fbpx

Promocja i reklama biura podróży w internecie

Być może zwróciliście już uwagę, że jednym z naszych pól zainteresowań jest szeroko pojęta turystyka. Kochamy podróżować i chyba nasi klienci to czują, bo pracowaliśmy już przy kilkunastu różnych projektach związanych z turystyką. Pomagaliśmy w promocji obozów młodzieżowych i kolonii, domków letniskowych na Mazurach, hoteli na Zanzibarze, ośrodków wczasowych i hoteli w różnych częściach Polski, a nawet turnusów terapeutycznych. Wiele razy podczas podróży rozmawialiśmy też z gospodarzami czy właścicielami hoteli, podpowiadając im, jak mogą jeszcze lepiej reklamować swój biznes turystyczny w sieci. Dziś podzielimy się z Wami kilkoma radami związanymi z tym jak działa promocja i reklama biura podróży w internecie.

biuro podróży social media

Reklamy Google Ads w sieci wyszukiwania

Jedną z metod, które polecamy szczególnie, jest sieć reklamowa Google, która pozwala na kierowanie przekazu reklamowego do osób, które wpisują w wyszukiwarkę konkretne słowa lub frazy. Reklama taka pozwala na zajęcie pierwszych miejsc w wynikach wyszukiwania i pozycjonowanie się na frazy, których używa konkurencja. Dodatkowo, dzięki nim można w prosty sposób poszukiwać klientów na bardzo niszowe czy ekskluzywne imprezy turystyczne. Reklamy w sieci wyszukiwania sprawdzą się doskonale także przy promocji biur podróży, które zajmują się wyjazdami integracyjnymi czy tzw. incentives. Ten typ reklamy pozwala także na zastosowanie schematu, który opierać się będzie na konwersji. Dzięki temu jesteście w stanie stworzyć system reklamowy, który ma realny wpływ na zwiększenie ilości rezerwacji.

Reklama na Facebooku targetowana do osób podróżujących w danej lokalizacji

Jeśli prowadzicie lokalne biuro podróży lub na przykład macie siedzibę w dużym centrum handlowym, to doskonałym rozwiązaniem jest skonfigurowanie reklamy docierającej do osób podróżujących lub przebywających w konkretnym miejscu. Tego typu rozwiązania z sukcesem stosowaliśmy w kampaniach reklamowych w restauracjach targetując reklamy tylko na turystów. W przypadku biura podróży możemy zadziałać podobnie (biuro oferujące wycieczki lokalne) lub odwrócić schemat i poszukiwać osób, które na przykład planują urlop lub podróż i dodatkowo znajdują się w okolicy Waszego biura. Reklama na Facebooku i na Instagramie to doskonały sposób na promowanie usług biura podróży. Decyduje o tym możliwość wykorzystania contentu zdjęciowego oraz video. Szczególnie warte uwagi są Instagram Reels, o których przeczytacie w naszym innym tekście. Zanim jednak zabierzecie się do promowania postów i tworzenia reklam w sieci Meta, musicie zadbać o treści, które będziecie tam publikowali.

Bogaty content na Instagramie

Od dawna powtarza się w branży marketingu online, że „content is the king”. Dotyczy to także branży turystycznej, która w szczególności może wykorzystać do promocji content wysokiej jakości. Zapomnijcie o zdjęciach ze stocków i tych, które dostarczają Wam hotelarze (szczególnie ci działający za granicą). Niestety z doświadczenia wiemy, że są to zdjęcia bardzo niskiej jakości (zarówno jeśli chodzi o format, jak i o „treść”). Skoro wiele biur podróży reklamuje swoje produkty jako „real experience”, to posmak takiego właśnie wrażenia trzeba oferować w procesie komunikacji. Klienci też mają doświadczenie i często poszukują opinii innych o danych obiektach, a także przeglądają internet w celu znalezienia materiałów, które stworzyli inni podróżnicy. Dlatego najlepszą metodą promocji Waszego profilu w social media są zdjęcia i filmy oryginalnie lub samodzielnie wykonane. Tylko one sprawią, że Wasze posty będą bardziej atrakcyjne i gwarantują Wam możliwość powiększenia zasięgów w sposób bezkosztowy. Dodatkowo filmy możecie wykorzystać zarówno w stories, jak i zmontować z nich dłuższy format jako reels. Pamiętajcie o tym, żeby kręcąc filmy raczej skupiać się na pionowych formatach. Wykorzystacie je nie tylko na Insta i FB, ale także na Youtube (tzw. shorts) czy TikToku.

Blog biura podróży

Skoro jesteśmy przy wysokiej jakości contencie, to nie możemy nie wspomnieć o blogu. W końcu właśnie na blogu znajduje się artykuł, który czytacie w tej chwili! I takiego bloga polecamy każdej firmie, która poważnie chce podejść do promocji w internecie. Blog biura podróży to nie tylko doskonały generator contentu i treści do mediów społecznościowych. To także możliwość zaprezentowania oferty w o wiele luźniejszej formie, tworzenie top 5 popularnych destynacji czy publikowania relacji z wyjazdów oraz opinii. Blog zamieszczony na stronie internetowej (najlepiej opartej na silniku WordPress) to także chyba najlepsze narzędzie pozycjonujące. Pisząc na blogu unikalne artykuły eksperckie wpływacie na widoczność strony biura podróży w wynikach wyszukiwania Google (i nie tylko), a także macie możliwość odpowiadania na najczęściej zadawane przez klientów pytania. To właśnie pytania oraz wątpliwości związane z wyjazdami są najczęstszym powodem, dla którego klienci wybierają usługę biura podróży w czasach tanich linii lotniczych i portali rezerwacyjnych!

Grupa na Facebooku

Skoro jesteśmy przy pytaniach i wątpliwościach klientów, to doskonałym miejscem na ich rozwiązywanie jest grupa na Facebooku. Zapytacie: po co nam taka grupa, skoro już i tak mamy masę roboty z social media i stroną internetową? Po to, żeby sprzedawać! Od dawna powtarzamy, że przyszłością marketingu online jest bezpośredni kontakt z klientem. Choć nakłada to na Was dodatkowe obowiązki, jest to najlepsza metoda sprzedaży. Wiemy, o czym mówimy, pomysł Konsultacji Social Media od samego początku opierał się na indywidualnym podejściu do klienta. Nawiązanie relacji pozwala nam na konwertowanie na poziomie kilkudziesięciu procent. To samo czeka Was, jeśli tylko spróbujecie stworzyć swoją grupę na Facebooku.

Na co zwrócić uwagę tworząc grupę na FB

Pamiętajcie tylko o kilku rzeczach:

Grupa musi mieć ciekawą nazwę. Grupa nie może nazywać się po prostu „Biuro Podróży Słońce”, zamiast tego o wiele lepiej nazwać grupę na Facebooku: „Gdzie pojechać na wakacje?” lub podobnie.
Nie nastawiajcie się na to, że grupa ma z zasady sprzedawać. Nastawcie się na to, żeby była ona od początku miejscem (w branży internetowej mówi się „hubem”) skupiającym Waszych klientów. Sprzedaż przyjdzie później.
Starajcie się, żeby grupa „żyła”. Jednak niech Waszym głównym celem nie będzie za wszelką cenę sprzedawanie usług. Skupcie się na ciekawym contencie i ciekawych dla klientów tematach!
Opinie, opinie, opinie! Nie bójcie się o nie prosić i nie unikajcie ich (za moment więcej na ten temat).
Pamiętajcie o tym, żeby grupę odpowiednio zabezpieczyć i przydzielić w niej kilku administratorów.

Opinie o biurze podróży

Często podróżując za granicę korzystamy z usług lokalnych biur podróży. Na przykład w Grecji czy na Wsypach Kanaryjskich jest pełno lokalnych agencji, które oferują zwiedzanie miejscowych atrakcji, wyprawy na ryby, kursy surfingu, indywidualne wycieczki czy transfery. Lokalne pozycjonowanie sprawdza się jednak nie tylko podczas podróży za granicę. Jeśli dobrze wypozycjonujecie swoje biuro podróży lokalnie, to możecie zdobyć w ten sposób wielu nowych klientów. Pomoże Wam w tym Google Moja Firma oraz najważniejszy jej element, czyli opinie w Google Maps. Postarajcie się, żeby klienci wystawiali Wam opinie po każdej zakończonej transakcji. Pamiętajcie, żeby szczególnie prosić o opinie osoby, które odwiedzały Wasze biuro stacjonarnie. Dodatkowo warto, żeby opinie te były wystawiane jak najszybciej po takiej wizycie. Dzięki temu zwiększycie prawdopodobieństwo, że opinia będzie widoczna dla innych użytkowników (temat niewidocznych w Google opinii poruszymy w oddzielnym artykule). Jeśli nie uda Wam się pozyskać opinii na wizytówce Google, to po prostu postarajcie się nawet o kilka słów, które klienci zamieszczą w komentarzu czy recenzjach na profilu lub grupie na Facebooku. Opinie mają największą wartość dla Waszego biznesu. Kiedyś mówiło się „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. W XXI wieku możemy odwrócić to popularne powiedzenie, jak o Was piszą, tak Was widzą!

Promocja i reklama biura podróży w internecie

Promocja i reklama biura podróży w internecie to temat bardzo złożony. W tym blogu nie wyczerpaliśmy nawet arsenału pomysłów, a i tak podsunęliśmy Wam te najbardziej skuteczne i popularne. Jeśli chcecie jeszcze bardziej zwiększyć rozpoznawalność swojego biura i pozytywnie wpłynąć na sprzedaż oraz rezerwacje, pamiętajcie o jednej zasadzie, która powinna dotyczyć każdego projektu internetowego. Konsekwencja. Tylko dzięki niej skutecznie wypromujecie usługi biura podróży w internecie. Do zobaczenia gdzieś w podróży!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *