fbpx

Jak zacząć promocję w internecie i social media?

W jednym z ostatnich wpisów opowiadałem o krokach koniecznych do rozpoczęcia promocji firmy w social media i internecie. Start firmy w social media jest na tyle ważny, że postanowiłem mu poświęcić kolejne artykuły. Spodziewajcie się zatem wpisów poświęconych optymalizacji strony internetowej czy przygotowywania Reels lub materiałów na TikTok. W tej części jednak opowiem o formalnościach związanych z uwierzytelnieniem firmy na Facebooku oraz włączeniem piksela remarketingu. Dodatkowo opowiem o zabezpieczeniu kont na Facebooku i Instagramie. Jeśli zastanawiacie się jak zacząć promocję firmy w internecie i social media, to zostańcie ze mną.

social media start

Wygenerowanie piksela Facebooka

Jeśli chcecie móc kierować reklamę na Facebooku i Instagramie do osób, które odwiedziły Waszą stronę internetową, to musicie w tym celu zainstalować Piksel Facebooka. Piksel taki tworzy się na koncie reklamowym w zakładce Menadżer Zdarzeń. Wystarczy kliknąć zielony plus po lewej stronie ekranu i na wyskakującym okienku wybrać opcję Internet. A następnie postępować według kroków, które podpowie Wam system. Pamiętajcie przy tym, że na koncie reklamowym można mieć tylko jeden piksel. Jeśli chcecie mieć więcej pikseli to konieczne jest stworzenie Business Managera. Piksel remarketingu FB to nic innego jak fragment kodu, który wgrywa się na stronę internetową firmy. Jak to zrobić? Metod jest kilka!

Połączenie piksela Facebooka ze stroną internetową

Najprostszą i najskuteczniejszą metodą połączenia piksela FB ze stroną internetową jest dodanie pełnego kodu piksela w kod strony. Utworzony w zakładce Menadżer Zdarzeń kod wklejamy po prostu w sekcję na stronie internetowej. Jeśli Waszą stroną zarządza informatyk, to w procesie tworzenia piksela możecie wygenerować maila z instrukcjami i kodem, który zostanie automatycznie wysłany na podany adres. Jeśli chcecie zainstalować kod ręcznie, to po prostu kopiujecie go i wklejacie w edytorze kodu strony. Inną opcją jest skorzystanie z integracji partnerskiej, którą oferuje Facebook. W tym celu musicie wybrać odpowiedną platformę z listy np. Shoplo czy WordPress i postępować zgodnie z instrukcjami. Z doświadczenia wiem jednak, że ta z pozoru prosta ścieżka może okazać się najbardziej problematyczna. Wszystkiemu winne błędy w aplikacjach Facebooka. Przykładowo zalecana dla WordPress oficjalna wtyczka „Facebook for WordPress” jest źle skonfigurowana i nie pozwala na prawidłowe połączenie Piksela ze stroną opartą na WordPressie. Nieszczególnie działają też wtyczki dostarczane przez innych dostawców np. popularne w pewnym momencie Pixel Your Site. W tym wypadku nie ma sensu bawić się w półśrodki i w przypadku WordPress najlepiej skorzystać z wtyczki Custom CSS & JS. Pozwoli ona na dodanie kodu w header bez potrzeby edycji kodu w szablonie. Oczywiście przed zainstalowaniem wtyczki sprawdźcie, czy jest ona zgodna z obsługiwaną przez Waszą stronę wersją WordPressa oraz PHP.

Ustawienie zdarzeń na stronie internetowej

Zainstalowany na stronie piksel remarketingowy automatycznie zaczyna mierzyć ilość wejść na stronę firmową. Dzięki temu będziecie mogli skorzystać z narzędzi reklamowych pozwalających na profesjonalne działania remarketingowe. O tym pisałem już w postach poświęconych remarketingowi na Facebooku i odzyskiwaniu koszyków w sklepach online. Dla wielu przedsiębiorców samo mierzenie liczby wejść na stronę nie ma jednak największej wartości. O wiele ważniejsze dla nich jest śledzenie i „kolekcjonowanie” konkretnych zdarzeń. Tymi zdarzeniami mogą być np. odwiedziny na konkretnej podstronie czy kliknięcia w banner lub link.

Narzędzie do konfiguracji zdarzeń na Facebooku

Aby utworzyć zdarzenia, musicie skorzystać z narzędzia do konfiguracji, które znajdziecie w zakładce „Ustawienia” w Menadżerze Zdarzeń. Przypomnę, żeby przed każdym działaniem w menadżerze sprawdzić, czy jesteście na konkretnym koncie reklamowym. Drugą kwestią jest wyłączenie lub odblokowanie strony, którą chcecie konfigurować w aplikacji blokującej reklamy lub firewall. Po wykonaniu tych czynności możecie wpisać w zakładce adres strony lub podstrony, którą chcecie mapować.zdarzenia facebook
Otworzy się nowa karta przeglądarki a w jej lewym górnym rogu zobaczycie narzędzie do konfiguracji zdarzeń na Facebooku. Dzięki niemu możecie zacząć monitorować przycisk lub link na stronie oraz nadać każdemu zdarzeniu wartość. Pamiętajcie tylko, że korzystając z tej opcji macie do wyboru tylko standardowe zdarzenia, które oferuje Facebook. Jeśli chcecie utworzyć konwersję niestandardową, którą nazwiecie dowolnie, to ponownie skorzystać musicie z zielonego plusika po lewej stronie Menadżera Zdarzeń w Menadżerze Reklam.zdarzenia na facebooku

Założenie Business Managera na Facebooku

Elementem, o którym zapomina wiele osób, jest założenie Business Managera. Nie pytajcie mnie, ile razy klienci nie potrafili mi udzielić odpowiedzi na pytanie: czy firma ma Business Managera? To narzędzie jest bardzo ważne, jeśli chcecie, żeby Wasze zasoby były zebrane w jednym miejscu, zabezpieczone przez przejęciem przez nieuczciwe osoby lub hakerów. W tym celu musicie się udać do strony business.facebook.com/select. Po kliknięciu w podany link Waszym oczom ukaże się strona, na której możecie założyć Menadżera Biznesowego lub skorzystać już z istniejącego. Skąd wiedzieć, że nie ma się Business Managera? Jeśli nie macie Business Managera, to pod linkiem ukaże się Wam rysunkowy żonglujący człowieczek. By założyć Menadżera, klikacie w przycisk w prawym rogu ekranu. Jeśli Waszym oczom ukaże się biała tabela lub kilka kafelków, to znaczy, że macie jednego (biała tabela) lub kilka (kafelki) kont firmowych w Business Manager.

Weryfikacja firmy oraz emaila w Business Managerze

Założenie Menadżera to kwestia kilku kliknięć. O wiele ważniejsze procesy czekają Was później. Do prawidłowego funkcjonowania wielu narzędzi Facebooka (np. części deweloperskiej, gdzie zarządzacie choćby tokenami) potrzebne jest wykonanie kilku kroków. Jednym z nich jest wypełnienie informacji o firmie w zakładce „Informacje o Firmie”. Wpiszcie tam wszystkie dane, w tym NIP. Pomoże Wam to w przypadku problemów z udowodnieniem praw do firmy. Jak już jesteście w tym miejscu to warto zapisać Identyfikator Menedżera firmy, który znajdziecie na samym górze strony. Ostatnim „obowiązkowym” krokiem jest potwierdzenie adresu email osoby będącej adminem. W tym celu udajcie się do sekcji „Moje informacje” (cały czas ta sama zakładka, na której jesteście) i pod swoim adresem mailowym (będzie to adres, który podaliście, zakładając Menadżera Firmy) powinniście zobaczyć przycisk pozwalający wysłanie maila weryfikacyjnego. Ostatnim krokiem, przeznaczonym dla chętnych, jest weryfikacja firmy. Tutaj nie będzie tak prosto, bo z poziomu Business Managera musicie wysłać dokumenty firmowe. Są to na przykład wpis do CEIDG oraz tzw. rachunek za media, czyli najlepiej pdf z fakturą za telefon firmowy, którego numer podany jest w profilu admina/jako numer firmy. Oczywiście na fakturze musi widnieć numer NIP zgodny z tym z wpisu CEIDG. Pamiętajcie, że krok ten jest obowiązkowy tylko dla firm, które chcą korzystać z zaawansowanych narzędzi np. na platformie developers.facebook.com.

Zabezpieczenie konta firmowego na Facebooku i Instagramie

Będąc przy Menadżerze Firmy, nie wolno zapomnieć o zabezpieczeniu konta firmowego. Sam proces powiązany jest z zabezpieczeniem konta prywatnego administratora na Facebooku. Problem w tym, że wiele osób nie wie, jak to prawidłowo zrobić, a często myśli o sprawie dopiero w momencie kradzieży fanpage. Żeby uniknąć problemów z kradzieżą konta na Facebooku, trzeba je prawidłowo zabezpieczyć. I nie mam tu na myśli Facebook Protect, które od grudnia 2021 teoretycznie ma chronić konta części administratorów. Jeśli chcecie porządnie zabezpieczyć swoje konto biznesowe, to musicie włączyć na nim wymagania dodatkowych zabezpieczeń dla wszystkich pracowników. W tym celu powinniście przeprowadzić audyt bezpieczeństwa Facebook, dostosować konta pracowników oraz administratorów pod wymogi regulaminu Facebooka. Te działania mogą zapobiec blokadzie konta na FB. Powinniście także wprowadzić politykę bezpieczeństwa firmy w social media, dzięki której nie będziecie mieli wątpliwości, kto ma dostęp do profili czy zasobów. Wiele razy zdarzało mi się, że trafiały do mnie osoby szantażowane przez pracowników, którzy odebrali im dostępy do profili w social media czy stron internetowych. Często taka sytuacja jest bez wyjścia, bo prawo własności do fanpage przyznawane jest przez Facebooka osobie, która zakładała profil! Pamiętajcie o tego typu szczegółach, bo to one mogą zaważyć na Waszej obecności w internecie. Jeśli chcecie zacząć promocję w internecie i social media bez falstartów, to zadbajcie o wszystkie szczegóły wymienione w tym artykule. W kolejnym wpisie opowiem Wam o tym, jak przygotować pierwsze wpisy dla firmowych social media!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *