fbpx

Google od dawna rywalizuje z Facebookiem o pozycję najważniejszej platformy dla osób promujących swój biznes w internecie. Co prawda chyba jeszcze przez jakiś czas skojarzeniem numer jeden z marketingiem online będzie dla wielu osób fanpage na Facebooku, jednak jeśli chcecie, żeby Wasz biznes działał jeszcze lepiej, a klienci znajdowali Was w miejscu, w którym najczęściej poszukują usług, to koniecznie musicie pomyśleć o promowaniu firmy przez wizytówkę i mapę Google!

google moja firma

Czym jest Google Moja Firma?

Google Moja Firma to usługa stworzona przez Google, powiązana z wizytówką, którą z pewnością znacie z popularnej aplikacji Mapy Google. To nic innego jak informacje, które ukazują się kiedy klikniecie na jedną z pinezek widocznych na mapach. Aplikacja map jest ulepszana od wielu lat, a rok 2020 pokazał, że to właśnie w tym miejscu może tkwić prawdziwa sprzedażowa i zasięgowa moc, a co za tym idzie przyszłość social media. Zanim jednak powiem dlaczego, słów kilka o tym, czym jest Google Moja Firma.
Google Moja Firma to darmowa aplikacja służąca do zarządzania wizytówką Google. Wizytówka, którą zarządzamy poprzez tę aplikację, widoczna jest zarówno w organicznych wynikach wyszukiwania prowadzonych przez Google, jak i w zakładce Mapy, a także w przeglądarkach internetowych oraz w aplikacji Google Maps dostępnej na urządzenia mobilne. Za pośrednictwem aplikacji GMF możecie między innymi:

– podać użytkownikom podstawowe informacje na temat firmy,
– ustawić godziny pracy placówki,
– wgrać zdjęcia lub filmy,
– stworzyć katalog usług oraz cennik,
– stworzyć darmową ministronę informacyjną business.site,
– publikować wpisy przypominające te z Facebooka (niestety nie ma jeszcze opcji „planuj”).

Czemu powinniście pomyśleć nad prowadzeniem wizytówki Google?

Branża social media od dawna mówi, że wizytówka Google to przyszłość. Co prawda pandemia koronawirusa pokrzyżowała rozwój tego narzędzia, ale już teraz możecie zauważyć, że dla wielu firm to właśnie profil w Google stał się głównym narzędziem komunikacji. Dlaczego?
– Pozycjonowanie – wizytówka Google ma wpływ na pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania Google. Jeśli na przykład Wasza firma nazywa się tak samo jak domena, a dodatkowo pokrywa się z ważnym dla Was słowem kluczowym, to dzięki wizytówce możecie „zagospodarować” także prawą stronę ekranu w wynikach wyszukiwania na komputerach. Dodatkowo pamiętajcie, że Google bardzo pozytywnie patrzy na działania prowadzone na swojej „infrastrukturze”!
Pozycjonowanie się w obrębie map Google – prowadzicie firmę działającą lokalnie (restaurację, sklep, bar)? Co robi Wasz potencjalny klient szukając usługi np. podczas urlopu? Wpisuje w wyszukiwarce na mapie słowo kluczowe np. restauracja wegetariańska. Wasze sprawne działania mogą sprawić, że to właśnie wynik z Waszej wizytówki okaże się dla niego najbardziej atrakcyjny.
Opinie – pamiętacie, kiedy ostatni raz wystawialiście opinię na Tripadvisor? No właśnie! Ten portal królował przez wiele lat (do tej pory na drzwiach niektórych lokali spotkać można jego charakterystyczne naklejki), ale od momentu ujawnienia afery z fałszywymi i hejterskimi opiniami zaczął tracić na popularności. W tym czasie Google działało trochę jak „przyczajony tygrys, ukryty smok”. Przez wiele lat opinie w tym portalu traktowaliśmy trochę jako zbędny dodatek. Firma jednak konsekwentnie rozbudowywała tę opcję, aż dopięła swego, wykorzystując przy tym potknięcie Tripadvisor. Niech za pewnego rodzaju dowód posłuży anegdotka. Za każdym razem kiedy gdzieś podróżuję, słyszę od kelnerów, recepcjonistów czy właścicieli biznesu: „Zostaw nam opinię na Google Maps”.
Ułatwienie kontaktu z firmą – Google z powodzeniem testuje ostatnio opcję chatu. Dodatkowo pozwala w prosty sposób podłączyć do każdego wpisu CTA z numerem telefonu firmy, a także powoli zastanawia się nad uruchomieniem rezerwacji via wizytówka. Jak widać opcji będzie tylko przybywać…

Pamiętajcie, że rozwój usługi Mapy Google służy też Wam! Z tej aplikacji korzysta już ponad 10 milionów Polaków (w tym tych, którzy chcą być od social media jak najdalej). Użytkownicy Map Google nie myślą o nich jako o „portalu społecznościowym”, tylko po prostu jako o interaktywnej mapce. Wszyscy mówiliśmy o marketingowej rewolucji Facebooka, tymczasem to właśnie usługa Google gromadzi więcej użytkowników niż popularny Fejs, a dodatkowo daje nam narzędzia, które pozwalają wpłynąć realnie na pozycję firmy w wynikach wyszukiwania zarówno w Google i na Mapach Google. Dwie pieczenie na jednym ogniu? A może jeszcze więcej? Pora na realny przykład z mojego portfolio skutecznego promowania (małej!) firmy przez Wizytówkę Google.

Czy promowanie firmy w Mapach Google jest skuteczne?

Moja przygoda z wizytówką Google zaczęła się przez przypadek. Znajoma mojej mamy postanowiła otworzyć swój własny salon fryzjerski. Lokalizacja doskonała – centrum Warszawy. Niestety na tej samej ulicy znajduje się kilka salonów, które istnieją od lat, mają wielu klientów i oferują ekskluzywne usługi. Jak zmierzyć się z nimi, nie przepalając dużych pieniędzy na reklamę na Facebooku (przy okazji sprawdźcie mój wpis na temat optymalizowania reklamy na FB)? Na pomoc przychodzą narzędzia Google. Po uruchomieniu wizytówki i rozpoczęciu konsekwentnych działań promocyjnych udało nam się sprowadzić do wizytówki aż 80% nowych klientów! Wszystko dzięki ruchowi organicznemu.

google moja firma strategia

Warto dodać, że na potrzebę tego artykułu analizuję tylko ostatni kwartał, który, jak cały rok, był bardzo trudny dla branży usługowej. Tymczasem, pomimo kryzysu, telefon w salonie dzwonił. Tylko w grudniu było to kilkadziesiąt połączeń. Każde z nich to potencjalny klient, który może poratować firmę w trudnym pandemicznym okresie. Jak zatem widać, praca z Google Moja Firma ma sens. Konsekwentne działania i budowanie zasięgu organicznego pozwalają na szybkie wypozycjonowanie się na określonym obszarze. I jeszcze jedno, być może najważniejsze! Wiem, że w wielu przypadkach konkurencja śpi i traktuje Google Moja Firma jako niechciane dziecko marketingu online. Nie popełniajcie tego błędu, bo za rok lub dwa to właśnie w Wizytówkach Google będzie przebiegał pierwszy front marketingowej walki o klienta w internecie! Już teraz nauczcie się skutecznie promować firmę przez wizytówkę Google Moja firma lub mapę Google!

PS. jeśli już dotarliście do tego miejsca to zapraszam do zerknięcia na wizytówkę Google Moja Firma Konsultacji Social Media.


Michał Kropiński

Dzień dobry, ja tutaj jestem kierownikiem :) Ten i pozostałe artykuły napisałem sam, na podstawie prawdziwych przypadków, z którymi spotkałem się w pracy z moimi klientami. Jeśli chcesz zdobyć więcej wiedzy na temat poruszony w artykule, chcesz umówić konsultację lub potrzebujesz pomocy - napisz do mnie

3 komentarze

Czy można pozycjonować się przez social media? - Konsultacje social media · 18 lutego 2021 o 10:17

[…] może być założenie Wizytówki Google (kliknijcie tutaj i przeczytajcie więcej na temat Google Moja Firma). Wystarczy, że wizytówka nazywać się będzie, tak jak Wasza firma/marka, a dodatkowo zawierać […]

Jak reklamować hotel w internecie? - Konsultacje social media · 5 listopada 2021 o 10:16

[…] na TripAdvisor. Dziś ten portal trochę obumarł, a jego miejsce zajęły Mapy Google. O tym, jak promować się z wykorzystaniem Wizytówki Google, pisałem już trochę wcześniej. Hotel lub obiekt noclegowy to miejsca, które muszą mieć […]

Promocja i reklama biura podróży w internecie - Konsultacje social media · 27 czerwca 2022 o 17:52

[…] podróży lokalnie, to możecie zdobyć w ten sposób wielu nowych klientów. Pomoże Wam w tym Google Moja Firma oraz najważniejszy jej element, czyli opinie w Google Maps. Postarajcie się, żeby klienci […]

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Konsultacje Social Media - elastyczny marketing online EST. 2017