fbpx

Jak reklamować hotel w internecie?

Branża hotelarska nie miała ostatnio dobrego okresu. Wszystkiemu winna pandemia, która przerwała dobrą passę w turystyce. Sezon 2021 pokazał jednak, że powrót do turystycznej normalności jest chyba bliżej niż myślimy. Pokazał też, że ci, którzy aktywnie działają w internecie i robią to dobrze, o wiele łatwiej zapełniają swoje obiekty i przyciągają gości, nawet w czasie pandemii. W sezonie 2021 współpracowałem z kilkoma obiektami, od ośrodka wypoczynkowego na Mazurach, przez ośrodek rehabilitacyjny na Podlasiu, po sieć hoteli na Zanzibarze. Trochę także podróżowałem. I im bardziej zagłębiałem się w tę branżę, tym mocniej widziałem, że wielu właścicieli nie wie, jak promować hotel w internecie!

reklama hotelu w social media

Na jakich portalach promować hotel w internecie?

Zaczynamy od najważniejszego, czyli tego, gdzie promować hotel w internecie. Oczywistą odpowiedzią wydaje się Facebook i Instagram. Te dwa portale królują w branży social media i pewnie jeszcze chwilę to potrwa. Cokolwiek będą Wam mówić eksperci na temat trendów w mediach społecznościowych, pamiętajcie: klienci, którzy mają najwięcej pieniędzy na usługi hotelowe, to ci najstarsi, którzy korzystają z „tradycyjnych” social media! Reklamy na Facebooku i Instagramie skonfigurowano w taki sposób, żeby przynosiły hotelom jak najwięcej gości. Kampanie, które przeprowadziłem dla ośrodków w Polsce czy hoteli za granicą, przyniosły pożądane efekty bez wychodzenia poza wspomniane portale. Nie zmienia to faktu, że można również promować hotel na TikTok. Jeśli macie w swojej ekipie pracownika o osobowości gwiazdy, to czemu z tego nie skorzystać! Filmiki te będziecie mogli także wykorzystać w nowej funkcji Instagrama czyli Reels. Tym bardziej, że branża promocji internetowej tak często mówi o materiałach wideo, że branżowym żartem stało się powiedzonko, że każdy kolejny rok to „rok wideo”.

Wykorzystanie wideo w promocji hoteli

Jednym z głównych problemów, przed jakimi stają osoby, które chcą zarezerwować pobyt w obiekcie noclegowym, jest to, na ile rzeczywistość odbiega od tego, co widzą na zdjęciach. Dlatego bardzo dobrym posunięciem jest nie tylko zamieszczanie aktualnych zdjęć, ale także przygotowywanie materiałów wideo. I nie potrzebujecie wcale do tego TikTokowego mistrza o osobowości gwiazdy. W tym wypadku wystarczy „zwykłe” wideo kręcone telefonem opatrzone odpowiednim komentarzem. Taka formuła pozwala Wam na dokładne pokazanie tego, jak wyglądają pokoje, teren ośrodka czy posiłki. No właśnie, posiłki. O tym, jak wyglądają posiłki w konkretnych hotelach, przeczytać można w internecie całe elaboraty od niezadowolonych lub, przeciwnie, bardzo zadowolonych gości. Zerknijcie do grup na Facebooku należących do dużych biur podróży (jedną z ciekawszych jeśli chodzi o opinie o hotelach jest grupa: TUI Pytania i odpowiedzi). Co gość to opinia. Tymczasem Wy jesteście w stanie rozwiać wszelkie wątpliwości prostym wideo, które zamieścicie na profilu na Facebooku lub Instagramie. Takiego filmu nie musicie nawet montować i obrabiać. W filmie dokładnie pokażecie, czego mogą spodziewać się Wasi goście oraz jak wygląda Wasza oferta. Zero wątpliwości i niedomówień. Kiedyś zdarzyło mi się zarezerwować miejsce w hotelu na Krecie po obejrzeniu filmów na Instagramie, które prezentowały teren hotelu oraz śniadanie. Grecy, których kocham mimo wszystko, niestety słyną ze skromnych (to delikatnie powiedziane) śniadań. Jeden filmik sprawił, że pozbyłem się wątpliwości co do tego miejsca i w trudnym sezonie covidowym zarezerwowałem pokój w nieobleganym i wspaniałym hotelu pod Chanią na Krecie (jak chcecie namiary, to napiszcie do mnie maila!). Śniadanie wyglądało dokładnie tak jak na Instagramie! Jeden prosty ruch marketingowy i mój imiennik pan Michail sprzedał pokój na tydzień dla dwóch osób.

Opinie o hotelu czy pensjonacie – czy są ważne?

Wspominałem o opiniach i o tym, jak bardzo są one ważne w promowaniu hotelu w internecie. Wiele lat temu każdy walczył o opinie na TripAdvisor. Dziś ten portal trochę obumarł, a jego miejsce zajęły Mapy Google. O tym, jak promować się z wykorzystaniem Wizytówki Google, pisałem już trochę wcześniej. Hotel lub obiekt noclegowy to miejsca, które muszą mieć wizytówkę Google Moja Firma. Dzięki niej nie tylko ułatwicie klientom dotarcie do obiektu w czasie podróży, ale także pomożecie im podjąć decyzję o rezerwacji. Pomocne w tym będą właśnie opinie o hotelu w Google. Ich wartość jest dla Was równie ważna co dobra reklama. Dzięki nim nie tylko jesteście lepiej widoczni w wynikach wyszukiwania, ale także budujecie swój wizerunek. Drugim portalem, na którym warto zbierać opinie i oceny hotelu lub obiektu noclegowego, jest Booking.com. Oczywiście w tym wypadku musicie współpracować z tym podmiotem, co nie wszyscy robią. Opinie na Booking.com mają jednak ten plus, że gość musi naprawdę skorzystać z usług hotelu choć przez jedną noc. Wyklucza to zdarzające się na Google Maps nieprawdziwe opinie od konkurencji. Z drugiej strony opinie w mapach Google wpływają na Waszą widoczność w wynikach wyszukiwania. To kolejny przykład na to, że w internecie nie można promować hotelu tylko na stronie internetowej i Facebooku.

Jak reklamować hotel w internecie?

Żeby zdobyć opinie, trzeba jednak mieć gości, a tych najlepiej pomoże Wam pozyskać reklama internetowa. Ta najpopularniejsza, z której korzystają moi klienci, to oczywiście reklama na Facebooku i Instagramie. Jest ona relatywnie tania i pozwala na uzyskanie pożądanych efektów w krótkim czasie. Oczywiście w celu zrobienia dobrej reklamy hotelu w internecie trzeba mieć odpowiednią wiedzę oraz strategię. Jedno i drugie dostarczę Wam ja. Jeśli jednak chcecie rozpocząć samodzielnie tworzenie reklamy facebookowej lub instagramowej dla hotelu, to pamiętajcie o kilku rzeczach. Starajcie się, żeby Wasze grupy odbiorców nie były za duże. Pamiętajcie też o tym, żeby korzystać z tak zwanych źródeł np. Piksela Facebooka. Do tego warto przemyśleć formułę postów reklamowych, bo to właśnie tekst i obraz mają największy wpływ na liczbę reakcji, a co za tym idzie, na cenę jednostkową reklamy, którą mają klikać potencjalni goście Waszego hotelu. Oczywiście Facebook i Instagram to nie jedyne miejsca, w których możecie reklamować hotel w internecie. Jeśli świadczycie usługi premium lub poszukujecie klientów wśród korporacji, firm eventowych czy oferujących usługi z zakresu incentive, to warto też realizować dodatkowe kampanie reklamowe na LinkedIn. Wspominałem też o tym, że wideo to dobry materiał do promocji hotelu. Jeśli macie film w formacie poziomym, to warto także wrzucić go na YouTube z odpowiednim opisem. Pomoże Wam to w pozycjonowaniu! Film taki może też stać się reklamą, którą kierować będziecie na YouTube do potencjalnych gości hotelu. Jak widać, możliwości jest bardzo wiele, a całość ustawić można w bardzo sprawny system promocyjny. Na przykład taki jak poniżej.

Kampania reklamowa hotelu w internecie

Wystarczy, że użytkownik zobaczy post na Instagramie. Dzięki temu będziecie mogli przekierować go do strony internetowej hotelu, na tej podstawie zobaczy on z czasem film reklamowy hotelu na Youtube. Na kolejnym etapie na Facebooku wyświetli mu się reklama zachęcająca do kontaktu z Wami w celu zadania pytań. Użytkownik zadzwoni pod wskazany numer lub napisze do Was na Messengerze, a Wy, odpowiadając na pytania, będziecie mieli okazję przedstawić ofertę handlową. Swoją drogą z tego tekstu dowiecie się, jak sprzedawać przez Messenger. Proste, ale czy skuteczne? Kampanie moich klientów, które były o wiele prostsze, pokazują że tak! Wystarczy nakład około 50 zł dziennie, by docierać do osób, które właśnie przyjechały do Waszego miasta i poszukują hotelu. Za podobną kwotę możecie na przykład stworzyć reklamy skierowane do osób podobnych do Waszych odbiorców. Możliwości jest bardzo wiele, a finalny wynik zależy od kwoty, jaką inwestujecie, specyfiki Waszego biznesu hotelarskiego oraz rozpoznawalności marki. Jeśli chcecie jeszcze lepiej wiedzieć, jak promować hotel w internecie, to odezwijcie się do mnie. Moje doświadczenie jest do Waszej dyspozycji.

PS. Na koniec ciekawostka, o której mało kto wie. Zanim poszedłem na studia i zająłem się promocją w internecie to uzyskałem dyplom technika hotelarstwa. To pomaga mi w jeszcze lepszym zrozumieniu potrzeb biznesowych właścicieli hoteli i obiektów noclegowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *