fbpx

Tani freelancer social media?

Tani freelancer social media to człowiek bardzo poszukiwany na rynku promocji w internecie. Coraz więcej osób decyduje się na to, żeby nie powierzać swoich social media agencji tylko samodzielnemu ekspertowi. Często też przedsiębiorcy samodzielnie prowadzą swoje media społecznościowe i tylko czasem korzystają z pomocy eksperta od promocji online. Z freelancerem social media pracować można na wiele sposobów. Który z nich jest optymalny?
freelancer social media tanio

Dlaczego freelancer social media?

Pytanie podstawowe, które stawiają sobie wszyscy zainteresowani tematem brzmi: dlaczego freelancer social media? W jednym ze swoich wcześniejszych tekstów zestawiłem już różnice między agencjami social media a freelancerami z tej branży. Polecam Wam artykuł, który linkowałem w poprzednim zdaniu, bo wiem od klientów, że pozwolił im spojrzeć na temat podejścia do promocji w internecie w całkiem świeży sposób. Dodam tylko, że od tamtej pory sam rynek freelancerów z branży mediów społecznościowych tylko się rozwinął. Ale główny argument za tym, żeby współpracować np. ze mną a nie z agencją jest wciąż ten sam. To po prostu się bardziej opłaca. Zarówno biznesowo, jak i finansowo.

Ile kosztuje freelancer social media?

Ile kosztuje praca freelancera social media? Oczywiście każdy freelancer wycenia swoją usługę indywidualnie i na jej cenę ma wpływ wiele czynników. Dlatego ciężko przedstawić konkretne stawki. Możemy raczej poruszać się w pewnych przedziałach cenowych. A te są o wiele bardziej korzystne niż w przypadku współpracy z agencjami social media. Przykładowo kampanię reklamową na Facebooku można zamówić u agencji już za 2000-2500 PLN, ale jej górna granica to często nawet 6000-7000 PLN. Podobna akcja z udziałem freelancera social media będzie nawet o połowę tańsza. Spójrzmy np. ile kosztuje pisanie postów na Facebooka. W agencji zestaw postów, które zostaną stworzone specjalnie z myślą o Waszym profilu kupicie za minimum 1500 PLN, ale podkreślam, że jest to serio niska cena i raczej większość agencji będzie licytować wyżej. Za podobną usługę freelancer „policzy Was” oczywiście mniej.

Ile kosztuje przygotowanie strategii social media?

Cena za przygotowanie kompleksowej strategii social media zaczyna się w agencji od 4000-5000 PLN, współpraca z freelancerem w tym zakresie wyceniona będzie w kwocie zawierającej trzy zera, ale nie powinna przekroczyć dolnej granicy w przypadku agencji. Prowadzenie profilu na Facebooku czy Instagramie kosztuje u freelancera od kilkuset PLN do nawet 2000-5000 PLN. Warto jednak zauważyć, że mam na myśli kompleksowe działania obejmujące pełen pakiet usług mających na celu uwidocznienie marki w konkretnym kanale. Oczywiście za podobne usługi agencja policzy sobie minimum 3000-3500 PLN miesięcznie. Górna granica ceny, tej i innych wymienionych usług, chyba nie istnieje.

Ile kosztuje pomoc social media?

Freelancer social media to osoba, która nie tylko napisze posty na Facebooka/Instagram czy zrobi reklamy w internecie. Wielu freelancerów  social media zajmuje się nietypowymi zleceniami i pomocą techniczną w różnym zakresie. Pomoc z zakładaniem fanpage, podpięcie piksela FB, stworzenie konta reklamowego na Fejsie, porządek w Business Suite czy Business Managerze to tylko niektóre z nich (tu przeczytacie więcej o pomocy social media). Pomoc techniczna social media to stosunkowo młoda działka i m.in. właśnie dlatego jest ona domeną freelancerów. Wpływ na to mają także pieniądze.

Social media freelancer – stawki

Wolnego strzelca od social media o wiele prościej jest zaangażować przy projekcie, który kosztować będzie klienta w granicach 150-1000 PLN. Dla agencji to najzwyczajniej w świecie za małe pieniądze. A takie są właśnie ceny za pomoc z problemami w mediach społecznościowych czy na stronie internetowej. Koszt za usługę tego typu u freelancera nie powinien przekroczyć 1000-1500 PLN. Agencje, z którymi współpracowałem w swojej karierze, nawet nie odpowiadały na maile klientów w podobnych sprawach.

Tani freelancer social media

Zatem czy tani freelancer social media w ogóle istnieje? W kwestii pieniędzy i inwestycji w biznes wszystko jest względne. Dlatego ja postanowiłem zaproponować swoim klientom formułę, która rozbija pewien stały model współpracy na linii klient – freelancer social media/agencja. Poza promocyjnymi działaniami w internecie oferuję także pomoc z social media, a także konsultacje. To właśnie ta ostatnia formuła cieszy się największą popularnością wśród moich klientów. Dzięki niej osoby korzystające z konsultacji z social media nie tylko budują swoją pozycję w internecie, ale także zdobywają wiedzę, która jest niezbędna do dalszego rozwijania biznesu, a także przyda się przy ewentualnych współpracach w przyszłości (często opowiadam np. o tym, jak nie dać się oszukać lub pomagam sprawdzać swoim klientom firmy, z którymi chcą oni współpracować).

A może konsultacje?

Konsultacje social media to formuła na tyle elastyczna, że pozwala na równoczesne łączenie wielu tematów. Działania promocyjne w internecie, indywidualny kurs social media i pomoc techniczna – tak obszerne tematycznie potrafi być godzinne spotkanie ze mną. Kto już korzystał z moich usług, wie o co chodzi i wraca po więcej.
A wracając do taniego freelancera social media. Niestety w wielu przypadkach (również agencji) tanio wcale nie oznacza dobrze. Jednak wielu moich klientów powtarza, że stosunek jakości mojej pracy do ceny jest jednym z najlepszych na polskim rynku. Czyżbym to ja był tym freelancerem, którego poszukujecie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *