu) tysięcy złotych nie przynosi żadnych efektów poza tym, że strona istnieje i można ją dodać w stopce maila lub na wizytówce. Niestety, tak jak napisaliśmy na początku, strona jest jak samochód. Co z tego, że jest piękny, jeśli nie umie się nim jeździć? A strony na WordPress oferują wiele możliwości, które wspierają sprzedaż. Wspomnieliśmy już o SEO, ale to zaledwie czubek góry lodowej. Na stronie internetowej opartej na WordPress możecie także:

generować leady,
– tworzyć landingpage,
– zbierać zapisy na webinary,
– generować konwersje (także sprzedażowe),
pozycjonować stronę na bardzo specjalistyczne frazy,
budować wizerunek ekspertów,
tworzyć content, który potem będzie wykorzystany w firmowych social mediach,
– budować bazy do remarketingu zarówno w Google, jak i na Facebooku.

Co jednak zrobić, żeby strona spełniała te funkcje? Trzeba skorzystać z możliwości, które ona oferuje!

Co zrobić, żeby strona internetowa na WordPress sprzedawała?

Tak, jak powiedzieliśmy. Dla wielu klientów strona www oparta o WordPress jest jak drogi samochód, który pięknie wygląda, ale ze względu na dużą liczbę opcji jest bardzo trudny w obsłudze. Nasi klienci nie raz prosili nas o pomoc w obsłudze WordPressa. Od nauki wstawiania wpisów na blog, przez tworzenie nowych podstron czy dodawanie elementów do menu. Opieka nad WordPressem to jednak nie tylko aktualizacja treści (oraz wtyczek czy wersji WordPress) czy wykonywanie kopii zapasowej strony, ale także obsługa narzędzi marketingowych. Stronę zbudowaną na silniku WordPress możecie zintegrować z profesjonalnymi narzędziami analitycznymi, takimi jak Google Analytics (polecamy Wam od razu przejście do GA4), Piksel Meta, Google Search Console czy Inspectlet.

Narzędzia i wtyczki do WordPress

Każde z tych narzędzi pozwoli Wam zdobyć informacje na temat tego, jak z Waszej strony korzystają użytkownicy. Integracja z pikselami Google Ads i Meta pozwoli Wam z kolei na stworzenie konwersji, która jest podstawą budowy lejka sprzedażowego. To pierwszy krok do rozpoczęcia sprzedaży online w sposób, o jakim mówi się na szkoleniach z marketingu internetowego. Z kolei Inspectlet pozwala na nagrywanie interakcji użytkownika ze stroną i tworzenie tzw. heatmap. Jeśli dodamy do tego konfiguracje WooCommerce czy Wp Idea, podłączenie pod stronę systemu płatności online czy systemu fakturowego, to okazuje się, że sama opieka nad stroną wymaga większego nakładu pracy niż jej stworzenie od zera!

WordPress ze wsparciem marketingowym

Dlatego właśnie wpadliśmy na pomysł, żeby pomagać Wam także w marketingu na WordPress. Dużo klientów myśli, że zajmujemy się tylko social media. Pomimo tego, że właśnie mediami społecznościowymi reklamujemy swoje usługi, to u nas znajdziecie też wsparcie z copywritingu, SEO i oczywiście WordPressa. WordPress ze wsparciem marketingowym to nasz projekt, który ma na celu zachęcenie Was do skorzystania z bogatej liczby opcji, jakie oferują strony zbudowane na tym silniku. Spróbujcie zagłębić się w ten świat na spokojnie, a już po jakimś czasie zobaczycie, że na WordPressie będziecie się znać równie dobrze co na social mediach. My pomożemy Wam z najtrudniejszymi zadaniami oraz wyzwaniami. A jeśli nie czujecie się na siłach, to obejmiemy kompleksową opieką marketingową i techniczną Wasze strony na WordPressie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *